Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Släng hit domarna, utredningarna och journalanteckningarna då du som vet allt?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är inte konstigt, eftersom mainstream media aldrig lyfter frågan om de grovt bristande barnutredningarna som varken är sakliga eller objektivt skrivna. De vågar inte gå emot narrativet om "desinformation" mot svensk socialtjänst av någon outgrundlig anledning.
Dock så har jag länkat till både IVO, SVT och barnombudsmannen (BO), så det är inte så mycket "alternativmedia" tycker jag.
Varför ska jag sitta och läsa folks utredningar och domar? Jag är inte socionom och det är ju tydligen inte du heller. Jag läser enstaka utredningar från dom som skriker högst på TT, och jämför man utredningen med hur dessa beter sig bland folk är utredningarna klart rimliga i mina ögon. Men jag är ingen beslutsfattare så det kvittar.
Det finns folk som är insatta i detta och ser till så att saker går rätt till jurister, advokater och IVO. Är man korkad och tar Sofias tips och inte lyssnar på tex advokaten så går det ju såklart käpprätt åt helvete. Då får man skylla sig själv.
Hade det funnits brister i sådan utsträckning som du menar hade det ju varit välkänt, nu verkar det ju enl IVO vara åt det motsatta hållet.
Media är en kass källa, speciellt när den är skriven av foliehattar och knäppisar. Visst kan man ta delar av information från dessa sidor men allt måste dubbelkollas mot originalmaterialet då det ofta vrids till propagandasidans fördel på alternativa sidor.
Precis som pajasarna gör på TT, där bla Sofia målar upp sig som en fullt normal mamma som aldrig gjort något fel öht.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Det är precis detta kämparna mot soc vill de menar att socialtjänsten ska verka likt hemtjänst och komma hem och hjälpa familjer med allt rörande barn och hemmiljön som inte fungerar , detta ska ske så länge stöd behövs dvs i åratal
Säger bara lycka till att hitta personal som kommer vilja jobba med personer som Sofia, Marlene och pistolMalin i mer än någon dag. Dom kommer bombardera dessa stackare varenda dag precis som dom bombarderar telefonväxlar med sitt snack.
Att det skulle vara billigare än familjehem är rena drömmen. SIS-placeringar är heller inte jämförbara med familjehem enl min mening, en kostnad som kommit upp som exempel.