2022-12-15, 18:16
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanInteBlirInte
Nope, man hittar inget sånt när man googlar. Bara ytterligare en osanning som sprids och ger såna som Tom Lutmark vatten på sin kvarn.

https://www.researchgate.net/publication/321680425_Green_Inside_Activism_for_Sustainable_De velopment_Political_Agency_and_Institutional_Chang e
Citat:
”Green Inside Activism for Sustainable Development: Political Agency and Institutional Change”, 2017. Av professor Jan Olsson och hans forskarkollega Erik Hysing vid Örebros universitet. DOI:10.1007/978-3-319-56723-5

Rent generellt är myndighetsaktivism ett känt begrepp. En av de tokigheter SD vill bekämpa med ett nytt tjänstemannaansvar.
2022-12-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
En bok finns iaf på ämnet: https://www.oru.se/nyheter/nyhetsarkiv/nyhetsarkiv-2017/engagerade-tjansteman-gor-skillnad-for-miljon/

Nu orkar jag inte leta mer. Men Hysing och Olsson hänvisas till ofta i uppsatser om tjänstemäns roll, då är det deras bok på studentlitteratur man har som referens. Dom kanske har någon rapport som grund för sin bok?

https://www.bokus.com/bok/9789144077673/tjansteman-i-politiken/

Edit: jag kan ha helt fel, googlade bara snabbt och skummade nåt abstrakt och några artiklar.

Det där verkar snarare handla om tjänstepersoner som jobbar som t ex miljöinspektörer på kommunen och dessutom framställs det som något positivt. Lite som att djurskyddshandläggare tycker om djur och är måna om djurs välfärd. Att det skulle vara samma sak som att en femtedel är kända aktivister är helt befängt.
2022-12-15, 18:47
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Det där verkar snarare handla om tjänstepersoner som jobbar som t ex miljöinspektörer på kommunen och dessutom framställs det som något positivt. Lite som att djurskyddshandläggare tycker om djur och är måna om djurs välfärd. Att det skulle vara samma sak som att en femtedel är kända aktivister är helt befängt.

Ok, som sagt så har jag inte gått på djupet i frågan. Det kan nog bli lite hårklyverier kring vad som räknas som aktivist också.
2022-12-15, 18:48
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Jag ser att vår vän Moonshine fortsätter elda på vansinnet i Tompalompas kommentarsfält. Trots fina stora ord här…
2022-12-15, 19:04
Medlem
Citat:
Nope, man hittar inget sånt när man googlar. Bara ytterligare en osanning som sprids och ger såna som Tom Lutmark vatten på sin kvarn.

JAg vet att den finns. Ska leta själv
2022-12-15, 19:09
Medlem
Citat:
"Du har hört" - somsagt, bara en massa påståenden utan substans. Länka den forskningsrapporten då? Trams.

Här står det om rapporten. Du får leta upp den själv. Kalla inte folk för lögnare bara för att du själv inte vet eller förstår.

https://timbro.se/smedjan/darfor-ar-sa-manga-tjansteman-aktivister/
2022-12-15, 19:14
Medlem
Hasselassefrasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttegullegull
Jag ser att vår vän Moonshine fortsätter elda på vansinnet i Tompalompas kommentarsfält. Trots fina stora ord här…
Jag blir inte förvånad. Hon/han kallar sig själv nära vän med Tom. När hon/han skrivit/pratat med honom i några veckor och bara fått hans sjuka bild av allt. Säger det mesta
2022-12-15, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crowdy
Har Tom och hästmannen ett förhållande?

Tom ar min pojkvan! Han ar min, hastmannen ar hans ven. Jag alskar Tom! Jag ar en bra mama, mina barn ar MINA!!!! Sluta prata skit om oss! Vi vinner denna kamp om jag som sa ska hamta mina barn
2022-12-15, 19:27
Medlem
Snuttegullegulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coedywern1989
Tom ar min pojkvan! Han ar min, hastmannen ar hans ven. Jag alskar Tom! Jag ar en bra mama, mina barn ar MINA!!!! Sluta prata skit om oss! Vi vinner denna kamp om jag som sa ska hamta mina barn

Eller hur. Troll?
2022-12-15, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coedywern1989

Har du inte bett Fritjof kolla hans förhud innan du blev ihop med Tom?

Troll!!!!!!!!!!!!!!
2022-12-15, 19:43
Medlem
Citat:

Du skulle bara veta!
Det blir ett Uppdrag Granskning i vinter som du bör tittat på. Mer säger jag inte för då outar jag mig och andra.
2022-12-15, 19:46
Medlem
Blev det någon inspektion idag hemma hos Tompalompa?
Om jag förstår det rätt så tillhör hela gården ett dödsbo. Då kan inte Tompalompa säga något eller stoppa den då han inte äger gården (ännu). Det är dödsboförvaltaren som har ansvaret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in