• 1
  • 2
2006-07-12, 23:08
Medlem
Kamrater!
Sitter nagon inne med nagot skvaller om denna kvinna?

Hon ar val inte direkt aktuell med nagot nytt, men jag kom att tanka pa henne
da jag kikade igenom min skivsamling haromdagen.

Hon var ju ratt vild av sig i sin ungdom, har for mig att hon strippade pa Kiviks marknad nan gang pa 80-talet. Dessutom lar en kand svensk musiker/humorist ha latit omskara sig for hennes skull...

Men vad sysslar hon med nu? Hon gifte sig val med en italiensk bokhandlare, for ett antal ar sedan.
Citera
2006-07-13, 00:40
Bannlyst
Hon...

Citat:
Ursprungligen postat av Hippie
Kamrater!
Sitter nagon inne med nagot skvaller om denna kvinna?

Hon ar val inte direkt aktuell med nagot nytt, men jag kom att tanka pa henne
da jag kikade igenom min skivsamling haromdagen.

Hon var ju ratt vild av sig i sin ungdom, har for mig att hon strippade pa Kiviks marknad nan gang pa 80-talet. Dessutom lar en kand svensk musiker/humorist ha latit omskara sig for hennes skull...

Men vad sysslar hon med nu? Hon gifte sig val med en italiensk bokhandlare, for ett antal ar sedan.

Hon gifte sig mycket riktigt med en Italienare från Sardinien och flyttade dit med honom. Efter det så har det varit tyst som i graven om henne och jag tror hon är hemmafru där nere.
Citera
2006-07-13, 13:24
Medlem
Fula Gubbens avatar
Hon var hemma en vända för några år sedan och var bl a med i "Tryck Till" på Z-TV; utan att vara alltför elak måste jag säga att hon såg rejält sliten ut, nästan som en annan person än gamla "Bagen"-Cia. Förmodligen är det en patriarkal ordning som råder på Sardinien

"Bagen" måste förresten vara ett av de mest sugigt pinsamma 80-tals-program som har gjorts.

- F.G
Citera
2006-07-13, 14:08
Medlem
Laktostolerants avatar
Hon gästade Studio Pop 2003:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=2936&a=68393
Citera
2006-07-13, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Hon var hemma en vända för några år sedan och var bl a med i "Tryck Till" på Z-TV; utan att vara alltför elak måste jag säga att hon såg rejält sliten ut, nästan som en annan person än gamla "Bagen"-Cia. Förmodligen är det en patriarkal ordning som råder på Sardinien

"Bagen" måste förresten vara ett av de mest sugigt pinsamma 80-tals-program som har gjorts.

- F.G

Bagen liksom Trax med Kaj Kindvall (från Norrköping av alla hålor) var det som fanns. Jag tyckte Cia var toppen då, men jag tyckte också måndagsbörsen var bra, och det var nog ett sämre program.
Citera
2006-07-13, 21:23
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Bagen liksom Trax med Kaj Kindvall (från Norrköping av alla hålor) var det som fanns. Jag tyckte Cia var toppen då, men jag tyckte också måndagsbörsen var bra, och det var nog ett sämre program.

Måndagsbörsen, den tidiga upplagan med Jonas Hallberg, var ganska bra -- mest beroende på Hallberg själv som var helt hejdlös, och inte drog sig för att driva med kända utländska artister som framträdde i programmet. Det var ingen riktig 80-talskänsla (dvs plastigt, grällt, ytligt, skrikigt) i Måndagsbörsen. Däremot ett program som "Svepet"...

På 80-talet var det så spännande med musikvideos att man gjorde program som enbart bestod av att en programledare presenterade "heta" videos från "häftiga" länder som USA och England

Jag tyckte inte Cia Berg var speciellt bra då, men konkurrensen var inte direkt mördande.

- F.G
Citera
2006-07-13, 21:55
Medlem
Mikaeldwights avatar
Hon uppträdde i liveshow med en kompis till mig i slutet på 70-talet ,club chat noir.
Citera
2006-07-13, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaeldwight
Hon uppträdde i liveshow med en kompis till mig i slutet på 70-talet ,club chat noir.
gimme more...
Citera
2006-07-14, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

- F.G

någon som kommer ihåg vad videoprogrammet som kom efter Bagen hette? det gick nångång runt '85? Måns Herngren var programledare.

EDIT: Tutti Frutti tror jag det hette.
Citera
2006-07-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimmer
någon som kommer ihåg vad videoprogrammet som kom efter Bagen hette? det gick nångång runt '85? Måns Herngren var programledare.

EDIT: Tutti Frutti tror jag det hette.

Nja, Tutti Frutti var väl det helsjuka programmet med lättklädda brudar som var olika frukter och den där halvalkade operafjanten som programledare. Hm, jag tar tillbaka ordet "helsjuka", låter ju som ett höjdarprogram när jag tänker efter!
Citera
2006-07-14, 09:51
Bannlyst
Cia rulade på sin tid...
Citera
2006-07-14, 10:13
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan Holmes
Nja, Tutti Frutti var väl det helsjuka programmet med lättklädda brudar som var olika frukter och den där halvalkade operafjanten som programledare. Hm, jag tar tillbaka ordet "helsjuka", låter ju som ett höjdarprogram när jag tänker efter!

Bruno Wintzell och den därigna polskan Dominika Pecz.... Höjdarprogram, bah! Det var ytligt och behandlade aldrig aktuella samhällsproblem. Tack och lov så hade vi the Hoff som visade hur man gör riktigt kvalitets-tv med Baywatch.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in