2022-10-19, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Brjade 40 r gammal (i r) pga diagnosticerad testosteronbrist. Var inte njd med de alternativ vrden erbjd (gel eller nebido). Idag r dag #170 fr mig p testo E. Har mest legat runt 250 mg per vecka. Tar ingen AI. Tar helt enkelt 0.3 mL testo E 250 varannan morgon intramuskulrt via ventrogluteal eller gluteal injektion med bl nl. Ska byta till orange d jag r mindre fet nu + blir mindre rrvvnad av mindre nl. Varit upp och sniffat p 350 mg fr att kolla var min tolerans ligger. Inga knningar av gynekomasti, inte ftt hravfall, humrproblem eller mer n ngra finnar i hrbotten runt hrfstet. Vid cirka 350 mg (0.4 mL varannan dag) s fick jag lite nattsvett ibland och vissa dagar var man lite puffig med vattenvikt. Inget sdant alls p 250 mg. S dr fredrar jag att ligga. 150 mg/vecka kndes alldeles fr normalt och hade inte alls den energi och livslust jag vill ha. Har dock runt 100 kg lean mass att upprtthlla. Om det nu fungerar s. Det rckte inte till i alla fall. 250 mg/vecka r guldzonen s som jag knner det. Fr se inom nn vecka nu ifall blodtestet hller med om det. Men oss emellan, jag lever hellre s hr i tv r och dr av blodpropp n att leva som jag gjorde innan i femtio r till. Testosteronet r det bsta beslut jag tagit.

Men det mste finnas ngot som man kan ta i samband s att det inte ska byggas blodproppar?
Citera
2022-10-19, 00:31
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
Men det mste finnas ngot som man kan ta i samband s att det inte ska byggas blodproppar?

Det r nog ingen strre fara. Om jag legat kvar p 6 nmol/L (eller mindre) s hade risken fr hjrtproblem varit mycket hgre n p 250 mg testo E. Det var bara ett extremt exempel. Om du vill frebygga blodproppar s r det vl aspirin, waran/warfarin och snt dr om jag minns rtt.
Citera
2022-10-19, 06:36
Medlem
HeadOfBoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Just nu gr jag p 25mg Clomid per dag p obestmd tid. Mycket humrsvngningar och knner att jag r mer sur, men det gr att ha sex och knner mig nd glad nr jag r med min dotter.

Clomid gr att jag (och mnga andra) mr piss. Sker p att du inte ska lgga av med det, eller tminstone byta ut det till HCG?
Citera
2022-10-19, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Just nu gr jag p 25mg Clomid per dag p obestmd tid. Mycket humrsvngningar och knner att jag r mer sur, men det gr att ha sex och knner mig nd glad nr jag r med min dotter.

Lgg ner clomiden, ser inte nyttan av den att kra p obestmd tid? En hcg borde kicka igng allting, finns ven andra mediciner. Att inte ta tag i saken och gra prover etc bara fr att man ska bli "besviken" kommer knappast lsa problemet.
Citera
2022-10-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Brjade 40 r gammal (i r) pga diagnosticerad testosteronbrist. Var inte njd med de alternativ vrden erbjd (gel eller nebido). Idag r dag #170 fr mig p testo E. Har mest legat runt 250 mg per vecka. Tar ingen AI. Tar helt enkelt 0.3 mL testo E 250 varannan morgon intramuskulrt via ventrogluteal eller gluteal injektion med bl nl. Ska byta till orange d jag r mindre fet nu + blir mindre rrvvnad av mindre nl. Varit upp och sniffat p 350 mg fr att kolla var min tolerans ligger. Inga knningar av gynekomasti, inte ftt hravfall, humrproblem eller mer n ngra finnar i hrbotten runt hrfstet. Vid cirka 350 mg (0.4 mL varannan dag) s fick jag lite nattsvett ibland och vissa dagar var man lite puffig med vattenvikt. Inget sdant alls p 250 mg. S dr fredrar jag att ligga. 150 mg/vecka kndes alldeles fr normalt och hade inte alls den energi och livslust jag vill ha. Har dock runt 100 kg lean mass att upprtthlla. Om det nu fungerar s. Det rckte inte till i alla fall. 250 mg/vecka r guldzonen s som jag knner det. Fr se inom nn vecka nu ifall blodtestet hller med om det. Men oss emellan, jag lever hellre s hr i tv r och dr av blodpropp n att leva som jag gjorde innan i femtio r till. Testosteronet r det bsta beslut jag tagit.
Testo r fantastiskt, men det finns ingen anledning att ligga hgre n 100mg p en TRT. Det leder bara till smre blodbild och du fr ont i leder av att lyfta s tungt.

100mg/7dagar p cypionate packar du mycket muskler p.
Citera
2022-10-19, 13:03
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
Lgg ner clomiden, ser inte nyttan av den att kra p obestmd tid? En hcg borde kicka igng allting, finns ven andra mediciner. Att inte ta tag i saken och gra prover etc bara fr att man ska bli "besviken" kommer knappast lsa problemet.

Ja, det lter ganska dumt, men jag frsker skapa mitt fjrde barn nu medan jag r utomlands med min fru. Att f ett dligt resultat strax fre avgng skulle frstra vr tid tillsammans, eftersom det r omjligt att frbttra fertiliteten snabbt (det tar ca 3 mnader). Sedan kanske man helt enkelt har otur och fr ett dligt resultat just den dagen och drfr ger upp hoppet, trots att det egentligen finns en chans.. Min plan r hursomhelst att gra ett nytt spermaprov om hon inte blir gravid under tiden jag r hr.

Min uppfattning r att Clomid r mer hllbart i lngden n hCG, men jag har ven anvnt mig av hCG under sommaren.
Citera
2022-10-19, 18:37
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Testo r fantastiskt, men det finns ingen anledning att ligga hgre n 100mg p en TRT. Det leder bara till smre blodbild och du fr ont i leder av att lyfta s tungt.

100mg/7dagar p cypionate packar du mycket muskler p.

Man producerar naturligt ca 7-11mg testo varje dag. Ta bort estervikten frn cyp s stter du 70mg rent testo i veckan.

Att man packar p sig mycket muskler p 100mg cyp ew r det dummaste jag har lst. Ifall du har haft testikelcancer eller fel p hypofysen och du har ingen produktion av testosteron s ger det en knuff sklart.
Citera
2022-10-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Man producerar naturligt ca 7-11mg testo varje dag. Ta bort estervikten frn cyp s stter du 70mg rent testo i veckan.

Att man packar p sig mycket muskler p 100mg cyp ew r det dummaste jag har lst. Ifall du har haft testikelcancer eller fel p hypofysen och du har ingen produktion av testosteron s ger det en knuff sklart.
Jag ljuger inte. Jag har alltid haft ett naturligt hgt testosteron, nr det sedan sjnk ner mot 16, 15 och 11nmol bestmde jag mig fr att gra en egen TRT.

Det r ca 100mg cypionate i veckan och det lter mig ha en hel del muskler p kroppen. Jag r ju dock inte ngon bodybuilder direkt, men jag r muskuls och vltrnad, 95kg p 188cm, inte helt synliga rutor, men det r p gng infr nsta sommar.
Citera
2022-10-19, 19:57
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson

Jag killgissar vl nu, men det blir vl nd lite skillnad p egenproducerad testo som varierar ver hela dygnet till skillnad frn Injicerat testo som finns tillgnglig hela tiden?
Citera
2022-10-21, 13:44
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN

Vi fick ett positivt testresultat p graviditetstestet nu idag, s det verkar som att jag slipper spendera pengar p dyra tester. Gr allt bra s blir det bara faderskapstestet efter 9 mnader fr att vara helt sker innan man registrerar barnet.
Citera
2022-10-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valet20222
Jag ljuger inte. Jag har alltid haft ett naturligt hgt testosteron, nr det sedan sjnk ner mot 16, 15 och 11nmol bestmde jag mig fr att gra en egen TRT.

Det r ca 100mg cypionate i veckan och det lter mig ha en hel del muskler p kroppen. Jag r ju dock inte ngon bodybuilder direkt, men jag r muskuls och vltrnad, 95kg p 188cm, inte helt synliga rutor, men det r p gng infr nsta sommar.

S egentligen huvudsyfte med att spruta i sig testo r att bygga muskler?
Citera
2022-10-21, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleksandr
S egentligen huvudsyfte med att spruta i sig testo r att bygga muskler?
Nej.

Jag hade fruktansvrda problem och smrtor i ryggen, knde mig trtt och hngig, evigt sliten.

Jag har trnat hela mitt liv och efter att jag brjade p en medicin mrkte jag att testot sjnk.

Jag har en TRT fr att hlla mig frisk, stark och energisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in