2022-10-12, 10:38
Medlem
Hjälp! Jag fick ett par bevarade fladdermöss av min kära far i 18-års present, men när jag skulle paketera upp dem för att sätta upp på väggen kände jag en stank olikt något annat jag någonsin känt. Jag kan inte slänga dem för jag tror att de var ganska dyra och det skulle kännas väldigt otacksamt och elakt mot pappa, men mitt rum luktar lik och jag står inte ut.

Om det finns någon som kan lite om taxidermi som vet om detta är normalt så får denne gärna hjälpa mig. Är det farligt att andas in? Kan fladdermössen vara felaktigt ”behandlade”?

(Jag vet inte så mycket om fladdermössens att osv, ena är ca 20 cm lång och andra kanske 8cm. De var beställda via eBay från Indonesien)

Citera
2022-10-12, 12:01
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttan16
Hjälp! Jag fick ett par bevarade fladdermöss av min kära far i 18-års present, men när jag skulle paketera upp dem för att sätta upp på väggen kände jag en stank olikt något annat jag någonsin känt. Jag kan inte slänga dem för jag tror att de var ganska dyra och det skulle kännas väldigt otacksamt och elakt mot pappa, men mitt rum luktar lik och jag står inte ut.

Om det finns någon som kan lite om taxidermi som vet om detta är normalt så får denne gärna hjälpa mig. Är det farligt att andas in? Kan fladdermössen vara felaktigt ”behandlade”?

(Jag vet inte så mycket om fladdermössens att osv, ena är ca 20 cm lång och andra kanske 8cm. De var beställda via eBay från Indonesien)

Bränn upp skiten. Vet du hur många dödliga virus fladdermöss kryllar av? Din farsa verkar vara helt bakom flötet om han beställt uppstoppade djur från ett shithole country via ebay.

En snabb googling på ämnet visar att dels är fladdermössen tjuvjagade, dels att smuts människorna har ingen kunskap om hur man stoppar upp djur. Vad du har är ett par ruttnande kadaver som nån halvapa stoppat bomull i.
Senast redigerad av Dziwne 2022-10-12 kl. 12:03.
Citera
2022-10-12, 13:38
Avstängd
Säger som ovan.

Bränn upp skiten och sanera ditt rum.
Känns som att du annars blir patient 0 av en ny pandemi
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem