2022-10-17, 15:58
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Så nu är det 13 st istället för 8 st som använder kontot, dina illusioner bara växer och växer.

Hoppas du får krypa in ett tag. Om ni delar på ett konto så är det en riktigt bra vänskap ni har med tanke på att du har blivit utsatt för det du påstår. Ditt korthus föll platt.

https://www.brottsofferguiden.se/gui...-polisanmalan/

Gör det rätta istället för att gnälla på internet. Var den starka personen här som ser till så ingen annan blir utsatt för detta. Eller så blundar du för det och är lika delaktig som alla andra.
Nej? Har du läst fel? Skrev tidigare att vi är 14 stycken, dvs jag och 13 andra då är vi 13 personer totalt eller? gör om räkningen och vart ser du att jag har sagt att vi är 8 personer? hahahaha
Citera
2022-10-17, 23:05
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Nej? Har du läst fel? Skrev tidigare att vi är 14 stycken, dvs jag och 13 andra då är vi 13 personer totalt eller? gör om räkningen och vart ser du att jag har sagt att vi är 8 personer? hahahaha

Om du går tillbaka och läser dina gamla inlägg i andra trådar så framgår det. Sluta punda.
Citera
2022-10-17, 23:12
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
posten vart sena, bett banken skicka om brevet, väntat i 2 veckor på detta brevet sedan kom den igår på morgonen

Visste du att du skulle få det här brevet eftersom du ber banken skicka om det? 2 veckor?
Citera
2022-10-17, 23:26
Medlem
Årets sämsta kriminell eller en trolltråd. Nicket hintar om det senare..
Citera
2022-10-17, 23:42
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Mitt bankkonto har blivit fryst nämligen, har tagit emot en viss summa pengar runt omkring 63 tusen spänn, swishat pengarna till en polare såklart banken är oroad och har sina frågor nu och mina tjänster är spärrade! Vill veta vad jag kan skriva i brevet vet inte vad jag ska redovisa för inkomster. Helt ärligt vet inte vems eller vad för pengar det är som jag fick, har ingen aning det står bara internetöverföring. Har inget sätt att redovisa inkomsten. Fick nämligen detta brevet i posten som jag kommer länka nedan! Vet att banken vill ha bra kundkännedom av mig och att man måste redovisa sina inkomster, men nu är det såhär att jag inte kan redovisa och om det finns någon lösning till detta så ge mig gärna en! Har fortfarande en del saldo runt några tusenlappar på kontot som kommer ifrån min lön så om kontot ska försvinna vill jag så helst så gärna ha saldot som finns kvar! Man kan tydligen inte ringa och prata med banken om detta heller

Länk borttagen pga personuppgifter. /Mod

Du har fått pengar som du inte vet något om? Varför svischade du pengarna till din polare? Vad har han med detta att göra?
Senast redigerad av HelgeBuk 2022-10-18 kl. 19:44.
Citera
2022-10-17, 23:45
Medlem
Citat:
Kommer kopiera och klistra in detta svaret till alla som svarat mig för att det är för många som skrivit och ska förklara allting så kort och bra jag kan! Dom några tusen kronorna som jag vill ha i kontot är nämligen del av min lön alltså vita pengar som kom in på kontot på kvällen o kan förklara hur skiten gick till. varit med fel personer som sa jag kommer tjäna en hacka på detta så jag gick med på det som en korkad idiot .....

Vad ska man göra? Uppskattar bra svar tack!
Du behöver inte göra någonting utan kan vänta ut situationen. Banken vet att kontot du fick pengarna ifrån har använts för penningtvätt eftersom det där med stor sannolikhet från början varit större belopp än dina 63 000 som har styckats upp.

Person A säger att han skickade 63' till dig för att han köpt en segelbåt utav dig och när banken frågar dig så hittar du på att han har köpt en husvagn utav dig. Sedan frågar banken dig varför du skickade iväg 63' och då säger du att du har köpt en 4-hjuling av person C och när banken frågar honom så hittar han på att du har köpt en snöskoter av honom. Banken kommer då upptäcka att era historier inte stämmer överens. Ni kommer ange olika saker och ni kommer svara olika på frågor om modeller och färger. Det finns tusentals kombinationer att välja mellan och ni kommer garanterat inte kunna ge samstämmiga svar. Att dessutom inte någon kommer kunna visa bilder där de är ute och seglar, åker 4-hjuling eller snöskoter kommer de tycka är mycket anmärkningsvärt.

