2022-10-10, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Du får lära dig vad ordet enorm betyder.
Det finns en oerhört stark opinion för sanktionerna mot ryssland. DÄR kan man välja att använda ordet enorm.

Finns det? Har du någon länk till någon källa som har undersökt opinionen för/mot sanktionerna?
Citera
2022-10-10, 05:58
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Så det är alltså bara Putinvänliga nazistfascister som är oroliga över vintern och vad som kan komma att hända?

Bra där. Klockren analys. Kudos till dig.

Nja, du får nog jobba på din läsförståelse. Det där var nästan exakt motsatsen till vad jag skrev.
Citera
2022-10-10, 05:59
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
Finns det? Har du någon länk till någon källa som har undersökt opinionen för/mot sanktionerna?

Det står ju till och med i artikeln som ligger till grund för tråden. Läs den först, vetja.
Citera
2022-10-10, 06:00
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nja, du får nog jobba på din läsförståelse. Det där var nästan exakt motsatsen till vad jag skrev.

Jag syftade på det här. Menar du alltså inte vad du skriver?

Citat:
Något annat vore mer förvånande. Och lika självklart är det att Putinvänliga och andra extremt värdekonservativa (fascistiska) krafter kommer att försöka utnyttja denna oro för sina egna syften och försöka söndra de europeiska staterna
Citera
2022-10-10, 06:02
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Jag syftade på det här. Menar du alltså inte vad du skriver?

Jo, men jag skrev att folk är oroliga - vilket du förvrängde. Och sedan skrev jag att deras oro kommer att användas i propagandasyfte, vilket redan börjar hända. Så jag hade rätt i båda fallen.
Citera
2022-10-10, 06:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är ryssar bosatta i Tyskland som protesterar. Det finns 3,5 miljoner ryssar i Tyskland, många av dom ditskickade från Kreml för att skapa oreda. Dessa människor är samma drägg som ryssar överlag.
Citera
2022-10-10, 06:03
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Jo, men jag skrev att folk är oroliga - vilket du förvrängde. Och sedan skrev jag att deras oro kommer att användas i propagandasyfte, vilket redan börjar hända. Så jag hade rätt i båda fallen.

Njae. Så som du skrev är en typ av strategi vi kan se i alla dessa trådar där folk utmålas som Putinvänliga nazistfascister bara för att de går lite mot strömmen.
Citera
2022-10-10, 06:15
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Njae. Så som du skrev är en typ av strategi vi kan se i alla dessa trådar där folk utmålas som Putinvänliga nazistfascister bara för att de går lite mot strömmen.

Ett helt nytt konto som skapar ännu en ny tråd som om Europas stöd (eller inte) för Ukraina och mot Putins krig är i mina ögon en potentiell propagandafråga.

Och min personliga åsikt är att de som motsätter sig Europas stöd till Ukraina, eller på något sätt stödjer Ryssland inte ”går lite mot strömmen” utan är medvetna eller omedvetna agenter för Putins auktoritära agenda. Den som tycker att det finns ens ett uns av rättfärdighet i Putins anfallskrig har bevisat sin motvilja (eller åtminstone ambivalenta inställning) till demokrati, vilket jag anser är bra mycket mer extremt än att ”gå lite mot strömmen”.
Citera
2022-10-10, 06:26
Medlem
1500 st i en stad med 6 milj samt ännu fler i pendelavstånd. Det borde motsvara ungefär 200-300 om det varit i Stockholm så knappast enormt. Hoppas vi iaf lärt oss att man inte ska vara beroende an diktaturer.
Citera
2022-10-10, 07:35
Citat:
Otippat att denna tråd startas av ett nyreggat konto.

Det är klart att folk är oroliga över stigande priser, räntor och energikrisen. Något annat vore mer förvånande. Och lika självklart är det att Putinvänliga och andra extremt värdekonservativa (fascistiska) krafter kommer att försöka utnyttja denna oro för sina egna syften och försöka söndra de europeiska staterna.

Men Europa kommer inte att backa, helt enkelt för att Putin inte kommer nöja sig med Ukraina om han lyckas där. Kriget i Europa är Putins krig, och han måste bekämpas med alla medel tills han drar sig tillbaka. Börjar han göra allvar av sina hot om kärnvapen så kommer han inte längre ha några sympatier hos Indien och Kina, och då blir det riktigt jobbigt för Putin.

Fransmännen börjar oxå bli lite trötta på både EU o Nato och jag tror inte det beror på ett nyreggat konto..

https://twitter.com/f_philippot/stat...32470745681921

Frexit...dvs de vill ut ur EU m.m

https://twitter.com/f_philippot/stat...41041888608256
Citera
2022-10-10, 10:13
Medlem
Citat:
Det står ju till och med i artikeln som ligger till grund för tråden. Läs den först, vetja.

Det står ju att stödet minskar. Sen refereras det till "opinionsundersökningar" men inte någon referens.
Citera
2022-10-10, 10:18
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
På pappret låter judarnas totala dominans över kultur och media som en konspirationsteori av episka mått. Det är svårt att ta till sig att en hel kontinents befolkning skulle ha hjärntvättats så till den grad att de tror att USA, Israel och NATO är "the good guys".

Men inlägg som ditt visar med all önskvärd tydlighet att hjärntvätten verkligen är TOTAL. Och det som har varit så framgångsrikt för judarna är att ni själva inte ens fattar att ni är hjärntvättade. Ni bidrar glatt till er egen undergång och er ras utrotande samtidigt som de förhudslösa sitter i Tel-Aviv och myser.

Om du sitter och hör på de poddar som du rekommenderar i en annan tråd så skulle jag tro att det är du som är hjärntvättad. Du kritiserar andra för att vara hjärntvättade när du tar all information från antisemitiska/pro ryska propaganda poddar
Kanske du skulle försöka fundera hur grejer hänger ihop utan att bli skedmatad från alternativa poddar?

Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Vita pillret
Bubbla
Nordfront
Det fria Sverige
Svegot
Ingrid och Maria
Lögnarnas tempel

(FB) Hjälp behöver fler podcasts!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera