2022-10-10, 19:53
Medlem
Stakeholders avatar
Men Friskis & Svettis gör det främst av miljöskäl. Och alla som vill ha reducerad månadsavgift är klimatförnekare.

Så där ja. Så ska det formuleras för att få effekt.
Citera
2022-10-10, 19:54
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Motionscyklarna och roddmaskiner får en j-a massa dynamos inkopplade för att generera el

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De har ju pulsmätare, olika program som man kan välja och jag tvivlar på att de går på batteri

Dom har dynamos men bara för egendrift faktiskt om ni kollar.
Citera
2022-10-10, 20:01
Medlem
Sats var först, sedan följde NW, strax efter STC, och nu F&S. Jag kan lova att beläggningen på mitt gym är minst 25% lägre sedan de stängde av bastun. Hoppas de hjältarna har följt upp och sagt upp sina kort!
Citera
2022-10-10, 20:47
Medlem
Citat:
Nordic Wellness: ”Tror inte majoriteten av folket bastar”

Men ni har infört bastustopp på alla era anläggningar?

– Ja, det har vi gjort. Vi gör vad vi kan, vi har stängt av golvvärmen också eftersom det är en bov.

Men det är väl inte så vanligt med golvvärme på gym?

– Nej, men vi har ett par stycken och där har vi stängt av också. Jag förstår inte varför det här med bastun är en stor sak? Det känns som att du vill måla upp en negativ bild.

Jag frågar eftersom det har kommit mycket kritik, medlemmar betalar ju ändå en bra slant för att få träna och basta hos er, ni är ju ett av de lite dyrare gymmen.

– Dyrare gymmen? Det beror väl på vad du har för lön? Man betalar för att få gå och gymma sju dagar i veckan.

Och basta.

– Jag tror inte majoriteten av folket bastar. Har du fler frågor får du mejla, säger han och lägger på.

Magnus Wilhelmsson återkommer aldrig när Aftonbladet mejlar och frågar bland annat om de kommer sänka medlemsavgifterna till följd av bastustoppet.

Vilken tomte den där NW VDn verkar vara då.. blev ju inte alls särskilt hårt bemött i intervjun, intervjun var extremt mellanjölk gällande frågorna och ändå har han uppe skölden utav bara fan och aggrar

Tydligt att det är inte bara spara in pengar dom här fittgymmen har i ögonen utan dom vet väl med sig att dom kommer tjäna pengar på situationen

som jag sade tidigare i tråden - Gymbastu har det fuskats med i ALLA TIDER. Varenda sommar så är bastus avstängda pga "reparation" och det tar ofta 4-5 månader innan skiten kommer igång

Synd att jag är en utfattig loser annars hade jag fixat hemmagym och bastu i lägenheten men är man en fattig loser så får man stå ut med sån här skit
Citera
2022-10-10, 20:59
Medlem
448s avatar
Bastuna knasar för att många ställen har vattnet hårdhet samt järnhalt dödlig för aggregatens o folk kastar trots lappar

Så nu vet ni varför vissa ställen har spann/skopa medans vissa argalappen
Citera
2022-10-10, 21:55
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Bastuna knasar för att många ställen har vattnet hårdhet samt järnhalt dödlig för aggregatens o folk kastar trots lappar

Så nu vet ni varför vissa ställen har spann/skopa medans vissa argalappen

Jag tar samma som dig tack
Citera
2022-10-11, 00:07
Medlem
Pughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smileyfejs
Man gymmar väl på friskis eller kör träningspass?

Bastu kan man hitta på andra stället tex i en simhall eller så. Fan går till friskis för o basta? Sluta gnäll jävla fån

Aldrig hört talas om fenomenet att varva ner och ha det lite skönt i bastun efter ett gympass? I det här fallet har jag svårt att tro att någon vill åt enbart bastun, utan de vill åt kombinationen träna - basta.
Citera
2022-10-11, 07:42
Medlem
När det blivit så dyrt med ELen så känns det självklart om de inte bara stänger bastun utan monterar ner den. Man är väl ingen oförstående idiot. Nä, man får akta så man inte blir en sådan trångsynt människa med sådana åsikter där man bara tänker på sig själv. Då har man ju personliga problem att jobba med tycker jag.
Senast redigerad av JohnWicks 2022-10-11 kl. 07:45.
Citera
2022-10-11, 08:43
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Dom har dynamos men bara för egendrift faktiskt om ni kollar.

Är inte insatt i hur sånt fungerar men de kräver väl rörelse för att man ska kunna göra något och på de gym jag besökt så kan man starta upp "datorn" utan rörelse. Löpmaskiner kan iallafall inte fungera som en motionscykel
Citera
2022-10-11, 08:56
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Är inte insatt i hur sånt fungerar men de kräver väl rörelse för att man ska kunna göra något och på de gym jag besökt så kan man starta upp "datorn" utan rörelse. Löpmaskiner kan iallafall inte fungera som en motionscykel

Vissa har ett litet batteri

Löpmaskiner gar faktiskt en hyfsad motor o kräver hyfsat me pulver.

Ha ot men en mek montera in en ny motor på ett löpband utan o synka in den...

Gick o ställa på 50blås eller vad de var , gick dubbelt så fort mot det inställda värdet som gick från 0-25 normalt
Citera
2022-10-11, 18:21
Medlem
Citat:
Vissa har ett litet batteri

Löpmaskiner gar faktiskt en hyfsad motor o kräver hyfsat me pulver.

Ha ot men en mek montera in en ny motor på ett löpband utan o synka in den...

Gick o ställa på 50blås eller vad de var , gick dubbelt så fort mot det inställda värdet som gick från 0-25 normalt

Vad fan säger du människa? Lär dig formulera dig på svenska, herregud.
Citera
2022-10-11, 23:33
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Magnu* har hybris. Han kan gå omkring på huvudkontoret och skrika i megafon. Han omger sig med ja-sägare, om du har en annan åsikt är du snabbt ute i kylan.

På anläggningarna har det kommit upp info om bastun, NW stänger av dem för att de "tar sitt ansvar".
Va fan? Säg som det är i stället, det är för dyrt. Det skulle nog alla förstå.

Det verkar som en passande beskrivning.
Jag fattar att man kanske tröttnar på folks arga inlägg på facebook och skit, men om AB ringer och ställer några frågor kan det ju inte vara så svårt att bita sig i tungan och svara professionellt.
’Sicken fjant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in