Såg om en bra tv-serie* nyss och i ett avsnitt pissar en son på sin fars grav.
Fick mig att fundera över vem som egentligen gör något sådant.
Min far har ingen grav utan ligger i en minneslund.
Den enda person jag i min vildaste fantasi skulle kunna tänka mig att göra något sådant demonstrativt fånigt och egoistiskt mot är i högsta grad levande.
Har du eller skulle du kunna pissa på någons grav? Vem? Varför?
Fri diskussion kring denna aktivitet och närliggande spørsmål välkomnas.
Skämt åsido, tror inte det är ett så vanligt fenomen, men det finns definitivt de som gjort det som en sista symbolisk hämnd på de som gett en trauman genom livet.
Nu har jag nog faktiskt gjort det och troligen flera gånger.
Men inte medvetet och inte mot nån specefik person, men jag kan mycket väl tänka mig att någon legat begravd någonstans jag pissat genom åren.
Men jag skulle inte ta mig in på en kyrkogård för att just urinera på någons kvarlevor även om jag nog tycker att vissa personer förtjänar det.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-10-16 kl. 22:27.
Nej det skulle jag aldrig kunna göra, en kyrkogård är helig och skulle därtill förmodligen utgöra brott mot griftefriden. Har till och med sett en man få en rejäl utskällning för att hans hund kissade ett par meter ifrån en gravsten, det kom en polisbuss (piketbuss) och var väldig spännande att följa. Jag bodde väldigt nära en kyrkogård i Göteborg flera år sedan, (stampen).
Jag har aldrig pissat på någons grav, tror inte jag skulle göra det heller. Personen är död, den kan inte skada dig på något sätt. Eventuellt skulle jag kunna pissa på Putins grav för att visa någon form av förakt, men nä tror jag skiter i det med. En död är en död. Jag förlitar mig på Sun Tzu:s filosofi, om du vill ha hämnd, gräv två gravar.
Föga meningslös handling. Den som är död bryr sig inte och ditt urin kommer bara att göra att gräset runt graven växer bättre. Sen kommer regnet att spola bort denna ''hemska'' handling inom en snar framtid.
Om man ska göra något som mer sätter sig år 2022 så kan man sätta sig och starta hatiska trådar på flashback och skicka olika hatiska brev till kvarvarande levande släktingar. Om man nu är så pass sjuk i huvudet förstås.