2024-03-08, 18:14
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliseMilan
Hon påpekar ofta att tjänstemännen går och äter lunch på dyra restauranger medans hon inte har några pengar att äta för. Det sticker nog i ögonen.
Hon har också nån hang up på just smörgåstårta av nån anledning, säger att soc sitter där och äter smörgåstårta, vart fan kommer det ifrån?
2024-03-08, 18:28
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Sitter på gullimax live nu. Hon har blivit blockad av antingen Fia eller Marlene. Någon som vet?

Gulli ska tydligen ha sagt åt någon av dom att prata med myndighetspersoner med respekt och inte skrika på en receptionister osv.
Det vae inte så längesen Fia blev arg på Gullimax1 för att hon sa till LM att hon ska försöka sansa sig och inte sitta och vara otrevlig osv för det gör bara saken värre så det kan ju va nåt sånt.
Hon är den enda i den här sekten som gett bra råd men då är det hon som får skit, ingen vill höra sanningen utan köra sitt race som en galning.
Jag är alltid impad över att hon ofta har dunväst eller pälshatt när hon lajvar, dör av värmeslag bara jag ser det haha.
2024-03-08, 18:32
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Intressant att personer från Irak, Palestina, Syrien, Afghanistan och liknande våldsdiktaturer alltid blir så kränkta av svenska myndigheter med tanke på hur myndigheter/polis/militär i deras egna hemländer hanterar uppkäftiga olydiga civilister. Gulle-Sulle, åk hem och käfta istället, glöm inte att livea så vi får se hur det går.
Exakt! De sitter och lipar om diktaturen i Sverige, på sociala medier, eller när de demonstrerar på stan. De vet inte vad diktatur är och de verkar inte ha nån aning om hur det hade blivit i deras hemland.
2024-03-08, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Exakt! De sitter och lipar om diktaturen i Sverige, på sociala medier, eller när de demonstrerar på stan. De vet inte vad diktatur är och de verkar inte ha nån aning om hur det hade blivit i deras hemland.

De vet precis hur det ligger till, de är bara så genomruttet oärliga.

Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det vae inte så längesen Fia blev arg på Gullimax1 för att hon sa till LM att hon ska försöka sansa sig och inte sitta och vara otrevlig osv för det gör bara saken värre så det kan ju va nåt sånt. Hon är den enda i den här sekten som gett bra råd men då är det hon som får skit, ingen vill höra sanningen utan köra sitt race som en galning. Jag är alltid impad över att hon ofta har dunväst eller pälshatt när hon lajvar, dör av värmeslag bara jag ser det haha.

Ja. Jag har varit inne på det tidigare, Gullimax ärende är egentligen det ärende som sticker ut där jag gärna hade sett utredningen granskas externt. Hon verkar, till skillnad från de andra FU-anknutna, vara mentalt fungerande och i sådana fall brukar det alltid gå att få till fungerande barn/förälder-relation.
https://vm.tiktok.com/ZGeyyrWW4/
2024-03-08, 18:43
Medlem
Psycho-sofia tjafsar ofta om att Sverige är en totalitär diktatur.
Hjärnan får ofta IQ-hicka av att höra henne raljera.
2024-03-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Lejonmammas fixering vid sin sööns(och hans pappas) snopp är inte att leka med. Undrar hur många ggr per dag hon plockade fram pojkstackarns kön och "analyserade" det grundligt efter pedofilispår?
Någon gång har hon berättat att hon sökt läkare för pojken och menat att det fanns bevis på övergrepp , läkare förklarade att det hon såg var blodåder och inget annat
2024-03-08, 19:23
Medlem
Citat:
De vet precis hur det ligger till, de är bara så genomruttet oärliga.

