2022-11-01, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haldane
Där kan vi släppa den knarrande trätrappan då som var ett problem, det är att fan vad felaktiga uppgifter man skriver här, det innebär att JJ och MH absolut kunde burit ut TT när grannarna somnat, och att någon 3:e GM inte behövs! Då har man fraktat TT i JJ's Alto, occams razor.
Ja precis, 1-2 timmar efter donken besöket gissningsvis. grannarna bör nog gått o lagt sig
Citera
2022-11-01, 16:01
Medlem
Tubalkains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Absolut, men rent generellt kanske man för utgå från hur de flesta reagerar om inte motsatsen har påvisats?

Annars blir det ju liksom ingen hejd på diskussionen, då kan allting vara ena eller andra sättet..
Då kan tjejerna ha stulit en bil på natten, att göra inbrott och tjuvkoppla en bil samt knäcka rattlås kanske inte är någonting som alla kan, men jag kan ju det så då är det ingen omöjlighet..

Det blir ju rätt knepigt, men jag förstår din invändning i det hela.
Men låt oss säga så här, rent generellt: Tror du en 19 årig tjej som just haft ihjäl någon blir helt laserstyrd och börjar styra upp saker och ting?
Eller blir det lätt lite rörigt?

Vi har ju statistik på hur människor brukar reagera efter ett grovt brott, helst när de inte är vaneförbrytare..

Då blir det rörigt i de flesta fall faktiskt.

Så är det såklart men med tanke på att hon trots allt har tänt på en dörr en gång i tiden så sätter jag psykopat-flagg på henne.
Citera
2022-11-01, 16:01
Medlem
PussiKatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taratara85
Alltså...ett lik blir ju stelt hyfsat snappt(ett par timmar)
Om nu dunsarna hördes vid 2:30 och JJ åkte till Donken vid 03 och de behövde vänta med likfrakt...då måste de stoppat ner henne i något direkt. Så på 30 min ska hon behövt döda och trycka in en människa i någonting..
Alltså inte ens tänkt hur hon ska få till det,inte ens funderat på vad som just hänt.

Det här är den knepigaste skit jag läst på länge.
Hela kroppen blir inte stel efter endast ett par timmar vanligtvis. Det börjar i mindre muskler men hela kroppen blir inte stel förrän efter ca 10 timmar.
Citera
2022-11-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Snart hoppas jag de knäcker MH. Om inte, låt henne träffa sina föräldrar så tror jag hon tar sitt förnuft till fånga. Helt övertygad om att JJ är den skyldige, MH har råkat vara vän med fel person och blivit medhjälpare. Ta 2 år och häng ut psykopaten som hör hemma bakom lås på livstid. Att elda pojkvännen ytterdörr säger allt om denna människa. Farlig, farlig, farlig.

Tror som dig.. med en mamma tex framför sig så kan man nog bryta ihop lättare..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
När jag läste detta så kändes det som att antingen någon av tjejerna sagt något om dammen, eller att något vittne sett någon av tjejer där..

Genom att tömma dammen på en del vatten hoppas räddningstjänst och polis hitta tillhörigheter eller spår som kan kopplas till Toves försvinnande, skriver tidningen.

Håller helt med dig! Haft den känslan sedan start. Så mycket aktivitet det varit däromkring, både genom räddningstjänst, polis, hemvärn/militär och MP. Känns som man fått till sig något. Rysningar varje dag när jag åker förbi där…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Eller så har han (Leif GW) felaktigt antagit att mgm inte körde bil den natten för att dom druckit

Just precis, det var någon postare i tråden som skrev så när det diskuterades som mest - när inslaget på Nyhetsmorgon visats - att Leif GW antog att JJ ej kunde köra bilen den natten pga att hon druckit alkohol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Skulle tro att du blandar ihop det med trailern för del 1, där mamman ringdes upp men avböjde att vara med. Nämns inget om mamman inför del 2.

Svinigt av dom att ringa anhöriga så tätt inpå försvinnandet. Riktigt vidrigt
Citera
2022-11-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Det känns som att polisen inte har några konkreta bevis - tyvärr.

Vi får väl se imorgon om det blir en ny häktning.

Man ska ju trots allt göra en personutredning av MH och två P7 på bägge.

Hoppas att tar lite tid så att polisen får två veckor till att utreda ärendet.

Det där med P7 och personutredning tror jag är ett trick av polisen för att kunna får extra tid på sig.

Time Will Tell...

Det är domstolen som inhämtar, inte polisen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussiKatt
Hela kroppen blir inte stel efter endast ett par timmar vanligtvis. Det börjar i mindre muskler men hela kroppen blir inte stel förrän efter ca 10 timmar.

Blir den lättare bära då som stel?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Svinigt av dom att ringa anhöriga så tätt inpå försvinnandet. Riktigt vidrigt

Ja, kände också så. Skapligt gränslöst!
Citera
2022-11-01, 16:06
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Det här är det knepigaste i hela kråksången..

Två väldigt unga tjejer, som verkar komma från en helt normal bakgrund.

Som levt relativt ”normala” liv, dvs inte två tjejer som varit i kontakt med myndigheter i hela sitt liv..

Dessa sätt i häkte med fulla restriktioner, något som får människor med kriminell livsstil, alltså som suttit både på anstalt och häktade massor med gånger att bryta ihop, att erkänna och skvallra på allt och alla.

Våra restriktioner i häktet ses som ”tortyr” av Amnesty, att då två väldigt unga tjejer kan hålla käften är för mig helt otroligt egentligen.
Det finns absolut ingen sämre grupp människor att göra brottsliga handlingar med annars, alltså unga kvinnor utan tidigare erfarenhet av polis/förhör/att bli anhållen, häktad m.m.
Det är som att be om att det ska skita sig, men inte här…

Vilket är jätte-jätte konstigt.

Fast JJ har nog suttit i svettiga förhör tidigare, hon var ju anklagad för branden utanför exets dörr, det är väl ändå försök till mordbrand
Citera
2022-11-01, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om nu badkar finns så förstärks dunsar om det dunsas i badkaret.
.

Badkar... fick just en otrevlig sinnebild, dom tre dunsarna så taket skakade kommer från överfallet på TT i någon form, hon svimmar, vaknar sedan till när man dränker henne i ev badkar, därav 10 sparkar i väggen när hon kämpar emot... fy fan 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in