• 1
  • 2
2006-07-13, 03:02
Medlem
Efter många år så har jag funderat på att ta en Ibogain-dos, suget efter droger ska ju upphöra efteråt i ca 80 - 90 procent av fallen.
Är det någon som har erfarenhet av denna mystiska substans från Afrika??
har inte sett en enda tråd på flashback om denna starka "hallucinogen"?
Citera
2006-07-13, 03:18
Medlem
Hin Håle.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Källartomten
[...]

Då har du inte tittat särskilt noga:
http://www.flashback.org/search.php?searchid=7951209

Happy Gillmore
är väl den starkaste förespråkaren, men ämnet har rönt stort intresse samtliga gånger de har kommit upp här på Flashback. Jag föreslår att du kollar upp de trådar Gillmore har startat.

Själv har jag inga opiatlaster jag behöver göra mig fri ifrån, men substansen ibogain intresserar mig ändå väldigt mycket.
Citera
2006-07-13, 04:42
Medlem
StorMammas avatar
Kolla min signatur, följ länken och kontakta Happy där.

Lycka till!
Citera
2006-07-13, 05:02
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hin Håle.
Själv har jag inga opiatlaster jag behöver göra mig fri ifrån, men substansen ibogain intresserar mig ändå väldigt mycket.
Jo, ibogain lär ju vara "one hell of a trip" i vilket fall som helst... Men eftersom ruset kan vara i ett par dar och man ofta mår illa så vet jag inte om det direkt är någon drog som är trevlig att snetrippa på...
Citera
2006-08-14, 19:12
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Källartomten
Efter många år så har jag funderat på att ta en Ibogain-dos, suget efter droger ska ju upphöra efteråt i ca 80 - 90 procent av fallen.
Är det någon som har erfarenhet av denna mystiska substans från Afrika??
Förutom att det är ett extrakt från en ganska knölig och brötig rot från ett träd mitt i afrikanska regnsskogen, som antagligen används i nått tusen år, så funkar det. Ja.

Life after Ibogaine
An exploratory study of the long-term effects of ibogaine treatment on drug addicts

http://www.ibogaine.org/ibogaine_udi_bastiaans.pdf.

Varning! Vetenskapligt & insiktsgivande - men sannt.
Citera
2006-08-14, 21:56
Medlem
naeHs avatar
Det var ett program på SVT för bara nån vecka sen (?) om en natursnubbe som bodde hos/med en stam nånstans långt ut i den afrikanska bushen och han käkade ibogain, ganska mkt av programmet ägnades åt själva trippen faktiskt.. Hursomhelst så såg den där stammen som han bodde hos trippen som något religiöst och programledarn fick egentligen inte berätta nåt om vad han såg eller upplevde.. Hittar inte orden på svenska nu bara därför men han beskrev det som en "humbling experience" om jag inte minns helt fel, att han hade fått självinsikt och uppriktigt ångrade en massa saker..

Programmet går säkert i repris, ingen aning om vad det hette dock..
Citera
2006-08-15, 00:32
Medlem
booses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naeH
Det var ett program på SVT för bara nån vecka sen (?) om en natursnubbe som bodde hos/med en stam nånstans långt ut i den afrikanska bushen och han käkade ibogain, ganska mkt av programmet ägnades åt själva trippen faktiskt.. Hursomhelst så såg den där stammen som han bodde hos trippen som något religiöst och programledarn fick egentligen inte berätta nåt om vad han såg eller upplevde.. Hittar inte orden på svenska nu bara därför men han beskrev det som en "humbling experience" om jag inte minns helt fel, att han hade fått självinsikt och uppriktigt ångrade en massa saker..

Programmet går säkert i repris, ingen aning om vad det hette dock..
Det såg jag med.
Det går på måndagar kl8 på ettan har jag för mig.
Han spydde något kompiöst mycket.
Ändå fortsatte dom att trycka i han mer.
Så spydde han mer hela tiden.
Det höll på i 3 dagar tror jag det va.
Citera
2006-08-15, 06:52
Medlem
>>Operator<<s avatar
http://video.google.com/videoplay?do...2542&q=ibogain

Här kan alla som vill se filmen. Dock utan svensk text.
Citera
2006-08-15, 06:58
Medlem
>>Operator<<s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jo, ibogain lär ju vara "one hell of a trip" i vilket fall som helst... Men eftersom ruset kan vara i ett par dar och man ofta mår illa så vet jag inte om det direkt är någon drog som är trevlig att snetrippa på...

heh, nog en del sanningen i det du säger:

Något som att föda barn - det mest jävligt smärtsamma man kanske kan vara med om - men kanske också det bästa man gjort. En sätesbjudning med ibogain kan ju ha sina sidor. och det är just precis det är, stjärten och livet i en liten jävla låda. Klart att det luktar, men pallar du inte skitlukten ska du inte äta liksom.
Citera
2006-08-15, 08:59
Medlem
Mystiqes avatar
När ja ser hans min av spykänsla får ja medlidade av erfarenhet av meskalin...
Citera
2006-08-15, 13:44
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av >>Operator<<
Förutom att det är ett extrakt från en ganska knölig och brötig rot från ett träd mitt i afrikanska regnsskogen, som antagligen används i nått tusen år, så funkar det. Ja.

Life after Ibogaine
An exploratory study of the long-term effects of ibogaine treatment on drug addicts

http://www.ibogaine.org/ibogaine_udi_bastiaans.pdf.

Varning! Vetenskapligt & insiktsgivande - men sannt.

Att det är sant vet vi inte, eftersom vi inte vet något om kvaliteten på datan som ligger till grund för undersökningen. Det påpekas ju också i rapporten: "Since the information cannot be verified by collateral data it is important to be aware of the possibility that some responses are not true."
Citera
2006-08-15, 15:34
Medlem
Har hört att analdoktorn Mikael Nordfors har ett finger med i detta.
Stämmer detta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in