Ja. Jag har varit inne på det tidigare, Gullimax ärende är egentligen det ärende som sticker ut där jag gärna hade sett utredningen granskas externt. Hon verkar, till skillnad från de andra FU-anknutna, vara mentalt fungerande och i sådana fall brukar det alltid gå att få till fungerande barn/förälder-relation.
https://vm.tiktok.com/ZGeyyrWW4/
Fungerande mentalt som kroppsbesiktade sonen varje gång han varit hos pappan och fotograferade hans kropp och visade dessa bilder för mängder med folk , sökte kontakt med barfota polisen och personer som gick igenom hennes ärende i föreläsningsform och påstod att det var tydligt att övergrepp pågick .
GM hade en psykoteurapet som under många månader varje gång vid hennes helg dök upp och gjorde utredning, pojken sa noll men han ansåg att det var solklara bevis att pojken dagligen utsattes för olika övergrepp , samma man ville leva med GM och pojken .
GM höll sig undan och gömd med pojken kring ett halvår hos privatperson eftersom jouren slängde ut dem när det visade sig att socialen inte var med på detta .

Nu vill hon att det ska strykas streck över det gamla och menar att pojkens ointresse för samtal med henne beror på att han är satt under press och bevakning av pappan
2024-03-08, 19:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Fungerande mentalt som kroppsbesiktade sonen varje gång han varit hos pappan och fotograferade hans kropp och visade dessa bilder för mängder med folk , sökte kontakt med barfota polisen och personer som gick igenom hennes ärende i föreläsningsform och påstod att det var tydligt att övergrepp pågick .
GM hade en psykoteurapet som under många månader varje gång vid hennes helg dök upp och gjorde utredning, pojken sa noll men han ansåg att det var solklara bevis att pojken dagligen utsattes för olika övergrepp , samma man ville leva med GM och pojken .
GM höll sig undan och gömd med pojken kring ett halvår hos privatperson eftersom jouren slängde ut dem när det visade sig att socialen inte var med på detta .

Nu vill hon att det ska strykas streck över det gamla och menar att pojkens ointresse för samtal med henne beror på att han är satt under press och bevakning av pappan

Föräldrar som uppriktigt tror att någon begår övergrepp mot deras barn brukar sällan visa upp sin bästa sida, tyvärr är det flertal under åren som valt att gå under jorden med sina barn vilket alltid står sig dyrt oavsett om kidnappningsföräldern haft rätt eller ej. Av den anledningen är jag mer intresserad av status efter att misstanken om övergrepp kunde läggas på hyllan, i detta fall genom att kvinnan dömdes för de händelser du redogjorde för.

Det lagen kräver är att man med regelbunden intervall gör en bedömning över förälderns och barnets aktuella status. Vidare kräver lagen att både myndigheter och boendeförälder gör sitt bästa för att underlätta relation mellan barnet och föräldern som saknar boende/umgänge/vårdnad - om det är för barnets bästa. Vi vet att utifrån infekterade fall är det tyvärr mycket vanligt att boendeföräldern alienerar den andre föräldern, och det är olyckligt eftersom det sällan är svårt att få barnet att ta avstånd eller på andra sätt påverkas genom att exempelvis dra sig undan för att undvika konflikt. Det fetstilta är snarare mer regel än undantag när det gäller riktigt infekterade vuxenrelationer.

Utifrån den information som finns hade jag gärna sett en extern utredare och nya dömande parter. Det är tydligt att du har bilden klar för dig och vad jag förstår har du följt denna kvinna och hennes fall under betydligt längre tid än jag. Berätta gärna vad du ser för tecken hos kvinnan idag som du menar betyder att hon inte fungerar mentalt, har bristande föräldraförmåga eller på andra relevanta sätt klargör att det är totalt bortkastat att blanda in en extern neutral part?
2024-03-08, 20:36
Medlem
Citat:
Föräldrar som uppriktigt tror att någon begår övergrepp mot deras barn brukar sällan visa upp sin bästa sida, tyvärr är det flertal under åren som valt att gå under jorden med sina barn vilket alltid står sig dyrt oavsett om kidnappningsföräldern haft rätt eller ej. Av den anledningen är jag mer intresserad av status efter att misstanken om övergrepp kunde läggas på hyllan, i detta fall genom att kvinnan dömdes för de händelser du redogjorde för.