Om några veckor hör polisen av sig och ställer exakt samma frågor. Och du kommer inte kunna slingra dig ur situationen.

Du skrev att du självmant accepterade erbjudandet om att tvätta pengar då du ville tjäna en hacka. Det är det som du i slutändan kommer säga till polisen också efter att de manglat dig och du suttit häktad en stund.

Med stor sannolikhet så är det före detta poliser som har arbetat med ekobrott som numera arbetar på banken. De har förbaskat god erfarenhet av att utreda denna typ an händelser och de kommer inte dra sig för att berätta exakt sina misstankar för polisen.

Med tanke på brottets storlek så får du räkna med ett fängelsestraff. Kanske blir det för dig att tillbringa den svenska sommaren innanför lås och bom när vi andra grillar och dricker bira...
Senast redigerad av Mynicname 2022-10-17 kl. 23:49.
Citera
2022-10-18, 15:29
Medlem
T2Franks avatar
"Mitt bankkonto har blivit fryst nämligen, har tagit emot en viss summa pengar runt omkring 63 tusen spänn, swishat pengarna till en polare"

Den meningen räcker, allt skit du hittade på efteråt spelar ingen roll. Att du har fått en kalle emot huvudet och misshandlad, och hotad. En normal person hade anmält det.

Du förstår väl att polisen har koll här, du skrev väl inte ut vilket det riktiga beloppet här hoppas jag. Så dum är ingen. Du och dina 8.13.15.15,15,1500 polare som du delar kontot med måste förstå att det är kört nu.
Senast redigerad av T2Frank 2022-10-18 kl. 15:32.
Citera
2022-10-18, 17:51
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
1. Hade ingen aning om att det handlade om bedrägeri innan och tyvärr så finns det fortfarande idioter som mig som går på sånt skit!
2. Jag inser inte vad jag har gjort när dessa personer har hotat mig för att få som dom ville när saker inte gick som det skulle.
3. Ska jag betala med mitt liv för att inte låta någon använda mitt konto?
4. Jag vet inte vi får se vad som händer
5. Jag vill inte ha något med polisen att göra. Mitt liv är värt mer än en polisanmälan. Dessa personer är inte vilka som helst kan jag garantera dig. En anmälan mot dom kommer inte stoppa dom heller från att kunna ta mitt liv. Har aldrig tjallat och kommer aldrig göra det

Den där artikeln kanske gör det men jag ska ta mig ur skiten oavsett!

"Sen att du blir misshandlat och grovt hotat utan att gå till polisen betyder ju att du har något att dölja. Om du tar dig ur detta så får du ju fråga dig varför du bor kvar i orten, varför du har det användarnamnet du har valt här osv."

