Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Jag har alltid kört utorrent så det kanske är boven i dramat. Provar ditt förslag så får jag återkomma såvida ingen annan har ett bättre förslag och tom kanske har haft samma problem. Min egna amatörmässiga diagnos har alltid varit att alla torrents har gjort internet ostabilt och då har routern eller ISP:n automatiskt strypt hastigheten för att stabilisera. Jag är dock ingen datorguru så min diagnos är säkert felaktig.
Ja precis, du får ju ut max hastighet bara att du inte får det via torrent så din teori ovan är helt korrekt att det inte bör påverka.
Njae, det var väl mer förr kanske det var så när man hade adsl och hastigheten blev värdelös om någon laddade ner av dig men Ownit skall leverera i max hastighet 24/7 oavsett vad och det kan ju vara någon ratio setting i klienten men prova det är väldigt enkelt och jämföra så.
Får själv ut ~954mb/s på TPTEST men i Torrents ~119mb/s. TPTEST är inte så bra att prova mot då det är en singlel tråd och det blir alltid snabbare om du tankar ner med torrents från flera olika källor.
Hoppas det löser sig, om det inte löser sig så kommer säkert någon annan med något vettigt förslag men du blir nog inte missnöjd med qBittorrent.
Tele2 brukar ha bra linor inom Europa, jag brukar ta 4-7st filer dom har på siten samtidigt och ladda ner dom det är bara öppna en eftter en i en ny tabb och kolla med en monitor för nätverket för att se exakt hastighete så blir det lite bättre än tptest.
http://speedtest.tele2.net/
Men nu verkar siten ha dött efter alla år, det kankse är tillfälligt men var synd hoppas den dyker upp inom kort för vi har nyss förlorat både speedtest.telia och speedtest.bahnhof nyss för att testa hastigheter, finns ju utlänska att prova men bäst att prova inom sverige. Ananrs funkar torrent bra men för dig är det ju ett litet problem om hastigheten limiteras om du vill prova vid sidan om menar jag.