2022-10-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Ja fast även om servrarna finns utomlands så går ju datatrafiken från svenskt nätverk via svensk operatör. Den datatrafikstillgången behöver ju knappast polisen familjens medgivande för att kunna få tillgång till.

Vem i familjen ska ens ge det godkännandet menar du? Föräldrarna till den myndige försvunna personen? Ponera att det är just föräldrarna som skulle vara GM i ett sådant hypotetiskt fall, då skulle de ju givetvis neka polisen ett sådant tillstånd och då skulle polisen inte kunna utreda. Tror du verkligen själv på det att det skulle kunna gå till så? Att eventuella familjemedlemmar som är GM skulle kunna förhindra att en svensk myndighet utreder ett sådant här fall?

"trust me bro", nej, sorry men jag kan inte lita på det du påstår. Jag finner det extremt svårt att tro på detta. Jag kan kolla upp saken med någon av mina vänner som jobbar just på polisens utredningsavdelning i ett område. Gör det imorgon.

Jo men då snackar vi data i realtid och det lär knappast en död person ge upphov till.
Du får ta det med FRA det är de som kikar i ledningarna.

Nu är nog inte föräldrarna GM.
Men i ett exempel lite mer från verkligheten så hade en fd man en webserver där de hade en hemsida sedan de var gifta. Exfrun försvinner och hittas mördad.
Han har admin-rättigheter till servern. Och kan då ändra lösen till hennes mejl som var återställningsmejlen för hennes Google-konto. De hade alltså en domän med deras efternamn(.se).

Så han kan ändra lösen, gör det efter ök med polisen och deras gemensamma barn och på så sätt kommer de åt mejlkontot dit Google skickar återställningen.

Och tack vare den manövern så kommer de åt Google-tidslinjen och annat och kan se hur den mördade gått från huset en viss tid och när hon då tyvärr inte går längre utan är väldigt död.

Så trust me bro. Men kolla med dina vänner så får du kanske än mer fördjupning. Alltid bra att lära sig nya saker.

Ps. När polisen öppnade Google-kontot enligt ovan så missförstod de en del grejer så när mordet var uppe i hovrätten så hade jag hjälpt dem rätta vissa saker. Och jag fick nån utredare borttagen från förhör i hovrätten och de underlag som den personen satt samman om GM och offrets mastkopplingar. GM var friad i tingsrätten men blev fälld i hovrätten. Tack vare ett väldigt gediget men tyvärr utdraget och ibland inte helt perfekt polisarbete.
Citera
2022-10-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Är detta Jossans hus?!

Svar ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Angående GW:s uttalande i Nyhetsmorgon så fattade jag det mer som att han sa att de ”ej hade tillgång till bil” pga av de hade druckit alkohol. Alltså inte att de nödvändigtvis inte hade tillgång till bil utan snarare att de inte var i skick att köra den..

Om man är benägen att döda någon så kan man förmodligen köra alkoholpåverkad också ?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Undrar hur det låter i huset om man sitter i fönstret och kickar till den där stegen 3 ggr.

Då undrar jag ens om den sitter kvar i väggen. Huset är rätt eftersatt.
Citera
2022-10-30, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Om man är benägen att döda någon så kan man förmodligen köra alkoholpåverkad också ?!

Absolut, håller med.
Citera
2022-10-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linalo1990
Tack snälla för bra förklaring! Frågade av anledningen att jag har samma fundering som du gällande huruvida telefonen faktiskt var i samma bil som JJ.
Vore ju grymt att få det testat!

Nu kan ju polisen ha andra indikationer eller bevis (medgivande från JJ?) som placerar mobilen i bilen men det är ju absolut teori A med det lilla vi vet.
Citera
2022-10-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fanns inget att citera. Hade bara länken.

Men jag har återskapat den till dig och oss nu.

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_6VlzdebY4sJ:https://sv.wikipedia.org/wiki/Johanna_Jansson_(m%25C3%25B6rdare)&cd=2&hl=sv&ct=c lnk&gl=se

För den som ej vill klicka på länken står det:

"J*ohanna J*ansson, född 2002 Vetlanda, är en svensk mördare och seriepyroman."

Det har jag tydligen missat i tråden, var fanns det skrivet?
Citera
2022-10-30, 20:16
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Och mellan katthemmet och pappas jobb finns ett litet område

https://imgur.com/a/E3RZNJD
Där kan man också leta problemet är att man måste kunna stanna bilen osedd. Så vägen måste vara ganska privat med ingen biltrafik
Citera
2022-10-30, 20:17
Medlem
Kanske är fb mest korkade fråga nu.. men jag bjuder på den. Är det helt omöjligt att dom gömt kroppen på taket? Eftersom hon har direkt tillgång
till taket.
Vet inte om polis undersöker taket vilket man kan tycka att dom borde gjort iofs
Citera
2022-10-30, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bexj1
Absolut, håller med.

Nja med risk att bli stoppad av polis m lik där bak
Citera
2022-10-30, 20:18
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag satt och funderade på om det var planlagt redan från början att man ville ta TT av daga?

De hade ju en förfest innan det gick till NÖJET.

Det fanns kanske redan någon/några kvar lägenheten.

Den/de hade en bil på parkeringen på andra sidan gatan.

Sedan sket det sig när grannen bjöd på skjuts.

JJ drog en lögn om mamma skulle hämta henne.

Sagt och gjort. De åkte iväg.

De/den som var kvar i lägenheten fick bråttom och körde efter till Donken.

Det var då JJ gick fram till den bilen och snackade några minuter.

Ja resten känner ni nog till.

The Percect Murder...
Citera
2022-10-30, 20:19
Bannlyst
Är grannen involverad? Det har stått någon form av låda på balkongen under JJ.

Låda
https://ibb.co/8YQ8vpW
Låda borta.
https://ibb.co/ZVYsw61

Vänd dig om 180°
https://www.google.se/maps/place/L%C3%A4rkgatan+1,+574+35+Vetlanda/@57.4318008,15.0715759,3a,75y,221.54h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1se9GD2v7c2ishdjhFVnPi5A!2e0!4m5 !3m4!1s0x465758e65f4d3f2f:0x3b4901dbc05de4cd!8m2!3 d57.4316801!4d15.0713773?hl=sv
Senast redigerad av Haldane 2022-10-30 kl. 20:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in