2022-10-10, 10:45
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
MSM har försökt att ignorera de enorma protesterna i Tyskland gällande extremt höga el & gaspriserna som har resulterat pga EU & Västs fullkomligt självförstörande beslut om att sanktionera all rysk gas. Nu tvingas aftonbladet och övrig MSM att rapportera om detta då det är alldeles för omfattande för att fortsätta ignorera vid det här laget.

''Ropen skallar mellan husväggarna.

”Värme, bröd och fred! Värme, bröd och fred”.

I fronten av demonstrationståget kör några polispiketer med blå saftblandare i snigelfart när ormen av människor svänger in på Unter den Linden.''

Artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gen-ska-betala

De har röstat på sina miljö idioter till politiker och nu ska de leva med det!

Det ska absolut inte bli några kompromisser eller förhandlande med Putin. Att visa för Putin att han han starta krig och sen kräva kompromiss/land får aldrig ske.

Önskar Tyskland ha kompromiss och fred så kan de fråga sig själva vilken del av Tyskland de kan tänka sig ge till Ryssland
Citera
2022-10-10, 11:09
Medlem
Tack till det! Var det en Wolfgang som skrev? Förmodligen halvtysk så han behöver inte ha pk glasögon.
Nej detta j-a krig står mig upp i halsen, tyskarna alltid före oss jag åker ner dit o demonstrerar om det blir värre
Citera
2022-10-10, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissgobbe
Fast... Nu är det ju ni Nato-fans som hoppas på ett kärnvapenkrig.

Den som verkar vifta flitigast med kärnvapen är Putin. Putin kan få fred imorgon. Det är bara att dra tillbaka trupperna till 2013 års gränser, är han orolig för de rysktalande minoriteterna så kan han erbjuda dem asyl i Ryssland.
Citera
2022-10-10, 11:40
Medlem
Dessa tyskar är idioter som ger upp sin stolthet för lite el och bättre livsstandard när folket i Ukraina lider. Vad dom borde sikta på är att vara självförsörjande, aldrig lita på andra länder.
Citera
2022-10-10, 12:33
Medlem
AdamSmiths avatar
På bilderna i Aftonbladet ser det ut att vara exakt samma gäng som helgonförklarar Greta Thunberg och drev på för att Tyskland skulle fasa ut kärnkraften för att bli beroende av rysk gas i stället.

Skicka dem till fronten.
Citera
2022-10-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Otippat att denna tråd startas av ett nyreggat konto.

Det är klart att folk är oroliga över stigande priser, räntor och energikrisen. Något annat vore mer förvånande. Och lika självklart är det att Putinvänliga och andra extremt värdekonservativa (fascistiska) krafter kommer att försöka utnyttja denna oro för sina egna syften och försöka söndra de europeiska staterna.

Men Europa kommer inte att backa, helt enkelt för att Putin inte kommer nöja sig med Ukraina om han lyckas där. Kriget i Europa är Putins krig, och han måste bekämpas med alla medel tills han drar sig tillbaka. Börjar han göra allvar av sina hot om kärnvapen så kommer han inte längre ha några sympatier hos Indien och Kina, och då blir det riktigt jobbigt för Putin.

Lika otippat att en vänsterbliven som du väljer en halmgubbe istället för att angripa TS för att göra det till en Putin-sak.

Vänstern är roliga. På 90-talet var ni kommunister-delux men nu är ni hard core super-globalister!

Juden lyckades verkligen fucka er up-delux.
Citera
2022-10-11, 14:26
Citat:
Otippat att denna tråd startas av ett nyreggat konto.

Det är klart att folk är oroliga över stigande priser, räntor och energikrisen. Något annat vore mer förvånande. Och lika självklart är det att Putinvänliga och andra extremt värdekonservativa (fascistiska) krafter kommer att försöka utnyttja denna oro för sina egna syften och försöka söndra de europeiska staterna.

Men Europa kommer inte att backa, helt enkelt för att Putin inte kommer nöja sig med Ukraina om han lyckas där. Kriget i Europa är Putins krig, och han måste bekämpas med alla medel tills han drar sig tillbaka. Börjar han göra allvar av sina hot om kärnvapen så kommer han inte längre ha några sympatier hos Indien och Kina, och då blir det riktigt jobbigt för Putin.

Skärp dig för helvete. Vi har inget att vinna på sanktioner mot Ryssland. Alla sanktioner slår bara tillbaka mot folket i EU. Ukraina är ett nav för människohandel och pengatvätt för bankeliten. Hela jävla landet stinker av deras korruption. Kan du sluta vara en nyttig idiot och vakna upp innan det är för sent!
Citera
2022-10-11, 16:37
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Skärp dig för helvete. Vi har inget att vinna på sanktioner mot Ryssland. Alla sanktioner slår bara tillbaka mot folket i EU. Ukraina är ett nav för människohandel och pengatvätt för bankeliten. Hela jävla landet stinker av deras korruption. Kan du sluta vara en nyttig idiot och vakna upp innan det är för sent!