Har inget att dölja men för min egna trygghet vill jag inte prata med polisen om skiten! Användarnamnet är ju bara skoj inte ens jag som valt namnet ens Det är jag och 13 andra polare som skriver faktiskt. Jag har aldrig begått ett enda brott i mitt liv. det minsta lilla jag har gjort är att snatta en godisklubba och lite lösviktgodis från en godisaffär i närheten av där jag har bott när jag var 7. Bor inte ens i en förort men ok helt ärligt dom slutsatserna om just jag som skriver nu visste jag skulle komma då jag har sett att en av mina vänner har skrivit några inlägg. Har aldrig vart misstänkt eller häktad så som inläggen påstår för det är ju en av babbarna som använder kontot här. Har även ett helt eget konto. Vårat konto var ba en kul grej. Alla vi som har skrivit här skriver precis så som jag har skrivit i det du påstår "jag" form. Tack för ditt svar men det hjälper inte mig så mycket mer när det gäller denna brevet. Tittar på olika alternativ och hur jag än gör har jag inte ens blivit polisanmäld av banken än. Vi får se hur detta slutar. Helt ärligt känns det som att jag har gett mig in i något dumt och inte vart medveten om vad det var och blivit ett offer för kriminella att utnyttja mitt konto och jag ska bli den som ska få ta skiten och bara om jag tjallar så slipper jag undan riktiga rama utpressningen för brottsoffer! Jag tycker inte jag begått något brott men kanske i andras ögon så kanske dem ser på andra sidan myntet men jag som var där när allt hände vet och ser att jag blivit utnyttjad och hotad snälla nån jag har fått en Kalasjnikov mot mitt huvud när jag sa till dom att jag inte kunde hjälpa dem efter överföringen hade skett. Dom tvingade mig till allt när deras plan inte gick som det skulle och ja så blev det Swish deras enda lösning att få ut deras pengar i utbyte på att jag inte ska komma till skada. Tack för ditt svar!
Och nu är du helt plötsligt ett brottsoffer(?), skärp dig och ta tag i ditt liv nu innan det är försent och du blir ytterligare en siffra i statistiken bara och bortglömd på några månader.
Citera
2022-11-04, 17:41
Medlem
1. Du kan glömma ditt konto!
2. Upprättas en anmälan till Finanspolisen så kan de granska alla händelser som har skett på ditt konto sedan du har blivit kund. Ju mer de kommer gräva upp, desto värre för dig.
3. Inte helt osannolikt att du antingen får en husrannsakan hemma eller blir gripen.
4. 25 000 kr skulle snarare klassas som penningtvättsförseelse = böter eller fängelse i högst sex månader, enligt BrB. Frågan är om du inte har tvättat högre belopp. I så fall är det penningtvätt som gäller och då får du räkna med upp till två års fängelse. Grovt penningtvätt lär du inte dömas till för då hade du behövt tvätta miljontals kronor.
5. Du skrev att du har varit häktad några gånger. Då är du alltså en recidiv och det är något som tingsrätten kommer uppmärksamma och din påföljd kan vara beroende av det.
6. Du är rökt till minst år 2032-33. Varför? Du kommer finnas i belastningsregistret och dina uppgifter kommer inte gallras förrän 10 år. Under denna tid kommer du ha extremt svårt att ens hitta ett jobb. Ingen vill anställa brottslingar eller människor som har sin förflutna inom brottslighet.
7. Är du svensk medborgare? Är du inte det så kan utvisning från landet vara aktuellt för dig och då får du avtjäna straffet i hemlandet.
Citera
2022-11-04, 18:59
Medlem
Citat:
Mitt bankkonto har blivit fryst nämligen, har tagit emot en viss summa pengar runt omkring 63 tusen spänn, swishat pengarna till en polare såklart banken är oroad och har sina frågor nu och mina tjänster är spärrade! Vill veta vad jag kan skriva i brevet vet inte vad jag ska redovisa för inkomster. Helt ärligt vet inte vems eller vad för pengar det är som jag fick, har ingen aning det står bara internetöverföring. Har inget sätt att redovisa inkomsten. Fick nämligen detta brevet i posten som jag kommer länka nedan! Vet att banken vill ha bra kundkännedom av mig och att man måste redovisa sina inkomster, men nu är det såhär att jag inte kan redovisa och om det finns någon lösning till detta så ge mig gärna en! Har fortfarande en del saldo runt några tusenlappar på kontot som kommer ifrån min lön så om kontot ska försvinna vill jag så helst så gärna ha saldot som finns kvar! Man kan tydligen inte ringa och prata med banken om detta heller

Länk borttagen pga personuppgifter. /Mod
Hur har det gått för dig. Ser att du fortfarande är aktiv på forumet så jag tolkar det som att du inte är gripen ännu.
Har du varit i kontakt med banken?
Vad säger de?
Har ditt konto öppnats?
Har någon av dina polare gripits för denna penningtvätt ännu?
Har polisen förhört dig?
Citera
2022-11-04, 21:06
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Hur har det gått för dig. Ser att du fortfarande är aktiv på forumet så jag tolkar det som att du inte är gripen ännu.
Vad säger de?
Har ditt konto öppnats?
Har polisen förhört dig?
Har fått kontot tillbaka, banken har godkänt mina bilagor och därmed öppnat kontot igen och har inte anmält mig för penningtvättbrott. D
Citera
2022-11-04, 21:08
Medlem
varbynatverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Vad säger de?
Har ditt konto öppnats?
Har polisen förhört dig?
Dock skulle jag inte bli förvånad ifall polisen har utrett detta och ifall mitt konto skulle förekomma i nån polisutredning, men är i alla fall inte misstänkt. Vart bara orolig i onödan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in