2024-02-11, 18:00
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
Fler foliehattar har anslutit till galenskapen. P A-S Gustafsson. Skriver i lejonmammas live att facebook och TikTok är köpta av staten och en del av den globala barnindustrin 😣

Ja hon är en speciell prick den där PAS, hänger med P@ulina en del och arbetar mot kidnappningarna. Säger att hon svartmålats pga hennes intellektuella funktionshinder och soc har fel, hon kan visst ta hand om barnen.
Gillar att posta all möjlig skit, många gånger utan kommentarer så vet inte vad hon försöker säga.
2024-02-11, 18:04
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan7
Lejonmamman sa för någon dag sedan att hon kontaktat de äldsta barnens pappa för hjälp, hon sa att han är en snäll och bra man. Hur kommer det sig då att hon inte träffar de barnen? Och har hon inte tidigare sagt att även han var pedofil?

Hon säger att barnen är så stora nu så det är ingen idé att träffas för de har inget band längre och ja hon anklagade även deras pappa för att vara peddo.
Jag kan inte förstå hur man ens kan tänka så att näe det är ingen idé att lära känna mina barn igen för det har gått många år.
Måste svida för de barnen att se hur hon lägger ner hela sin själ i det yngsta barnet.
2024-02-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Ja hon är en speciell prick den där PAS, hänger med P@ulina en del och arbetar mot kidnappningarna. Säger att hon svartmålats pga hennes intellektuella funktionshinder och soc har fel, hon kan visst ta hand om barnen.
Gillar att posta all möjlig skit, många gånger utan kommentarer så vet inte vad hon försöker säga.
PAS blev orosanmäld av sin dagliga verksamhet när de fick reda på graviditeten genom att hon ville ha arbetsgivarintyg för att kunna söka föräldrapenning , hon hade mängder med insatser i flera år innan barnen omhändertogs efter att pappan inte längre var med i bilden .
2024-02-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsomsnoe
Har läst de domar som finns på nätet och där framkommer att de hade stora bråk som barnen blev indragna i. Men soc hjälpte inte henne med skyddat boende.

Har ingenstans läst att hon ammade dem som 4-5 åringar (är iofs inte jättekonstigt), finns folk som gör det.

Som sagt lyssnat på podden och det är lätt att dras med, kände själv att det lät inte klokt vad S håller på med. Men eftersom ingen vill dra fram bevisningarna där det står att hon sexuellt utnyttjat barnen osv så blir det svårt att tro annat än teådsanning.

Har lyssnat på samtalen med soc där dom de fakto ljuger att fostermamman blev så rädd och det var katastrof, medan S själv spelat in att fostermamman skrattar och är positivt överraskad.
Det är väl barnen som sagt att de ammades och eftersom de sedan de var några månader är uppfödda på flaska så är det konstigt .
Står i domar att de har ett avvikande beteende gentemot varandra och även mot andra barn vilket barnen sagt att mamma varit ok med
2024-02-11, 18:53
Medlem
Citat:
Har läst de domar som finns på nätet och där framkommer att de hade stora bråk som barnen blev indragna i. Men soc hjälpte inte henne med skyddat boende.

Har ingenstans läst att hon ammade dem som 4-5 åringar (är iofs inte jättekonstigt), finns folk som gör det.

Som sagt lyssnat på podden och det är lätt att dras med, kände själv att det lät inte klokt vad S håller på med. Men eftersom ingen vill dra fram bevisningarna där det står att hon sexuellt utnyttjat barnen osv så blir det svårt att tro annat än teådsanning.

Har lyssnat på samtalen med soc där dom de fakto ljuger att fostermamman blev så rädd och det var katastrof, medan S själv spelat in att fostermamman skrattar och är positivt överraskad.

Det står I utredningar att man misstänkte det efter vad barnen berättade. Finns en anledning att det är bortplockat från youyube. Fosterhemsmamman och Fia hade en bra relation i början. Det är det Fia spelat in.

Nej det är inte konstigt att amma .... när man har mjölk 🤦‍♀️

Det är lätt att dras med i Fias historia.
2024-02-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master77
Det står I utredningar att man misstänkte det efter vad barnen berättade. Finns en anledning att det är bortplockat från youyube. Fosterhemsmamman och Fia hade en bra relation i början. Det är det Fia spelat in.

Nej det är inte konstigt att amma .... när man har mjölk 🤦‍♀️

Det är lätt att dras med i Fias historia.
Man ska lyssna på barnen men tydligen inte när de säger saker som är negativa för föräldrarna
2024-02-11, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man ska lyssna på barnen men tydligen inte när de säger saker som är negativa för föräldrarna

Nu har jag lyssnat på det omtalade poddavsnittet om FU/Palm/Sulle - och det må jag säga - att ingenting förvånar. Tvärtom. Alla som tycker och tänker om de kursiva måste lyssna på avsnittet innan de fortsätter tycka i ämnet:
https://open.spotify.com/episode/7yZpBS9R19zD36gLpzyB4C?si=0c1ecc000d814f7a

Ur det psykologiska perspektivet finner jag Palms reaktion vid konfrontation intressant. Det faktum att hon nekar till de uppgifter som kommit fram gällande exet och det egentliga skälet till omhändertagandet av barnen är i sig misstänkliggörande. Det vanligaste är att falskt anklagade brukar vilja få upprättelse genom att tala om de falska anklagelserna. Undrar om det kan vara så att Palms reaktion och beteende är traumarelaterat? Även om Palm skulle vara skyldig till det påstådda så kan avslöjandet om de extremt tabubelagda händelserna med barnen haft traumaeffekt på henne.

https://fof.se/artikel/2014/3/det-stora-kriget-om-borttrangda-minnen/
2024-02-11, 20:39
Medlem
Citat:
Det är väl barnen som sagt att de ammades och eftersom de sedan de var några månader är uppfödda på flaska så är det konstigt .
Står i domar att de har ett avvikande beteende gentemot varandra och även mot andra barn vilket barnen sagt att mamma varit ok med

Nyfiken eftersom jag inte hittar nånstans kring detta med ammandet och de sexuella övergreppen alla pratar om.
2024-02-11, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hade jag varit pappan till barnen hade jag anmält henne för förtal med tanke på all skit hon säger om honom, varför gör han inte det tro? 🤔

Att gå till åtal med en narcissist är oftast mer plågsamt än att stå upp för sig själv. Bäst är att möta dom med tystnad.
2024-02-11, 20:57
Medlem
Citat:

Just det är genomgående för alla föräldrar som anser att dom fått sitt/sina barn kidnappade.
Finns det någon av dom som klarar av att hålla sig till sanningen?
2024-02-11, 22:39
Medlem
Citat:
Nyfiken eftersom jag inte hittar nånstans kring detta med ammandet och de sexuella övergreppen alla pratar om.
I domar står det om barnen har avvikande maskat beteende gentemot varandra .
Det med ammande har barnen själva tydligen sagt och eftersom de inte ammats efter 2 månaders ålder kan de inte likt långtidsammade barn ha minnen av att ha ammats eller ens komma på tanken att säga något sådant
2024-02-11, 23:40
Medlem
Citat:
I domar står det om barnen har avvikande maskat beteende gentemot varandra .
Det med ammande har barnen själva tydligen sagt och eftersom de inte ammats efter 2 månaders ålder kan de inte likt långtidsammade barn ha minnen av att ha ammats eller ens komma på tanken att säga något sådant

”avvikande maskat beteende” ?? Vad innebär maskat? Jag har sett i domarna att de påstår detta om barnen men ingenstans framkommer vad det är för något barnen gör som anses som sexuellt beteende. Det är ju ganska avgörande vad för typ av handlingar det rör sig om. Jag hade så gärna velat läsa hela utredningen. Varför finns inte den ute? Lilla hjärtats utredningar fanns ju ute med alla detaljer och yttrande från diverse. Borde väl gå att få tag i tycker man

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in