2022-12-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zrobo
Ja, jag fick inte ihop det med Arboga-polisen, som jag tyckte var trevliga och lugna mot Tom. Alla som jobbar åt en myndighet är som Tom säger ”sjuka i huvudet eller psykopater” så det ör svårt att hänga med. Det är några riktigt otäcka människor som eldar på Tom. Otäckast ör han Gabriel Ekman., Sen hon moonshine, danskan och någon Eva-Lena. Dessa människor borde buras in med en psykiatrier som enda kontakt med omvärlden.. Dessa kränkta individer borde inte få röra sig fritt..
Natti, danskan verkar försöka avyttra en hel del av sina djur åtminstone pratade hon om detta i någon video ,kan vara så att myndigheterna äntligen hittat henne och tänker ta hennes djur igen.
Gabriel ses som viktig i kretsarna eftersom han är läkare och tydligen även biolog och kan då användas som "expert" både i barnärenden och i djurärenden trots att han fått djur omhändertagna .
2022-12-02, 11:27
Medlem
Max3xs avatar
Tom omhändertas av polis för transport till psyket i Jönköping.

https://www.facebook.com/100084243150660/videos/8556003591137326

Ganska skärmande att myndigheterna kan göra detta så ofta, var väl bara några veckor sedan han undersöktes i Malmö. Har de nu hittat en läkarna som är villig att tvångsinskriva honom?
2022-12-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x

Ganska skärmande att myndigheterna kan göra detta så ofta, var väl bara några veckor sedan han undersöktes i Malmö. Har de nu hittat en läkarna som är villig att tvångsinskriva honom?
Vi ser bara vad Tom lägger ut och vet inte vad han gör dygnets alla timmar som får omgivningen att bli ordentligt oroade. , Sover gör han uppenbarligen inte särskilt mycket per dygn , hemma är han heller inte särskilt långa perioder i taget med tanke på att han lägger ut boende på hotell och liknande hela tiden och pratar om att djuren kan han se på distans och grannar kollar till dem
2022-12-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x

