2022-10-17, 09:20
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AESTHETICA
Jag skulle vilja ha ett råd om vad jag kan göra förutom att bara kontakta mediamarkt och få deras urbota dumma svar om att deras policy är såhär.

Min farmor och farfar, för övrigt 80 år gamla, köpte en integrerad kyl och frys på Media Mark i Lund för mindre än ett år sedan. De blir pålurade en tilläggs försäkring, en så kallad 5 års garanti som ska täcka om kyl och frysen går sönder under en fem års period.

Innan den är året går den sönder, all mat får kastas. De kontaktar mediamarkt och måste först vänta 14 dagar på att deras reparatör ska komma ut och titta på det och nu måste de vänta ytterligare 14 dagar för att få vidare hjälp med att ersätta kyl och frysen.
Dvs en MÅNAD står de utan kyl och frys! Ska tilläggas att de har en hel del mediciner som ska hållas kallt som de nu måste förvara hos grannen. Dessa ska tas tre gånger om dagen. Tur de har snälla grannar….

De är så ledsna och känner hur det påverkar hela deras livskvalitet. Såklart!
Inte precis att de springer iväg och handlar dyr hämtmat i en månad eller klarar och orkar springa till affären flera gånger om dagen.

Nu är det milt väder där de bor så att förvara mat utomhus är till föga hjälp. Och oavsett så ska det inte spela någon roll.

Vad kan jag som deras barnbarn göra för att belysa detta sjuka beteende från denna vidriga kedja?

Har ni förslag så snälla kom med dem! Högt som lågt! Tack!
Att välja MediaMarkt som är det enda företaget som lyckats med konststycket att ha sämre kundservice än Tre är ett självmål.

Jag har ännu, efter MediaMarkts inträde i Sverige, inte hört ett enda gott ord om detta företag.

Räcker det inte att stå vid entrén och kika in, så kan man ana?
Citera
2022-10-17, 09:27
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Herregud, idiot. Alla dessa förhandlare har flera liknande fall varenda år då tid för service inte ens brukar ligga i deras händer. Alla förhandlare har ju samma producenter som fixar med reparation och sina tekniker och de som tar beslut om reklamation.
Och om alla misshandlar sina kunder innebär att det då måste vara det rätta?
Citat:
Nej. Även sådana på säljavdelningar har stött på rena idioter till kunder som du tidigare och har god förståelse för att man gärna blir av med nollor som du. Skulle någon försöka tvinga på dem att ta en stor idiot som du så går bara någon från kundtjänst till facket, så är det löst. Knappast så att en VD skulle ha invändningar mot det alls heller om en nolla höll på att ringa hans mobil och skicka massa mail, som du tyckte var en bra idé.
Kanske VD:n i det här fallet också tycker att deras kunde borde fått hjälp tidigare? Och om man inte får adekvat hjälp från de anställda så ska man såklart kontakta VD:n.
Citat:
För meningen här är väl ändå inte bara att du ska klaga utan att komma med en alternativ lösning om man nu inte ska välja Mediamarkt? Eller var ditt syfte med att regga dig här på forumet här i juli endast att kunna få spamma hetsiga autistiska inlägg (tusentals sådana)?
Känner du att det är provocerande att någon ifrågasätter dig? Du kanske ska skapa en blogg istället för att vara här?
Citat:
Återigen, du är för dum i huvudet för att inse att det fungerar precis likadant oavsett om du handlar hos Elgiganten, Netonnet, Elon osv. och det blir intressant hur du någonsin mer ska kunna köpa dina vitvaror mer när det fungerar exakt likadant överallt.
Nu handlar tråden om att Media Markt tar en månad på sig för att laga en kyl/frys. Om det är på samma sätt hos alla andra så är det givetvis oacceptabelt. Och då är det väl skitbra om det kommer fram.
Citat:
Du skulle förstås kunna göra en pudel här, erkänna att du är helt okunnig om ämnet (som i princip allting annat) och ödmjukt och med självinsikt erkänna dig som en idiot, som inte hade någon koll på hur marknaden fungerade. Men det är väl föga troligt nu när du borrat in dig i ett hörn och verkligen låtsas som du kan någonting och hetsat upp dig över precis ingenting.
Om nu verkligen marknaden fungerar så, är det verkligen inte okej. Det är inte acceptabelt att få vänta i en månad med att få en kul/frys lagad under garantitiden.

