2025-02-09, 16:05
  #19609
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Barnen kan inte ha så många bra minnen från tiden dem bodde hemma.
Föräldrarnas våldsamma bråk ,mamma som hotade hoppa ut från fönster,pappa som hotade skära sin hals ,ständiga förhör av mamman och kontakt med blåljuspersonal /myndigheter/vårdpersonal.
Och nu ser dem sin mammas hotfulla och agressiva beteende på nätet och inlägg där hon säger att "snart flyttar barnen hem".
Om detta är F:s bild av "normal kärleksfull mamma " börjar man undra hur hennes egen uppväxt har varit.

När gick hon ut med det?.
Vart hon kallad till möte eller hon själv som påkallat igen?
__________________
Senast redigerad av busibrallan 2025-02-09 kl. 16:07.
2025-02-09, 16:15
  #19610
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
När gick hon ut med det?.
Vart hon jslkad till möte eller hon själv som påkallat igen?

Har läst diverse olika domar /handlingar om deras ärende ( finns länkar här på Flashback och Trollbloggen.se).
F och pojkarnas pappa har haft väldigt stormigt förhållande ,bägge har varit våldsamma mot varandra.

Hon har skrikit efter möte länge så förstår inte varför hon tar nu hårt när mötet blir verklighet 😆
Hon har själv predikat om att alla måste lyssna på barnen och respektera deras vilja. Ska hennes egna barn behöva vända sig till FN och alla andra barnskydds organisationer som FU alltid nämner ....
2025-02-09, 16:40
  #19611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfensi
Det förklarar varför barnens gravt avvikande beteende kunde pågå flera år...
Hade dem gått på förskolan hade personalen reagerat och gjort anmälan.
Finns säkert betydligt mer hemska saker som har hänt i den familjen som inte står på diverse olika domar vi kan läsa .

F har flera gånger öppet nämnt även pappans nya barn i hennes lives och berättat att det barnet har stor risk bli misshandlad osv 🤢
Hon vet inget hur pappans liv ser ut idag , många missbrukare lyckas faktiskt bli kvitt /frisk från sitt missbruk.
Att ständigt svartmåla pappan förstör livet för minst 3 barn ..
Det förklarar varför soc menar att barnen dragits in i konflikter , har de varit hemma när det ringts till myndigheter och gjorts alla dessa polisanmälningar samt pratat med andra i telefon om pappan så har de hört detta oavsett om F tänkt att de varit upptagna med att leka eller tittat på tv och då inte hört något
2025-02-09, 17:40
  #19612
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det förklarar varför soc menar att barnen dragits in i konflikter , har de varit hemma när det ringts till myndigheter och gjorts alla dessa polisanmälningar samt pratat med andra i telefon om pappan så har de hört detta oavsett om F tänkt att de varit upptagna med att leka eller tittat på tv och då inte hört något

Finns ju även i domen när hon själv berättar att först var pappan hemma hos henne och slog sönder saker etc, och att hon sen åkt till honom och då vart misshandlad, och detta skedde framför barnen. Så hon har ju då alltså tagit med sig ungarna för att åka och fortsätta bråka med pappan. Vad hon själv anser är att inte dra in barnen i konflikt är nog väldigt annorlunda mot vad gemene man anser det betyda.
2025-02-09, 17:47
  #19613
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Finns ju även i domen när hon själv berättar att först var pappan hemma hos henne och slog sönder saker etc, och att hon sen åkt till honom och då vart misshandlad, och detta skedde framför barnen. Så hon har ju då alltså tagit med sig ungarna för att åka och fortsätta bråka med pappan. Vad hon själv anser är att inte dra in barnen i konflikt är nog väldigt annorlunda mot vad gemene man anser det betyda.
Många tror ju inte att små barn på några år uppfattar vad som händer för att de inte kan prata , lite som förr när de inte tyckte att små barn varken behövde smärtlindring eller ha med sig föräldrar när de blev inlagda på sjukhus
2025-02-09, 22:51
  #19614
Medlem
RFTs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Uglo469
.

Oavsett politisk (eller för den delen opolitisk) tillhörighet hoppas jag att det är fler än jag som tycker att det tonläge med vilket vissa pratar om sina medmänniskor, meningsmotståndare, myndighetspersoner som försöker upprätthålla rättsstaten eller personer som är utsatta på olika sätt är helt förfärligt.

Vi är med fart på väg in i en tid där demokrati och humanistisk människosyn ersätts med fascism och våld. Vi skyller allt på någon annan, gärna en grupp där vi själva inte ingår. Vi som samhälle köper allt enklare lösningar på komplexa situationer och problem. Den som för fram ett tillräckligt säljbart, men fullständigt osant känsloargument tillräckligt många gånger i rätt forum får större genomslag än välbeforskade fakta. De som på något sätt avviker från den norm som de som bestämmer har upprättat är inget värda utan förtjänar övrigas förakt, oavsett om deras avvikande från norm har någon direkt påverkan på oss andra eller eller ej. Tidigare har varje generation varit smartare än tidigare, men vi är nu på väg in i ett intellektuellt mörker som jag tycker påminner om medeltiden. Politikerna vågar inte längre presentera långsiktiga och ibland obekväma lösningar utan vill bara trygga sin position genom enkla, säljbara och allt som oftast direkt populistiska förslag som vi egentligen från början vet har noll påverkan på problemet vid handen.

Vad har hänt egentligen med vårt sätt att förhålla oss till oss själva, våra medmänniskor och till det gemensamma? Jag är på riktigt rädd för framtiden.

Du har tyvärr helt rätt i din samhällsanalys.
2025-02-10, 09:01
  #19615
Medlem
Nariiouhs avatar
Fia mår verkligen inte bra idag. Låter helt manisk och ramblar bara. Verkar vara panik inför imorgon.
2025-02-10, 09:03
  #19616
Medlem
Det är i dom här stunderna då F är uppgiven och ledsen man hoppas att någon skulle kunna nå fram till henne.
Men det är som en loop, hon är verkligen inte mottaglig. Bakom denna uppgivenhet finns så mkt hat att någon förändring är helt otänkbart.
2025-02-10, 09:04
  #19617
Medlem
Herredjävlar vilken rivstart
2025-02-10, 10:31
  #19618
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Fia mår verkligen inte bra idag. Låter helt manisk och ramblar bara. Verkar vara panik inför imorgon.
Finns det där med vårdnadsöverflytt som ska övervägas efter ett antal år så det finns väl fog för oro över mötet
2025-02-10, 11:27
  #19619
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns det där med vårdnadsöverflytt som ska övervägas efter ett antal år så det finns väl fog för oro över mötet

Jo precis. Hon har inställningen att dom ska vara elaka.
2025-02-10, 11:28
  #19620
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns det där med vårdnadsöverflytt som ska övervägas efter ett antal år så det finns väl fog för oro över mötet


Hon har redan förlorat vårdnaden så tror att mötet handlar om något annat.
Såg ett inlägg där hon pratar om att soc tror sig kunna utreda hennes psykiska måendet.Är det LPT på gång ?
Socialtjänsten kan inte ensam ta sådant beslut...tror jag🙄

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in