Du vill hellre se Ryssland fullfölja sina annekteringar av Ukraina, Georgien, Moldavien, och sedan Baltikum och/eller Gotland? Undrar vem som är en nyttig idiot här… Om du inte har förstått att detta inte bara handlar om Ukraina, utan om en kamp mot en fascistisk regim som har valt att genom anfallskrig, terror och krigsbrott expandera sitt territorium så långt det går, så har du helt missat poängen. Jag bryr mig inte om Ukrainas påstådda eller faktiska problem, jag bryr mig om att stoppa ryssarnas terror. De som väljer att offra autonoma länder för att få lägre elpris är helt vilse. Detta är en kamp mot den extrema fascismens terror och folkrättsvidriga krig, inte bara ett försvar för ett land. Det är snarare du som måste fatta att Ryssland inte bara skulle sluta kriga om de lyckades ta Ukraina, utan att hela Europa ligger i riskzonen. Men du hade väl gladeligen givit Polen till Hitler också, med din inställning.
Citera
2022-10-11, 16:45
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvocadoAvocado
MSM har försökt att ignorera de enorma protesterna i Tyskland gällande extremt höga el & gaspriserna som har resulterat pga EU & Västs fullkomligt självförstörande beslut om att sanktionera all rysk gas. Nu tvingas aftonbladet och övrig MSM att rapportera om detta då det är alldeles för omfattande för att fortsätta ignorera vid det här laget.

''Ropen skallar mellan husväggarna.

”Värme, bröd och fred! Värme, bröd och fred”.

I fronten av demonstrationståget kör några polispiketer med blå saftblandare i snigelfart när ormen av människor svänger in på Unter den Linden.''

Artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gen-ska-betala
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Du har tydligen svårt att läsa. Det rörde sig om 1500 personer i ett land med över 80 miljoner invånare...

Det folkliga stödet FÖR Ukraina är massivt i Tyskland så du kan lugna ned dig. Det kommer inte bli några ändrade planer vad gäller stödet till Ukraina. Ingen kommer ta ställning för Ryssland, ett land som lovat mycket och brutit allt... Många tyskar ser med fasa på Ryssland, för de vet hur diktaturer agerar.
Citera
2022-10-11, 16:49
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vi har precis allt att vinna på att isolera Ryssland, se till att diktaturens svälter, och genom att hjälpa Ukraina säkrar vi vår egen framtid och slipper framtida ryska hot. Ryssland är mer korrupt än Ukraina, men det vet du säkert redan. Jag har upplevt korruptionen i båda länderna och personligen har den ukrainska aldrig varit ett problem för mig, men det har den ryska... Sluta gå diktaturens ärenden nu och vakna upp själv. Jag lovar att du aldrig ens varit i i Ryssland, men du sitter och fantiserar om starka, beslutsamma och brutala män som leder dig, du svagsinte Putinkramare.
Citera
2022-10-11, 16:51
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Lika otippat att en vänsterbliven som du väljer en halmgubbe istället för att angripa TS för att göra det till en Putin-sak.

Vänstern är roliga. På 90-talet var ni kommunister-delux men nu är ni hard core super-globalister!

Juden lyckades verkligen fucka er up-delux.

Där kom antisemitismen också… De som stöder Putin uppvisar verkligen en nästintill komplett checklista på extremism. Jag är garanterat vänster i förhållande till dig, eftersom din högerskala verkar ha dragits ut så långt att den verkar omfattar folk som är regelrätta nazister.

Och apropå ”halmgubbe” och ”angrepp”, så var mitt ”angrepp” en kommentar om att det är ett överväldigande antal ukraina-kritiska trådar som startas av nya användare, en saklig observation, och därefter besvarade jag frågeställningen. Du, däremot, lyckades bara klara av att dra till med ett ordentligt personangrepp eftersom du inte har något sakligt att komma med. Försök komma med ett genomtänkt argument så ska jag besvara det. Dina politiska observationer om mig är lika vilse som din syn på ukrainakriget, men jag förväntar mig inte mer av nån som skyller allt på ”judarna”.
Citera
2022-10-11, 17:18
Medlem
Citat:
Där kom antisemitismen också… De som stöder Putin uppvisar verkligen en nästintill komplett checklista på extremism. Jag är garanterat vänster i förhållande till dig, eftersom din högerskala verkar ha dragits ut så långt att den verkar omfattar folk som är regelrätta nazister.

Och apropå ”halmgubbe” och ”angrepp”, så var mitt ”angrepp” en kommentar om att det är ett överväldigande antal ukraina-kritiska trådar som startas av nya användare, en saklig observation, och därefter besvarade jag frågeställningen. Du, däremot, lyckades bara klara av att dra till med ett ordentligt personangrepp eftersom du inte har något sakligt att komma med. Försök komma med ett genomtänkt argument så ska jag besvara det. Dina politiska observationer om mig är lika vilse som din syn på ukrainakriget, men jag förväntar mig inte mer av nån som skyller allt på ”judarna”.

Antisemitism var ditt första ord. Intressant då du(!) kallade realister/pragmatiker för högerextremister.

Jag skyller inget på Judarna. De äger samtliga banker samt all media i västvärlden. Har jag fel?

Kan vi hålla med att all extremism är extremt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in