Ett rejält företag hade genast levererat en ny.
Citat:
Faktiskt helt förbluffad, har hängt här i en +10 år och nog aldrig sett maken till en större idiot, som har så dålig koll och som dessutom tror sig kunna något, alls. Kompensation sker ju såklart när kunden väl har ett fungerande kylskåp på plats om man kan summera och få en idé om hur stor kompensationen bör vara. Finns liksom en anledning man inte kompenserat om saken fortfarande inte är helt avslutad.
Där ser man. Du lär dig något nytt varje dag.
Citera
2022-10-17, 09:31
Medlem
Vad ar du for barn som later det ske? Far du inte till det pa elgignanten, och man kan fa till det mesta om man star pa sig. sa aker man val till en loppis eller nagot och koper en hyffsat fin till dom? Man later inte sin gammla mamma och pappa forvara saker ute i snon eller hur kanner du?
Citera
2022-10-17, 09:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Att välja MediaMarkt som är det enda företaget som lyckats med konststycket att ha sämre kundservice än Tre är ett självmål.

Jag har ännu, efter MediaMarkts inträde i Sverige, inte hört ett enda gott ord om detta företag.

Räcker det inte att stå vid entrén och kika in, så kan man ana?
Hade faktiskt inte tittat på deras betyg innan, men gjorde det efter ditt inlägg. Knappast något att sträva efter :-)

82% har gett dem det sämsta betyget. De kanske skulle börja att fixa sina kylar lite snabbare :-)

https://se.trustpilot.com/review/www.mediamarkt.se

8% har gett dem toppbetyg, Elon har fått nästan fem gånger fler... https://se.trustpilot.com/review/elon.se

Hur fan kan någon lyckas med att få 82% av sina kunder att ge dem sämsta betyg? Det måste vara en prestation utan dess like.
Citera
2022-10-17, 09:36
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Jag skulle vilja ha ett råd om vad jag kan göra förutom att bara kontakta mediamarkt och få deras urbota dumma svar om att deras policy är såhär.
Har du talat med företaget och löst det här nu?

Fick de ersättningsapparater tillsvidare eller installeras de nya skåpet direkt?
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Hur fan kan någon lyckas med att få 82% av sina kunder att ge dem sämsta betyg? Det måste vara en prestation utan dess like.
Det är bara upprörda människor som fyller i såna där formulär.

(Och marknadsförare som i fallet med Elon)
Citera
2022-10-17, 09:39
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Herregud, idiot. Alla dessa förhandlare har flera liknande fall varenda år då tid för service inte ens brukar ligga i deras händer. Alla förhandlare har ju samma producenter som fixar med reparation och sina tekniker och de som tar beslut om reklamation.

Nej. Även sådana på säljavdelningar har stött på rena idioter till kunder som du tidigare och har god förståelse för att man gärna blir av med nollor som du. Skulle någon försöka tvinga på dem att ta en stor idiot som du så går bara någon från kundtjänst till facket, så är det löst. Knappast så att en VD skulle ha invändningar mot det alls heller om en nolla höll på att ringa hans mobil och skicka massa mail, som du tyckte var en bra idé.

För meningen här är väl ändå inte bara att du ska klaga utan att komma med en alternativ lösning om man nu inte ska välja Mediamarkt? Eller var ditt syfte med att regga dig här på forumet här i juli endast att kunna få spamma hetsiga autistiska inlägg (tusentals sådana)?

Återigen, du är för dum i huvudet för att inse att det fungerar precis likadant oavsett om du handlar hos Elgiganten, Netonnet, Elon osv. och det blir intressant hur du någonsin mer ska kunna köpa dina vitvaror mer när det fungerar exakt likadant överallt.

Du skulle förstås kunna göra en pudel här, erkänna att du är helt okunnig om ämnet (som i princip allting annat) och ödmjukt och med självinsikt erkänna dig som en idiot, som inte hade någon koll på hur marknaden fungerade. Men det är väl föga troligt nu när du borrat in dig i ett hörn och verkligen låtsas som du kan någonting och hetsat upp dig över precis ingenting.