Det som är skrämmande är Toms beteende😳 Alla farliga människor som är i psykotisk tillstånd behöver vård. Alltså ett helt korrekt beslut. Att vara arg på allt och alla myndigheter och hänga ut personer med namn, adress och titel är inget annat än ett jävligt sjukt beteende. Dessa människor sköter ett jobb som de har blivit tilldelade. De har också kanske barn och familj. De som följer Tom är extremt lågbegåvade och är antagligen jagade av kronofogden mm. Vad tror du kan hända om de bestämmer sig för att ta lagen i egna händer? Lutmarks idioti måste sluta snarast, innan någon råkar illa ut. Om du är en laglydig människa, så slipper du myndigheter. Regler är till att följas, vare sig du vill eller inte. Och jag tror inte att Tom har varken intelligens eller kunnande att skriva om lagboken…..även om han tror det! Så försök tänka till en gång, varför du tror att en läkare behöver titta till herr Lutmark😳
2022-12-02, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Natti, danskan verkar försöka avyttra en hel del av sina djur åtminstone pratade hon om detta i någon video ,kan vara så att myndigheterna äntligen hittat henne och tänker ta hennes djur igen.
Gabriel ses som viktig i kretsarna eftersom han är läkare och tydligen även biolog och kan då användas som "expert" både i barnärenden och i djurärenden trots att han fått djur omhändertagna .
Att han som läkare inte ser att Toms tillstånd är allvarligt och ganska lustigt? Han verkar ha brist på empati och är den som eldar på Tom mest. Han borde också sättas på Gökboet med Lutmark..
2022-12-02, 11:59
Medlem
Citat:
Att han som läkare inte ser att Toms tillstånd är allvarligt och ganska lustigt? Han verkar ha brist på empati och är den som eldar på Tom mest. Han borde också sättas på Gökboet med Lutmark..
Han liksom de flesta andra runt Tom ser bara de oförrätter de själva anser sig blivit utsatta för , Tom lyssnar när alla andra gör åratal sedan tröttnat på deras historier
2022-12-02, 12:12
Medlem
Citat:
Han liksom de flesta andra runt Tom ser bara de oförrätter de själva anser sig blivit utsatta för , Tom lyssnar när alla andra gör åratal sedan tröttnat på deras historier
Mmm. Jag hoppas att myndigheterna är stenhårda mot Tom nu. Men tyvärr är det nog svårt att tvångsomhänderta någon. Jag tänker att snart ha de så mycket på honom att de kan åtala honom. T.ex borde han ju få besöksförbud på Länsstyrelsen och socialkontoren pga förargelseväckande beteende? Något tror jag kommer hända..
2022-12-02, 12:19
Medlem
Citat:
Mmm. Jag hoppas att myndigheterna är stenhårda mot Tom nu. Men tyvärr är det nog svårt att tvångsomhänderta någon. Jag tänker att snart ha de så mycket på honom att de kan åtala honom. T.ex borde han ju få besöksförbud på Länsstyrelsen och socialkontoren pga förargelseväckande beteende? Något tror jag kommer hända..
Kan tänkas att han blir kvar för en längre utvärdering än några timmar är ju dessutom fredag idag och då kanske det inte hinns med någon ordentlig utvärdering innan helgen.
Besöksförbud på enskilt kontor kan nog utfärdas problemet är ju att Tom tänker sig att åka runt till kontor i olika regioner
2022-12-02, 14:38
Medlem
Citat:
Kan tänkas att han blir kvar för en längre utvärdering än några timmar är ju dessutom fredag idag och då kanske det inte hinns med någon ordentlig utvärdering innan helgen.
Besöksförbud på enskilt kontor kan nog utfärdas problemet är ju att Tom tänker sig att åka runt till kontor i olika regioner
Ja, det är väl det som är problemet! Men som han håller på så kanske det går att besluta något på riksnivå? Som någon skrev, så finns det ju människor med skyddad identitet mm. Och Tom har ju inte förstånd nog att förstå vad som kan hända om fel personer får info.. Så där måste ju myndigheter stänga av honom? Iaf så kommer han ju inte få filma? Och då kommer inte Tom tycka det är roligt längre. Han söker ju bekräftelse, inget annat…
2022-12-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ja, det är väl det som är problemet! Men som han håller på så kanske det går att besluta något på riksnivå? Som någon skrev, så finns det ju människor med skyddad identitet mm. Och Tom har ju inte förstånd nog att förstå vad som kan hända om fel personer får info.. Så där måste ju myndigheter stänga av honom? Iaf så kommer han ju inte få filma? Och då kommer inte Tom tycka det är roligt längre. Han söker ju bekräftelse, inget annat…
Om man går in och kollar på svaren, nu när Tom blev inlagd….då blir man mörkrädd😳😳 Inte en enda förstår att detta är för Toms skull.. De tror att han är inlagd för att de vill vara elaka. Någon av alla dessa nötter och särskilt läkaren, borde ju inse att han iaf kanske behöver vård??? Saknar noll empati och förstånd. Alla tror att de är ute efter att straffa honom. Jag fattar ju att alla som inte skriver förstår, men i hans lilla skara finns det noll omtanke..
2022-12-02, 15:09
Medlem
Citat:
Om man går in och kollar på svaren, nu när Tom blev inlagd….då blir man mörkrädd😳😳 Inte en enda förstår att detta är för Toms skull.. De tror att han är inlagd för att de vill vara elaka. Någon av alla dessa nötter och särskilt läkaren, borde ju inse att han iaf kanske behöver vård??? Saknar noll empati och förstånd. Alla tror att de är ute efter att straffa honom. Jag fattar ju att alla som inte skriver förstår, men i hans lilla skara finns det noll omtanke..
De tror att allt är en konspiration och att Tom mfl gör stora avslöjanden som kommer att sänka myndigheter
2022-12-02, 16:12
Medlem
Citat:
De tror att allt är en konspiration och att Tom mfl gör stora avslöjanden som kommer att sänka myndigheter

Ja de är verkligen helt övertygade.

Men verkar onekligen vara något mellan L och Tom. Skulle våga påstå att det finns halm närmre än 2 timmar bort att få tag i. Och inte behöver man sova över för att lämna det heller

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in