Det lagen kräver är att man med regelbunden intervall gör en bedömning över förälderns och barnets aktuella status. Vidare kräver lagen att både myndigheter och boendeförälder gör sitt bästa för att underlätta relation mellan barnet och föräldern som saknar boende/umgänge/vårdnad - om det är för barnets bästa. Vi vet att utifrån infekterade fall är det tyvärr mycket vanligt att boendeföräldern alienerar den andre föräldern, och det är olyckligt eftersom det sällan är svårt att få barnet att ta avstånd eller på andra sätt påverkas genom att exempelvis dra sig undan för att undvika konflikt. Det fetstilta är snarare mer regel än undantag när det gäller riktigt infekterade vuxenrelationer.

Utifrån den information som finns hade jag gärna sett en extern utredare och nya dömande parter. Det är tydligt att du har bilden klar för dig och vad jag förstår har du följt denna kvinna och hennes fall under betydligt längre tid än jag. Berätta gärna vad du ser för tecken hos kvinnan idag som du menar betyder att hon inte fungerar mentalt, har bristande föräldraförmåga eller på andra relevanta sätt klargör att det är totalt bortkastat att blanda in en extern neutral part?
Hon tror fortfarande att övergrepp begåtts men säger i rätten att hon accepterar myndigheters beslut samtidigt sitter hon och berättar om hur sonen var vid 5-6 år , hur nära band de hade och hur glad sonen var och menar att han som tonåring är tystlåten för att han lever i en svår miljö. GM hänvisar fortfarande till några läkare som vittnade för henne , läkare som gått på GMs ord och inte något de sett eller hört från barnet , övriga vittnen ansågs ha noll trovärdighet särskilt teurapeten som tog ett lån på 250 000 kr pengar han gav till GM
2024-03-08, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rickebus
Foliehattarna rycker Fia skall åka till akuten o dokementera skadorna..för dom tog henne i armen!
Och anmäla poliserna för misshandel

Är kvar i liven fortfarande utan block..hihi

För en som inte har TikTok. Vad hände och varför kom polisen och vad var hela händelseförloppet ? Finns det någon annanstans att se typ YT eller länk här?
2024-03-08, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hon tror fortfarande att övergrepp begåtts men säger i rätten att hon accepterar myndigheters beslut samtidigt sitter hon och berättar om hur sonen var vid 5-6 år , hur nära band de hade och hur glad sonen var och menar att han som tonåring är tystlåten för att han lever i en svår miljö. GM hänvisar fortfarande till några läkare som vittnade för henne , läkare som gått på GMs ord och inte något de sett eller hört från barnet , övriga vittnen ansågs ha noll trovärdighet särskilt teurapeten som tog ett lån på 250 000 kr pengar han gav till GM

Ja, och detta säger ingenting om hur statusen är idag. Jag kan varken säga bu eller bä eftersom jag anser att det saknas tillräckligt material för att tycka vare sig det ena eller det andra. Det verkar inte finnas något som säger hur hennes föräldraförmåga är idag. Ej heller något som säger att barnet verkligen inte vill ha med sin mamma att göra på förståeliga grunder. Det verkar heller inte finnas något som säger att det inte är möjligt att G alienerats av pappan som, på förståeliga grunder, avskyr henne. Det som är tydligt är att ingen verkar vara motiverad att laga relationen mellan mor och barn, snarare tvärtom. Då måste det finnas riktigt tunga skäl juridiskt, och dessa skäl kan iaf inte jag se.
2024-03-08, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
För en som inte har TikTok. Vad hände och varför kom polisen och vad var hela händelseförloppet ? Finns det någon annanstans att se typ YT eller länk här?

Skaffa ett ttkonto, det är enklast och tar knappt en minut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in