Citat:
Ursprungligen postat av
Elenberg
Nej. "bolån" skiljer sig INGENTING från något annat lån. Du tar pengar från någon annan för att köpa något du inte har råd med, dumhuvud. Det ligger i svenskens DNA att vara dum i huvudet och fattig så förvånas inte.
Svensken mentalitet: "jag kan inte tjäna stora pengar så jag måste gå till ett vanligt jobb tills jag är 45".
Ni förtjänar all skit ni har och det kommer bara bli mer. Muslimer, våldtäkter, osv.
Oj här tar vi till brösttoner. Men visst, vi är ju här för att diskutera och nu är vi rikare eftersom vi fått ditt perspektiv.
Budskapet var att en bostad (hålla sig varm, torr och säker) MÅSTE alla människor i hela världen ha, utan några undantag. Medan 2 SUV:ar och jordenruntresor vår och höst måste man inte ha.
Det finns en behovshierarki och det är ingen åsikt utan en realitet.
Det betyder inte att jag älskar allt vad staten och marknaden gör via skatte-, bostads- och räntepolitik. Jag tror på frihet och självständighet och det förminskas ju om man lånar mycket.
MEN när man ska pytsa in miljoner momentant för att förvärva ett hem så finns det inte jättemånga alternativ till lån.