2022-10-30, 22:28
Medlem
En liten återblick i tråden ger detta.

Ingen i denna ålder använder längre fb, det är en död plattform. Men tydligen ska T och JJ varit ovänner sen några år tillbaka och ska ha setts bråka både inne på utestället och sedan utanför efter stängning. Sen ska även JJ och MH umgåtts med en hel del personer av den skummare typer där droger florerade kraftigt. (inlägg #104).

Efter stängning betyder ju att känslorna har varit i full svall inte så långt före man kommer till JJ:s lägenhet. Istället för att som tidigare nämnts "prata ut" så ligger nära till hands "göra upp".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Men tycker det är en aning för mycket snack och skriveri om samma sak om o om igen.
Hur orkar ni?
Tänkte på droger som J.J o M.H tar, tänk om det va så att dom drogade ber T, så hon blev helt medvetslös då kände hon inte nåt vad dom gjorde.
De handlade rengöringsmedel på DS för att dölja spår.
Sen om tänker logiskt så varför skulle A W vilja göra sin flickvän illa när T flyttade in till han onsdagen, innan helgen hon försvann.??
Sen att oavsett att pojkvännen är med på MP möten men inte söker.
Även att man älskar sin flickvän så förstå man att man inte klara att söka för om hon hittas just då, det är säkert jävligt jobbigt nog att hon är försvunnen och säkert ingen rolig syn!
Pojkvännen känner att han inte orkar har FB för det är även det jobbigt med alla kommentarer, spekulationer .
Hade ni varit i samma sits, det är inget ni kan föreställa er hur det känns.
Sen åckså om dem anhöriga läser här inne.
Tror ni det är rolig novell att se hur ni skriver om deras dotter, syster el så!?
Tänk er för.
Låt det bara bli att T hittas välbehållen.

Finns det någon/något som bekräftar att T verkligen hade flyttat in till A? Eller att hon skulle göra det? Det är väl blott hörsägen/obekräftade vittnesmål eller?

Det tycks ju finnas vittnesmål på att A och T bråkade mycket. Vi vet ju faktiskt inte något om hur exakt relationen mellan A och T var under dagarna innan T försvann. Den kanske var spänd. De kanske rentav var på vippen att bryta upp. Att han ringde henne kanske är tecken på kontrollbehov eller något annat som hon invände emot. Det kan ju vara sådana saker som de bråkat om. Vi vet ju faktiskt inte något alls om bakgrunden till sådana saker.

Vet du något specifikt om att det inhandlats rengöringsmedel menar du? Eller är det blott din spekulation?
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izza66
Men tycker det är en aning för mycket snack och skriveri om samma sak om o om igen.
Hur orkar ni?
Tänkte på droger som J.J o M.H tar, tänk om det va så att dom drogade ber T, så hon blev helt medvetslös då kände hon inte nåt vad dom gjorde.
De handlade rengöringsmedel på DS för att dölja spår.
Sen om tänker logiskt så varför skulle A W vilja göra sin flickvän illa när T flyttade in till han onsdagen, innan helgen hon försvann.??
Sen att oavsett att pojkvännen är med på MP möten men inte söker.
Även att man älskar sin flickvän så förstå man att man inte klara att söka för om hon hittas just då, det är säkert jävligt jobbigt nog att hon är försvunnen och säkert ingen rolig syn!
Pojkvännen känner att han inte orkar har FB för det är även det jobbigt med alla kommentarer, spekulationer .
Hade ni varit i samma sits, det är inget ni kan föreställa er hur det känns.
Sen åckså om dem anhöriga läser här inne.
Tror ni det är rolig novell att se hur ni skriver om deras dotter, syster el så!?
Tänk er för.
Låt det bara bli att T hittas välbehållen.

Jag förstår hur du menar. Som anhörig skulle jag inte läsa, vidrig läsning. Å andra sidan är händelsen placerad under ”Aktuella brott och kriminalfall” och det innebär diskussioner och spekulationer.

Det har hänt, fler än en gång, att info kommit fram i krimtrådar som senare publicerats i media.

Jag hoppas såklart att Tove hittas välbehållen, men även du håller väl med om att det ser mörkt ut när det gått så många dagar?
Citera
2022-10-30, 22:29
Medlem
Man undrar ju vad bråket handlade om....ett "fjortisbråk" nämns......men var ju tydligen ett bråk som splittrade en grupp med tjejer till två.....JJ sade till sin vän att hon pratat ut med TT på natten....enligt en kompis till JJ....o att det gått bra men att de inte kommer bli vänner som förr......känns som något allvarligare än ett fjortisbråk....knark...otrohet?
Citera
2022-10-30, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Det går inte en enda dag utan att det händer så mycket skit i Vetlanda, kan förstå att många anser att det har blivit mer otryggare och osäkrare i den hålan.
Det aktuella fallet kunde ha hänt var som helst i Sverige, lite överdrivet av dig, som antagligen bor i Skutskär eller Ankarsrum, att säga så. Vetlanda är inte som det var men det är ju inte Vetlandas fel.
Citera
2022-10-30, 22:32
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Ja där är det väl aldrig någon som kollar så ganska bra ställe att gömma er lik på.
Finns en begravningsplats bara några hundra meter från JJ:s bostad. Har hon anhöriga som är militärt tränade och ev varit med i krig vet de nog hur man begraver en kropp i olika typer av gravar. Skulle nog inte skada med lite koll på alla nyligen grävda gravar, i krig ryms flera personer i samma grav, så förmodligen även fullt möjligt gräva ned en extra person på kyrkogården.
Citera
2022-10-30, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Någon som kan återge vad som står i denna artikel. Länken har varit uppe tidigare men jag har inte sett vad som står i artikeln. Någon?.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning

Det intressantaste i artikeln :

” Hon berättar att hon var deprimerad innan hon kom till Komback, att hon kom in i en utmattningsdepression när hon gick i högstadiet.
– Det blev alldeles för mycket. En stor skola med mycket elever och lärare. Jag hamnade mellan stolarna kan man säga. Jag är inte den personen som skriker och pratar mest i klassrummet, utan håller mig lugn, säger Ma*a”

Resten handlar mest om Komback, inte om Ma*a.
Senast redigerad av myday1997 2022-10-30 kl. 22:34. Anledning: Tillägg plus censur
Citera
2022-10-30, 22:36
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Den där lådan på balkongen.

Jag tog mig friheten att skärpa till den så den syns mycket bättre.

Lådan på balkongen:
https://imgur.com/a/x0AE34d

Tillräckligt stor kartong för att rymma en kropp. På Avels bilder är kartongen borta. Var är den kartongen nu?
Citera
2022-10-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Någon som kan återge vad som står i denna artikel. Länken har varit uppe tidigare men jag har inte sett vad som står i artikeln. Någon?.
https://www.vetlandaposten.se/2020-10-22/maja-kom-in-i-utmattningsdepression-komback-har-blivit-min-raddning

När hon startade högstadiet blev det för mycket för henne - inte för att jag är psykolog, men det låter som någon diagnos med bokstavs-kombination - och hon drabbades av utmattningsdepression och klarade inte av skolan. Kommunen har ett program som heter KomBack där just sådana som riskerar att hoppa av eller redan ha gjort det kan delta och få stöd, och det var något som hjälpte MH.
Citera
2022-10-30, 22:37
Medlem
Tomatos avatar
Det verkar som aftonbladet lagt upp gårdagens långa, låsta artikel i form av TV-reportage.
"Det här vet vi"
https://tv.aftonbladet.se/video/348576/tove-21-ar-forsvunnen-i-vetlanda-det-har-vet-vi?utm_source=portal-share-button
Citera
2022-10-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Tillräckligt stor kartong för att rymma en kropp. På Avels bilder är kartongen borta. Var är den kartongen nu?

Är det verkligen en kartong? Ser det inte ut som baksidan på ett skåp?
Citera
2022-10-30, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheerio
Det är kanske något som dom inte vet om, att dem töms till hösten?
Jag hade ingen aning

Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
GW tror att fler är inblandade, två 19-åringar håller inte käften så pass länge. De har press på sig och kanske är självsäkra att kroppen kommer inte hittas eftersom att de har fått hjälp. Frågan är vem mer som är inblandat

Förmodligen killen med den röda bilen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in