2024-02-07, 11:12
Medlem
TrueDevils avatar
Vilken anstalt sitter horungen på?
Citera
2024-02-20, 09:14
Citat:
Ursprungligen postat av TrueDevil

Borde vara Saltvik ?

Har väl ännu riktigt kommit fram till vad han egentligen gjorde med kroppen.
Ryktades ju ett tag om att hon blev styckad?
Citera
2024-02-28, 22:30
Medlem
HowLongIsNows avatar
Finns här någon vänlig själ som kan dela FUPen igen? De tidigare länkarna funkar inte längre. Tack på förhand!
Citera
2024-03-02, 10:14
Citat:
Ursprungligen postat av TUK
MGM verkar kalla sig för trollfar76 och rumblecrush, enligt en enkel personsökning på skype.

I en gammal saga blir trollfar förtjust i en liten prinsessa och kidnappar henne samt för ut henne i skogen. John Bauer har målat tavlor baserade på denna saga.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Prinsessan_och_trollen

Obehagligt.

Så han trodde på tomtar och troll, det förvånar mig inte.
Var väl en del av ritualen förmodligen.
Det är inte omöjligt att han fick sin inspiration genom John Bauers konst.
Förmodligen hör han röster också, obehagligt.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-02 kl. 10:19.
Citera
2024-03-02, 22:56
Medlem
Citat:

Med tanke på att han för inte så länge sedan fick nej från HD så är han nog knappast på anstalt än. Förmodligen ska riksen på Kumla göras också innan placering, och dit är det garanterat lång kö.
Citera
2024-03-10, 09:56
Medlem
TrueDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittAnvendarnamn
Med tanke på att han för inte så länge sedan fick nej från HD så är han nog knappast på anstalt än. Förmodligen ska riksen på Kumla göras också innan placering, och dit är det garanterat lång kö.

Det var någon som sa att dom börjar göra säkerhetsprövningar och anstaltsplaceringar på andra klass ettor numera:

inte bara Kumla som det var förr, när man dömts till 4 eller mer.

Stämmer det?
Citera
2024-03-10, 11:56
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Finns här någon vänlig själ som kan dela FUPen igen? De tidigare länkarna funkar inte längre. Tack på förhand!
Sundsvalls TR - B 2652-22
30dgrs länk av det jag hade:
https://easyupload.io/m/1gzuuy

ping @mumsbulle - får gärna dela med sig av det hon har
Citera
2024-03-11, 09:43
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Sundsvalls TR - B 2652-22
30dgrs länk av det jag hade:
https://easyupload.io/m/1gzuuy

ping @mumsbulle - får gärna dela med sig av det hon har

Tusen tack! Den funkade fint.
Citera
2024-03-11, 10:02
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tusen tack! Den funkade fint.
vsg, tyvärr krimfup kladd:
Sundsvalls TR - B 2652-22 Aktbilaga 54
https://gofile.io/d/HW6MVE
annars:
https://easyupload.io/pjbg52
Citera
2024-03-17, 11:33
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Ja, men de finns ju även en myr en bit upp, o en stig upp till en annan stuga tro jag, även 2 andra vägar upp vid skoterspåret.men då måste man passera bommen, men nu när se är jakt så kanske den stod öppen? Sen om man åker in vid icktjärn och knatar rakt förbi hela tjärn så finns det mycket skrymslen oxå, innan jättetsta bodarna oxå. De är ju e hel djungel. Nä jag ha inte släppt tanken heller, spec inte efter att han som påstår vara bekant skrev att han vet att han ha tillgång till en mersa som är silvrig.
Kollade kartan nyss å alltså de är ju inte långt igenom skogen som sagt,jag hoppas dom tar tipset seriöst o iaf nyttjar hundpatrull även där
Därför känns det ju som extremt relevant info vilken bil ha körde,men känns ju även som att om han lånat en mersa så skulle den som lånade ut den hört av sig till polisen å så sätt gått ut med info om det och frågat efter iakttagelser.

Edit. Skoter spåret leder det till Storvattnet? Jag vet att jag promenerat långt upp sommartid på spåret, de va lite krångligt att gå här å där men många ställen va oxå lätta att gå på. Men i panik och om man springer så kommer man nog int långt förrän man åker ner i ett hål med foten eller ramlar.
Vet inte vilka små sjöar el tjärnar de är på kartan emellan icktjärn å nästvattnet på kartan. Fast de va ju inte i samma riktning dock

Man kan tydligen åka både mot Hansjöstugan och även mot Storvattnet med skoter, just nu kör ju lokala skoterklubben mycket mot Hansjön. Vet inte om AK hade tillgång till fyrhjuling men möjligt att han i såna fall parkerade fyrhjulingen halvvägs och tog bilen runt mot toppen om han flyttade runt på kroppen för att hitta ett bra gömställe. Eller så parkerade han fyrhjulingen närmare upp på toppen för att kunna dra Liselotte nedåt mot sjön och sedan dumpade han henne nedför stupet.

Möjligt att han blev stressad när någon såg honom på Icktjärn, det hade han inte räknat med i planeringen. Det är rätt så bra vandringsleder där uppe speciellt på hösten när det var torrt och fint före, det var väl soligt och fint väder hela veckan och kallgrader på nätterna.

Men det var ju tur polisen hittade kroppen innan vintern och hundföraren gjorde ett bra jobb.
Undra om AK var medlem i Kramfors skoterklubb eller om hans pappa en gång i tiden guidade honom runt skogarna.
Senast redigerad av Enotroligkille 2024-03-17 kl. 11:40.
Citera
2024-04-05, 20:28
Medlem
Citat:

Saltvik sägs det
Citera
2024-04-05, 21:50
Citat:
En man i 35-årsåldern har anhållits misstänkt för mordförsök på högsäkerhetsfängelset Saltvik i Härnösand. Både brottsoffret och den misstänkta gärningsmannen är intagna på fängelset.

Ett långskott men kan ju alltid hoppas att Allan åkt på stryk.Tydligen allvarliga skador också.

Källa: G-P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in