Faktiskt helt förbluffad, har hängt här i en +10 år och nog aldrig sett maken till en större idiot, som har så dålig koll och som dessutom tror sig kunna något, alls. Kompensation sker ju såklart när kunden väl har ett fungerande kylskåp på plats om man kan summera och få en idé om hur stor kompensationen bör vara. Finns liksom en anledning man inte kompenserat om saken fortfarande inte är helt avslutad.

Du får nog redigera ditt inlägg. Jag har inte skrivit nått av de du citerade
Citera
2022-10-17, 09:40
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Enheten var enligt trådstart mindre än ett år gammal.

Och naturligtvis är det butiken där man köpte produkten som ska ta hand om garantiärenden.

Tänkte du att man som kund ska vända sig till Ching-Shong elektronic i Tai Pai för att få den reparerad?

Mindre prylar ja. Testa gå med ett kylskåp till servicedisken.. de kommer be dig ta hem den och invänta reparatör.
Citera
2022-10-17, 09:42
Medlem
Citat:

Min farmor och farfar, för övrigt 80 år gamla, köpte en integrerad kyl och frys på Media Mark i Lund för mindre än ett år sedan. De blir pålurade en tilläggs försäkring, en så kallad 5 års garanti som ska täcka om kyl och frysen går sönder under en fem års period.

Innan den är året går den sönder, all mat får kastas. De kontaktar mediamarkt och måste först vänta 14 dagar på att deras reparatör ska komma ut och titta på det och nu måste de vänta ytterligare 14 dagar för att få vidare hjälp med att ersätta kyl och frysen.
Dvs en MÅNAD står de utan kyl och frys! Ska tilläggas att de har en hel del mediciner som ska hållas kallt som de nu måste förvara hos grannen. Dessa ska tas tre gånger om dagen. Tur de har snälla grannar….

De är så ledsna och känner hur det påverkar hela deras livskvalitet. Såklart!
Inte precis att de springer iväg och handlar dyr hämtmat i en månad eller klarar och orkar springa till affären flera gånger om dagen.

Nu är det milt väder där de bor så att förvara mat utomhus är till föga hjälp. Och oavsett så ska det inte spela någon roll.

Vad kan jag som deras barnbarn göra för att belysa detta sjuka beteende från denna vidriga kedja?

Har ni förslag så snälla kom med dem! Högt som lågt! Tack!

Hjälpa dom att fixa en ersättningsfrys och kyl direkt genom att besöka butiken där dessa varor köptes såklart. Du går inte därifrån förens det är ordnat.
Istället för att sitta och ringa idioter på kundservice och vänta eller skriva här så kunde du agerat direkt när det hände.
Citera
2022-10-17, 09:44
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Mindre prylar ja. Testa gå med ett kylskåp till servicedisken.. de kommer be dig ta hem den och invänta reparatör.
De kunde väl bett kunden att skicka den till butiken.
Citera
2022-10-17, 09:54
Medlem
två gånger har min kyl respektive frys pajat. båda gånger har jag ringt mitt försäkringsbolag och kunnat åka o köpa nytt samma dag och fått ersättning efter uppvisat kvitto.

även 6k cash för att köpa ny mat.

Så ring försäkringsbolaget om ni inte gjort
Citera
2022-10-17, 10:05
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angrydad
två gånger har min kyl respektive frys pajat. båda gånger har jag ringt mitt försäkringsbolag och kunnat åka o köpa nytt samma dag och fått ersättning efter uppvisat kvitto.

även 6k cash för att köpa ny mat.

Så ring försäkringsbolaget om ni inte gjort
Är på gång att köpa ny kyl/frys. Vad är det för några som pajar hela tiden? Att jag inte ska handla på Media Markt har jag redan förstått i tråden, och när jag sett betyget i Trustpilot.
Citera
2022-10-17, 10:12
Medlem
Citat:
Är på gång att köpa ny kyl/frys. Vad är det för några som pajar hela tiden? Att jag inte ska handla på Media Markt har jag redan förstått i tråden, och när jag sett betyget i Trustpilot.
alla saker går sönder ibland. räkna med 3 års garanterad drift, hoppas på 5 vad jävla glad om de håller 8. saker är inte byggda som förr. jag hade köpt ett hederligt "svenskt" electrolux och sett till så hemförsäkring täcker det, skit i alla tillval som återförsäljararna försöker lura på en. det har du ju precis fått smaka på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in