Citat:
Ursprungligen postat av
Chillwill
Återigen
Jo
alla vi med egna erfarenheter av vanvård och som sett detsamma inom otaliga familjer vet att det omhändertas för få barn. Att det inte finns tillräckligt många bra hem är givetvis ett problem men till skillnad från familjehemmen så utreds de åtminstone innan de får barn, till skillnad från de biologiska föräldrarna vars enda merit är att deras fortplantningssystem fungerar.
Jag vet alla olika perspektiv. Jag är väl medveten om att systemet brister. Jag vet att Sofia Palm även om hon kanske inte begått grova fel (jag vet inte vad hon gjort som är till grund för omhändertaganden och jag säger inte att det var allvarliga fel, inte heller att hon inte kan vara olämplig som förälder) men jag vet att hon aldrig kommer vinna det här och få tillbaka barnen. Och det handlar inte om att barn omhändertas felaktigt utan att vi saknar tjänstemannaansvar.
Det är
fritt inom alla myndighetsinstanser att diskriminera människor. Psykiatrin, primärvården, skolan, förskolan, socialtjänsten, polisen och alla andra instanser fungerar likadant. Jag själv nekades att stoppa kremeringen av min pappa och har nu 3 1/2 år ännu inte tillåtits urnsätta honom och har bestulits på det arv han några veckor innan han gick bort talade om att jag skulle få efter honom. Vet du varför? För du kan inte vinna mot systemet och det är
förbjudet att kritisera människor som gör fel och om en person ljuger inom sitt yrke kommer 1 person tro på dig och 108 olika tjänstemän backa upp personen. Vet du varför? För att de dels allihopa gör fel då och då men framförallt pga
kultur.
Och ja jag är absolut emot vartenda fall genom hela samhällsmaskineriet där olika människor diskrimineras, tveklöst ställer jag mig bakom den som orätt vet med sig att den utsatts för en direkt överkörning och jag
vet av hela mitt hjärta och mitt sunda förnuft att de människorna existerar och det är förskräckligt. Men jag vet även att långt fler människor som absolut inte bör ha barn i sin vård får fortsätta ha det enbart för att de är
biologiska föräldrar. Skälet till att vi
inte gör så många tvångsinsatser är för att vi förr gjorde dem. Även min mamma utsattes för negativa repressalier av socialtjänsten och vården för att hon behöll mig och hon har aldrig haft anseendet att behandlas med respekt och det blir en del i att andra gett sig på mig för att skada henne också. Precis som hon själv tog ut att jag är min pappas dotter, på mig. Jo det ska du veta, jag har alltid straffats från alla håll utan någon på min sida som straff för att jag blev till.
Men
kulturen, jag undviker att kalla den för den svenska kulturen då den handlar om invandrare inom systemet i faktiskt vad det verkar något högre utsträckning än bland svenskar enbart, handlar om att du inte kan vara en person som Sofia Palm. Det är enstaka anmälan och då nog mer sällan från den civila medborgaren som leder till utredning och beslut. Som vanlig medborgare är du inte betydelsefull nog för att anmäla eller ringa någonstans. Tjänstemän har lojaliteten till varandra, rättsväsendet till varandra, vårdpersonalen till varandra.
I det är genomsnittsintelligensen 100. Det är lågt och innebär att de flesta saknar kognitiva förmågor att se större helheter deras känslor av vad de anser väger tyngre. De får stöd i att du "inte uppträder väl" för deras egna känslor och konfirmeringsbias gör att de "inser" att alla andra agerat korrekt mot dig. Detta gäller även de flesta med högre än genomsnittet då de sällan är genier och kanske ytstuderat och gjort gott ifrån sig till proven men inte klart förstått allt. De lyckades genomföra en akademisk utbildning. Deras sfär är
den sakliga, lugna akademiska världens. Vilket såklart blir väldigt fel utifall Sofia Palm har rätt i olika fel och brister hon pekar ut. (förövrigt bär man mjukiskläder hemma, inte i rätten precis som du inte går till ICA i pyjamas). Den sortens diskriminering är jag utan tvekan starkt kritisk till själv. Givetvis-
När de här människorna likt Sofia utsätts för negativa effekter och härskartekniker för att hon ska sluta, blir hon värre och hon blir kvar i ett moment 22. Om (bara om) bedömningen av henne skulle vara felaktig, kommer hon aldrig ändå att få tillbaka barnen eftersom hon anmält och ringt runt och gjort i många fall antagligen, vad man ska göra för att lösa problem. Givetvis är inte att vara konspirationstertiker ett skäl till att du inte kan ha barn, du får vara antivaxxare och homeopat etcetera men du måste kunna ha dina barns bästa i ögonen. På samma vis får givetvis muslimer ha barn precis som andra människor. Men när man arbetar för att skada Sveriges anseende för att vinna är man inte lämplig och egentligen är det en liten sak i det hela. Du ska kunna skada Sveriges anseende och utgöra en säkerhetsrisk om du ställs för rätta för de faktiska brott du begår, och vara förälder. Att bli fråntagen barnen är därmed inte en lämplig lösning på desinformationskampanjer
men när man istället för att samarbeta med socialtjänsten och aktivt kämpa för att förändra de beteenden (när det inte är grova brott dvs) väljer att försöka ena en mängd olika förälder där samtliga blivit av med sina barn och okritiskt sprider påståenden om att det är kidnappningar, då bör man minnas att det sker inför öppen ridå för alla de människor som läst en mängd fall med djupare kunskaper i de allra värsta omständigheter de flesta placerade barn faktiskt upplevt. Och då är det på en själv.
