• 1
  • 2
2006-08-15, 18:36
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Att det är sant vet vi inte, eftersom vi inte vet något om kvaliteten på datan som ligger till grund för undersökningen. Det påpekas ju också i rapporten: "Since the information cannot be verified by collateral data it is important to be aware of the possibility that some responses are not true."
Sant är det, Ja, man säger att vissa slutsatslinjer saknar tillräckliga data för att draga statistiskt säkertsällda slutsatser och det är sant. Sant är också att jag säger att man gärna skulle önska sig mer information av högfre kaliber. Tills dess får man lita på de enstaka källornas uppgifter, vilket också är sant
Citera
2006-08-15, 18:40
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adore
Har hört att analdoktorn Mikael Nordfors har ett finger med i detta.
Stämmer detta?
Han är såvitt jag förstått intresserad av ibogain ja. De gjorde väl TV3 någon poäng av. Men han är nog långtifrån ensam om att vara intresserad av ibogain. Saknar du hans finger eller hur ska jag uppfatta dina funderingar?
Citera
2006-08-15, 18:45
Medlem
varför har ingen langat följande länk?:

http://www.ibogain.se
Citera
2006-08-17, 08:44
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Sant är det, Ja, man säger att vissa slutsatslinjer saknar tillräckliga data för att draga statistiskt säkertsällda slutsatser och det är sant. Sant är också att jag säger att man gärna skulle önska sig mer information av högfre kaliber. Tills dess får man lita på de enstaka källornas uppgifter, vilket också är sant

Förstår du inte engelska? Det står att det är viktigt att vara medveten om möjligheten att en del svar inte är sanna.
Citera
2006-08-17, 08:54
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Förstår du inte engelska? Det står att det är viktigt att vara medveten om möjligheten att en del svar inte är sanna.

Förlåt mig, jag är svensk! Jag behärskar knappast alla anglosaxiska språkområden men jag kan Tolka efter en trimmad gaffeltruck ifall det skulle krävas, med eller utan handskar. Greppar du repövningens militära precision?

Naturligtvis är det ju en självklar del av att extrahera forskningsresultat ur varje enskilt event för att väga samman dessa inför ett slutgiltigt ställningstagande till vad som kan anses vara vetenskapligt verifierbart i statistiskt mening. Det är sant!

Detta kanske gäller alltid allting överallt ständigt?
Citera
2006-08-17, 09:08
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Förlåt mig, jag är svensk! Jag behärskar knappas alla anglosaxiska språkområden men jag kan Tolka efter en trimmad gaffeltruck ifall det skulle krävas, med eller utan handskar. Greppar du repövningens militära precision?

Naturligtvis är det ju en självklar del av att extrahera forskningsresultat ur varje enskilt event för att väga samman dessa inför ett slutgiltigt ställningstagande till vad som kan anses vara vetenskapligt verifierbart i statistiskt mening. Det är sant!

Detta kanske gäller alltid allting överallt ständigt?

Det är fortfarande ett faktum att Ehud Bastiaans, som har utfört studien, tycker att det är viktigt att påpeka att en del av enkätsvaren kanske inte är sanna. Att sedan du tror dig veta att alla svar är sanna är mindre viktigt, men det bör inte stå oemotsagt.
Citera
2006-08-17, 09:15
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Det är fortfarande ett faktum att Ehud Bastiaans, som har utfört studien, tycker att det är viktigt att påpeka att en del av enkätsvaren kanske inte är sanna. Att sedan du tror dig veta att alla svar är sanna är mindre viktigt, men det bör inte stå oemotsagt.

Naturligtsvis har du rätt i allt du säger. Självklart har du rätt dessutom, vilket vi här för all avig framtid dessutom erkänner.

Vi litar alla på den gode Ehud
Citera
2006-08-17, 09:49
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Naturligtsvis har du rätt i allt du säger. Självklart har du rätt dessutom, vilket vi här för all avig framtid dessutom erkänner.

Det är inte jag som säger att en del svar kanske inte är sanna; det är forskaren som har gjort studien som säger det. Du har ju själv läst den. Jag har, liksom du, ingen aning om sanningshalten i de 21 deltagarnas svar.
Citera
2006-08-17, 09:58
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Det är inte jag som säger att en del svar kanske inte är sanna; det är forskaren som har gjort studien som säger det. Du har ju själv läst den. Jag har, liksom du, ingen aning om sanningshalten i de 21 deltagarnas svar.
Det har du också rätt i! Det var dessutom väldigt bra sagt. Jag är nu tillsammans med de flesta andra oerhört stolt över dig!
Citera
2015-01-19, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adore
Har hört att analdoktorn Mikael Nordfors har ett finger med i detta.
Stämmer detta?

Är det bara analdoktorer som pysslar med iboga i Sverige? Intresset verkar ganska svagt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in