• 1
  • 2
2022-10-15, 17:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Vi (dvs främst USA) har redan stängt dörren med sanktioner som USA dessutom tvingar andra att följa. Att byta regim för att få olja provades redan 1953. Hur bra gick det tycker du?

Får Iran ner denna döds-regim som har ofantligt mycket blod på sina händer så kan samarbetet med länder såsom Sverige som är i STORT behov av naturgas och olja åter bli lönsamt.
Citera
2022-10-15, 17:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lavinder
Får Iran ner denna döds-regim som har ofantligt mycket blod på sina händer så kan samarbetet med länder såsom Sverige som är i STORT behov av naturgas och olja åter bli lönsamt.
Precis: det är *Iran* som i så fall måste få ned regimen. Inte vi, inte USA. De själva.
Citera
2022-10-15, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Precis: det är *Iran* som i så fall måste få ned regimen. Inte vi, inte USA. De själva.

Med HJÄLP av omvärlden då iranierna uppenbarligen inte lyckats med detta tidigare.

SÅ till TS!

Ut med dig och demonstrera

Många bäckar små.
Citera
2022-10-15, 19:16
Jag skulle också vilja få se ett slut på det shiitiska prästregimen i Iran. Men å andra sidan undrar jag också vad svartrockarna kommer ersättas med i så fall. Marxist-Islamisterna i MEK uppbackade av Pompeos gäng? Några andra sorts extrem-progressivistiska woke lallare uppbackade av Soros gänget? Känns liksom lose-lose på något sätt. Tror tyvärr det inte kommer leda till något återuprättande utav någon sorts persisk högkultur i landet vare sig svartrockarna lyckas kväsa upproren eller om de till slut äntligen faller. Det ligger liksom inte i tiden. Vi lever i clownvärlden nu. Det blir clownigt oavsett om Iran fortsätter vara en urballad, psykotisk, islamisk teokrati eller om iranska FEMEN lyckas störta mullorna med västs hjälp.
Citera
2022-10-16, 00:18
Medlem
Som svensk tycker jag inte att jag ska lägga mig i iranska konflikter, då man knappast har tillräcklig kännedom om förhållandena där. Vet vi egentligen vilka politiska krafter som verkar, hur befolkningen ställer sina sympatier med mera? Allt vi ”vet” är några småsnuttar film vi får av svenska journalister, som alltid förklarar för oss vem som är ond och vem som är god i världen och att Sverige är bäst av de goda.

Och om man nu går ut och demonstrerar: Varför bara Iran? Då får man väl vara konsekvent och demonstrera mot regimen i Saudi, FAE, Kongo, Centralafrikanska republiken, Burkina Faso, Burma, Tchad, Libyen, blablabla. Världen är full av diktaturer och gemensamt för dem alla är att de skiter fullständigt i om några svenskar står och ropar obegripligt på ett torg i fjärran.

Nej, låt konflikter och samhällsutveckling skötas av de berörda människor som bor där. Om du har behov av att demonstrera mot maktmissbruk, så gör det vid behov mot eventuella missbruk du upptäcker här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in