Citat:
Ursprungligen postat av
varbynatverket
Kommer kopiera och klistra in detta svaret till alla som svarat mig för att det är för många som skrivit och ska förklara allting så kort och bra jag kan! Dom några tusen kronorna som jag vill ha i kontot är nämligen del av min lön alltså vita pengar som kom in på kontot på kvällen o kan förklara hur skiten gick till. varit med fel personer som sa jag kommer tjäna en hacka på detta så jag gick med på det som en korkad idiot .....
Vad ska man göra? Uppskattar bra svar tack!
Du behöver inte göra någonting utan kan vänta ut situationen. Banken vet att kontot du fick pengarna ifrån har använts för penningtvätt eftersom det där med stor sannolikhet från början varit större belopp än dina 63 000 som har styckats upp.
Person A säger att han skickade 63' till dig för att han köpt en segelbåt utav dig och när banken frågar dig så hittar du på att han har köpt en husvagn utav dig. Sedan frågar banken dig varför du skickade iväg 63' och då säger du att du har köpt en 4-hjuling av person C och när banken frågar honom så hittar han på att du har köpt en snöskoter av honom. Banken kommer då upptäcka att era historier inte stämmer överens. Ni kommer ange olika saker och ni kommer svara olika på frågor om modeller och färger. Det finns tusentals kombinationer att välja mellan och ni kommer garanterat inte kunna ge samstämmiga svar. Att dessutom inte någon kommer kunna visa bilder där de är ute och seglar, åker 4-hjuling eller snöskoter kommer de tycka är mycket anmärkningsvärt.
Om några veckor hör polisen av sig och ställer exakt samma frågor. Och du kommer inte kunna slingra dig ur situationen.
Du skrev att du självmant accepterade erbjudandet om att tvätta pengar då du ville tjäna en hacka. Det är det som du i slutändan kommer säga till polisen också efter att de manglat dig och du suttit häktad en stund.
Med stor sannolikhet så är det före detta poliser som har arbetat med ekobrott som numera arbetar på banken. De har förbaskat god erfarenhet av att utreda denna typ an händelser och de kommer inte dra sig för att berätta exakt sina misstankar för polisen.
Med tanke på brottets storlek så får du räkna med ett fängelsestraff. Kanske blir det för dig att tillbringa den svenska sommaren innanför lås och bom när vi andra grillar och dricker bira...