Om jag översätter det. Om jag skulle kallas missbrukare skulle jag inte organisera mig med en mängd andra människor som menar att de falskeligen också kallats för det för att ignorera hur mycket underlag som finns på att många av dem är missbrukare. Jag hade kanske kunnat dela
känslorna med dem och pratat om det hela jag upplevt men jag hade upplevt det mycket dumt att gå tillsammans med dem i kampanj mot människor som pekar ut olika symptom och tecken på missbruk eller som har underlag på vittnesuppgifter med mera. Jag skulle veta att jag inte sitter här hemma och är full eller narkotikapåverkad men jag skulle inte kunna uttala mig lika tvärsäkert om vad alla andra gör i sina hem.
Jag har förövrigt träffat mängder med psykologer genom åren jag också. Psykologer är delaktiga med läkare i alla fel som pågår inom både barn som behöver omhändertas till omhändertagna barn. En människa är aldrig en ensam expert och givetvis har en rad människor olika erfarenheter inom yrken eller förståelser för olika problem. Vederbörande du försöker använda som bevis saknar själv siffror på att människor likt dig skulle ha rätt.
Lyssna istället på mig och fundera på hur diskriminering kan fortexistera.
Konfirmeringsbias.
Dunning Krueger
Hur låg genomsnittlig IQ är och att endast läkare, psykiatriker och psykologer tillsammans med jurister är de berörda i sådana här sammanhang som har högre betyg och begrunda hur viktigt det är för människor att bekräfta sina egna tankar och teorier liksom hur vanligt ytlig inlärning är.
Funder på vi och de-grupperingar och hur alla de här olika mötena med "besvärliga" människor diskuteras i fikarummen.
Tänk på hur djup kulturen är att man ska tala lugnt och sakligt och lyssna mer än prata och bekräfta den andre, särskilt om den är "i en ställning över dig".
Sedan när du förstår diskriminering mer djupt och kan börja reflektera i kulturkrockar så kan du fundera på hur ofta vi vill mena att temperamentsfulla människor är bråkiga medan lugna är de goda personerna. Då jag mött otroligt många gärningsmän verkar den överhängande majoriteten vara mer samlade och behärskade eller utstråla vänlighet än vad de kommer med energi. Men gissa vilka som oftare syns i rätten?
Sluta ljug och ha konspritationer kring att vi i samhället har intresse för att kidnappa barn. Majoriteten har egna fungerande fortplantningssystem. Det är ett fåtal av oss som inte kan få barn och det innebär inte att vi inte har barns bästa i ögonen.
Klä dig såsom man bör i rätten. Väldigt viktigt, tro mig. Jag predikades mycket av socialtjänsten för att "ändra på mig när jag går på möten till lämplig klädsel" (översättning, din klädsel bedöms djupt) Hur du ser ut kan alltid störa någon och så får du repressalier för att de "inte gillar din sort".
Lägg ner kampanjer majoriteten av oss vet är rent skitsnack.
Samarbeta kring dina barns bästa.
Sist men inte minst. Nätverk och pengar betyder mycket. Så länge du inte är en gängkriminell invandrare kommer knappast någon anstränga sig för dig då du utan resurser inte är värd att jobba för. Så du kan inte vinna mot samhället om du inte resulterar i ett högt skadestånd och ordentliga advokatarvoden. Ingen bryr sig om en obemedlad människa som tjuter om rätt och fel.
Eller de fåtal som gör det får du sätta dig ner och vänta på. Tyvärr. Du har polariserat dig själv ifrån resten av världen. För trots allt, vi har inte något riktig tjänstemannaansvar så du kan hota med din maktlöshet med att du ska blåsa sönder varje hus. Alla vet att det inte kommer ske eftersom de vet hur systemet fungerar och inte du.
Det jag säger låter hårt och är inte mina ståndpunker utan
min verklighetsrapport.