2022-11-07, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freud10
Han är mytoman. Har han dragit den valsen nyligen? När jag jobbade med honom på rättspsyk på 90 talet drog han också en vals om att han på stan blivit påhoppad, rånad och knivskuren i ansiktet. Han hade ett ytligt sår i ansiktet men det var helsides uppslag om det i Sundsvalls tidning där han "grät ut". Allt var bara lögn kom det fram efter ett tag. Hans historia gick inte ihop för polisen.

Ute efter försäkringspengar kanske?
Citera
2022-11-07, 09:30
Avslutad
varifrån kommer uppgiften om att kroppen hittades i delar utspritt som någon skrev??

står inget om det i media!
Citera
2022-11-07, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
varifrån kommer uppgiften om att kroppen hittades i delar utspritt som någon skrev??

står inget om det i media!

Du som är så listig......tror du man skriver ut sånt i media?
Citera
2022-11-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Ute efter försäkringspengar kanske?
Ja så var nog fallet har jag för mig.
Citera
2022-11-08, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freud10
Ja så var nog fallet har jag för mig.

Verkar vara en del av hans system... Eller vad vi ska kalla det för. Alla bilar, finger 2ggr.första gången kanske va en olycka. Men 2 ggr? 🤔
Hans bakgrund spela ju roll, hans mönster. Vad han är kapabel till. Finns ju ingenting i mig som tror att han är oskyldig,tvärtom så tror jag ju att han har gått fri alldeles för länge, för det är ju tveksamt detta är 1a gången han tagit ett liv, även om de är rykten och inte finns bevis på händelsen alls, så tror ja ju att han inte tog ngt liv i självförsvar. Men ändå konstigt att de inte finns ngn som helst info om det.
Citera
2022-11-08, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tummetotten
Du som är så listig......tror du man skriver ut sånt i media?

Nej.. men någon lirare här påstod att det var så och jag undrar över varifrån den infon kommer!!
Citera
2022-11-08, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Densvage
Det var i flera delar på olika platser.

källa??????
Citera
2022-11-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Beklagar ❤

Man får ekonomiskt bistånd på ca 25.000 för en skälig begravning om dödsboet inre har kapital.
Citera
2022-11-08, 18:57
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalabalik13
Verkar vara en del av hans system... Eller vad vi ska kalla det för. Alla bilar, finger 2ggr.första gången kanske va en olycka. Men 2 ggr? 🤔
Hans bakgrund spela ju roll, hans mönster. Vad han är kapabel till. Finns ju ingenting i mig som tror att han är oskyldig,tvärtom så tror jag ju att han har gått fri alldeles för länge, för det är ju tveksamt detta är 1a gången han tagit ett liv, även om de är rykten och inte finns bevis på händelsen alls, så tror ja ju att han inte tog ngt liv i självförsvar. Men ändå konstigt att de inte finns ngn som helst info om det.
Nu var det ju påhittat. Då han tydligen sagt att polisen avskrev mordet som självförsvar redan samma kväll, vilket de inte kan göra.
Så harn var ingen vidare bra lögnare heller.
Tryck dock att han har fler liv på sitt samvete?
Citera
2022-11-08, 19:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatwhat83
Man får ekonomiskt bistånd på ca 25.000 för en skälig begravning om dödsboet inre har kapital.
Japp. stämmer!
I Sverige ärver vi inte skulder och om dödsboets pengar inte täcker kostnaden av begravningen, får man bistånd till en enkel begraving.
Citera
2022-11-09, 09:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag tolkar det som att det inte behövs någon ny förhandling utan han blir kvar i häkte eftersom det är så kort tid kvar tills åtal ska väckas.
Jag kan givetvis ha gjort en felaktig tolkning.

Har inte hängt med riktigt i tråden på ett tag, men börjar det närma sig åtal redan?
Hon har ju nyligen hittats.

Jag misstänker att det är så att bevisningen är densamma, eller mer än vid tidigare omhäktning, och man anser att situationen är densamma som vid förra?

Den misstänkte/försvaret har väl alltid rätt att motsäga sig omhäktning, men avstår, tänker jag.

Jag tror att det kan dröja flera månader tills man har tillräckligt för ett åtal.

Är det någon som förresten har listat ut vad sekretessen i dagboksbladet mm skulle kunna ge en fingervisning om?

Citat:
Ursprungligen postat av cavalcantie
Utan att jag avslöjar mer kan den som är van att läsa dagboksblad och material med sekretessmarkering nu dra vissa ytterligare slutsatser rörande fallet när det ligger upplagt i tråden.
Citera
2022-11-09, 10:18
Medlem
Någon vänlig själ som kan begära ut dagboksbladet till dagens datum?
Jag kan begära ut men kan ej lägga upp det här i tråden 😥
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in