• 5
  • 6
2022-10-15, 23:14
Medlem
Folk är smällfeta nuförtiden så ett eller par svält-år skulle bara göra dem gott, så alla matinköp på kredit borde förbjudas
Citera
2022-10-16, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braves
Jag betalar alltid med mitt kreditkort nar jag koper mat, jag vore galen om jag inte gjorde det. Mark val att betala med kreditkort inte ar samma som att betala med faktura. Svenskar verkar alska fakturor men far inte ut nagot av det, har Sverige verkligen inga "cash back" kreditkort, eller atminstone kreditkort med poangsystem?

Jag far tillbaka tusentals kronor varje manad tack vare mina kreditkort - pa mitt Bank of America cash back rewards-kort far jag tex 5.75% tillbaka pa allt jag koper online, 3% pa bensin osv. Som sagt, jag vore galen om jag kopte mat online och INTE betalade med mitt kreditkort. ALLT gar pa kreditkort, det enda som finns pa mitt "bank account statement" ar betalningarna till kreditkorten.

Får du tebax 1000 tals sekiner varje månad, måste du väl ha ett ordentligt kassaflöde?
Citera
2022-10-16, 11:07
Medlem
megacoolmans avatar
Osmart att sätta löpande utgifter på kredit. Har man inte råd en månad så har man definitivt inte råd att betala dubbelt nästa månad.
Man får helt enkelt anpassa sin budget.
Citera
2022-10-16, 11:19
Bannlyst
Är man så dum i huvudet och hjärntvättad från skolan att man ska SLAVA för detta landet. Jobba 7-16 för att skatta bort pengarna, och sedan behöva ta lån för att handla mat för att sen gå och slava igen. Då är man bra bra dum i huvudet och hjärntvättad.

Jag är 34 år har ALDRIG jobbat för någon eller betalat mer än några få tusen i skatt.

Jag visste redan som 19 åring hur allt i Sverige är uppbyggt på att utnyttja folk till max. Pressa dom så hårt som möjligt jobba hårdare gå in i väggen, slit i din kropp. Du är bara en produkt som dom byta ut inom några få dagar med någon annan. Man kan nästan aldrig jobba sig till något i Sverige. Om du inte har eget företag och extrem tur.

Och skulle du vara väldigt välutbildad och tjäna bra, Ja då höjs skatten bara..

Jävla idioter alltså. Sluta vara hjärntvättade och tänk outside the box. Det finns 100 sätt att tjäna 3 gånger mer pengar är vad folk gör nu utan att slava för en chef......
Citera
2022-10-18, 15:30
Medlem
Ringhals3s avatar
Nu ska jag gå och handla middagsmat för två personer, räknar med att det kostar 300 kr inklusive en burk lyxräkor. 300 kr är inget problem, hade det varit ett problem så hade jag lagat middag för 30 kr istället hellre än handlat på krita.
Citera
2022-10-18, 15:59
Medlem
Att köpa mat via faktura från Klarna har jag gjort sedan pandemin startade, sedan har jag insett vad bekvämt det ju är och bara fortsatt. Handlar såpass att jag t.om slipper fraktkostnaden och får sedan fakturan från Klarna i inkorgen någon timme efter att varorna levererats till mig. Betalar alltså inget extra utan enbart vad priset är för varorna i online-butiken.
Men handla på avbetalning via Klarna verkar ju dyrt som attan och just mat och även semesterresor är något man aldrig skall ta på avbetalning enligt mig.
Fast är en familj utan mat och har barn så vad gör man. Svårt att sätta sig in i andra människors situation men också väldigt lätt att fördöma utan att veta.
Citera
2022-11-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Inte nog med det.. Invandrarna som går på skattefinansierade bidrag hela livet kan inte skicka pengar till släkten i utlandet lika ofta som innan..

Så nog är Sverige i botten efter S och MP's härjningar.

Ja att dom inte kan skicka hem pengar. Vi som arbetar ska ju finansiera hela världen. Jobbigt för dom att dom inte kan det.
Citera
2022-11-01, 13:43
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Forskaren Erik Eriksson kartlägger nu skuldsättningen. Människor köper mat på kredit, något som Klarna utnyttjar.

En mamma beskriver i artikeln (tyvärr låst) hur hon veckan innan barnbidraget kommer handlar mat med Klarna så att barnen ska få frukost.

Vad ser vi härnäst för desperata åtgärder från människor utan marginaler?

https://www.etc.se/ekonomi/allt-fler...a-raad-med-mat

Om han inte hade haft sin helt onödiga forskartjänst så hade han också kritat käket.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in