• 8
  • 9
2022-11-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Har fått kontot tillbaka, banken har godkänt mina bilagor och därmed öppnat kontot igen och har inte anmält mig för penningtvättbrott. D

Se där, en kriminell person kommer undan lagen igen.
Synd, hade varit bättre om polisen tog dig så att du inte kan fortsätta din kriminella bana.
Citera
2022-11-04, 21:36
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Se där, en kriminell person kommer undan lagen igen.
Synd, hade varit bättre om polisen tog dig så att du inte kan fortsätta din kriminella bana.
Är tidigare ostraffad och förekommer inte i belastningsregistret. Kör din stil med "kriminell person" på någon som förekommer där! I lagens ögon har jag inte begått ett brott så du kan gnälla på som att det ska ha nån jävla påverkan.
Citera
2022-11-04, 21:53
Medlem
Citat:
Är tidigare ostraffad och förekommer inte i belastningsregistret. Kör din stil med "kriminell person" på någon som förekommer där! I lagens ögon har jag inte begått ett brott så du kan gnälla på som att det ska ha nån jävla påverkan.
Men i bankens ögon ska du inte ha något konto. Bara låta udda vara jämnt ju! Ser inget problem som du resonerar!
Citera
2022-11-04, 21:59
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Men i bankens ögon ska du inte ha något konto. Bara låta udda vara jämnt ju! Ser inget problem som du resonerar!
Banken har gjort ett undantag för mig då jag har en närstående som jobbar inom den avdelningen som har hand om dessa brev som skickas ut från banken. Fick tillbaks kontot med en stor varning. Är nöjd för min del och för denna tråd!
Citera
2022-11-04, 22:13
Medlem
Peta_Es avatar
Bankerna överlag (i mitt fall Swedbank) är i princip hopplösa att ha att göra med.

Skulle göra en minde utlandsbetalning ca 2000kr.

Detta har inte varit ett problem tidigare, men sist ville de veta till VAD pengarna skulle, om jag hade någon form av faktura eller någon annan handling som kunde styrka syftet.

Inte helt enkelt att trolla fram väl på plats bara sådär, och med usla öppettider blir det stökigt att hitta en lucka då dom har öppet 10-13 alla dagar. (de har till och med tagit bort extraöppet en dag i veckan)

Som tur hade jag lite dokumentation i mobilen som jag kunde visa upp. Men dom ville även att jag skulle maila dem uppgifterna.

Så kort sagt, du har haft en jäkla tur att det löste sig. Hade du som jag haft Swedbank hade du nog blivit redigt överkörd.
Citera
2022-11-05, 09:27
Medlem
Jag har idag Ica banken och blir aldrig frågad om transaktioner. Men det kanske är för att det met handlar om swish?

Jag både mottar och skickar swish pengar stup i kvarten, men får inga frågor om det.
Tror man temporärt kan höja gränsen upp till 150 000 kr eller nåt sånt.
Har i alla fall köpt och sålt saker många gånger i klassen runt 20 000 kr och och aldrig någonsin har banken undrat något.
Citera
2022-11-06, 10:55
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag har idag Ica banken och blir aldrig frågad om transaktioner. Men det kanske är för att det met handlar om swish?

Jag både mottar och skickar swish pengar stup i kvarten, men får inga frågor om det.
Tror man temporärt kan höja gränsen upp till 150 000 kr eller nåt sånt.
Har i alla fall köpt och sålt saker många gånger i klassen runt 20 000 kr och och aldrig någonsin har banken undrat något.

Nog lite kasta tärning där
Helt plötsligt hör de av sig

I framtiden kommer man nog inte få föra över så hej vilt hela tiden
Citera
2023-05-14, 22:33
Medlem
Citat:
Banken har gjort ett undantag för mig då jag har en närstående som jobbar inom den avdelningen som har hand om dessa brev som skickas ut från banken. Fick tillbaks kontot med en stor varning. Är nöjd för min del och för denna tråd!

Hej har du något annat sätt att kunna kontakta dig
Kan inte skicka meddelande via FB?
Citera
2023-07-16, 03:20
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remainincognito7
Hej har du något annat sätt att kunna kontakta dig
Kan inte skicka meddelande via FB?
Provar o pma dig
Citera