2024-08-22, 06:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
HAHAHAHA.

Varför ska jag använda "AI" för det, när man kan göra det med antingen diff eller md5sum som funnits sen 70 repsektive 90 talet. Sluta snacka om saker du inte förstår dig på.

Jag visade ju hur jag kunde manipulera din text och AI hittade precis alla fel och skrev även en analys. Dock så kan man ju bortse från analysen om man vill även om den var lite spännande i sig, men det var själva felen jag ville visa att AI hittade på en gång.

Det här skulle kunna användas av domstolarna för att dubbelkolla hela råmaterialet som soc sitter på. Det ska egentligen inte behövas, men eftersom soc satt i system att fuska med detta så måste domstolen kontrollera detta och uppgifterna behöver även automatiskt delas med föräldrarna och deras advokat så att samma spelregler gäller vid förhandlingen.

Jag snackar inte skit. Jag visade att det fungerar och den kontrollen skulle behöva göras på vartenda LVU-fall som ska upp i domstol med tanke på fuskandet som soc ägnar sig åt. Jag önskar de var ärliga och att det inte skulle behövas, men verkligheten är en helt annan.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-22 kl. 07:14.
2024-08-22, 07:17
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag visade ju hur jag kunde manipulera din text och AI hittade precis alla fel och skrev även en analys. Dock så kan man ju bortse från analysen om man vill även om den var lite spännande i sig, men det var själva felen jag ville visa att AI hittade på en gång.

Det här skulle kunna användas av domstolarna för att dubbelkolla hela råmaterialet som soc sitter på. Det ska egentligen inte behövas, men eftersom soc satt i system att fuska med detta så måste domstolen kontrollera detta och uppgifterna behöver även automatiskt delas med föräldrarna och deras advokat så att samma spelregler gäller vid förhandlingen.

Tekniken du efterfrågar har funnits sen 70-talet, som sagt.
Det är det här som är problemen med LLM, när personer som du, som inte förstår hur tekniken fungerar, får för sig dumma ideér om hur den kan användas. Du tillhör samma skara som tycker att man ska kunna rösta online med bankID för vadå öööh om det är säkert nog för mina pengar så är det klart det kan användas i ett val.

Du förstår inte hur en LLM fungerar, du vägrar ens vilja förstå.

Att hitta sklinnader i texter har man kunna använda datorer till sen 70 talet.
Diff är ett bra exempel, som använder en deterministisk algorithm t ex LCS (longest common subsequence) vilket gör dem deterministiska (duh) den använder inte probabilistic reasoning som en LLM gör, en LLM är byggd på probabilistiskta modeller, och därför är det helt fel verktyg för det du föreslår.

Men du är välkommen att starta en egen juristbyrå och sen kan du erbjuda denna fantastiska tjänst till föräldrarna som råkat ut för felaktika LVU'n, sen kan du klippa och klistra in allt material till chatGPT och avslöja hur korrupt socialtjänsten är och tjäna massor av pengar när alla dessa många drabbade föräldrarna vallfärdar till ditt nya företag.

Inväntar med spänning på att du ska ignorera allt jag skrivit och mala på om dina dumma övertygelser kring "AI".
2024-08-22, 07:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men du är välkommen att starta en egen juristbyrå och sen kan du erbjuda denna fantastiska tjänst till föräldrarna som råkat ut för felaktika LVU'n, sen kan du klippa och klistra in allt material till chatGPT och avslöja hur korrupt socialtjänsten är och tjäna massor av pengar när alla dessa många drabbade föräldrarna vallfärdar till ditt nya företag.
Det är ju precis vad man inte kan tjäna pengar på, eftersom AI gör jobbet till största del. Sedan handlar det inte bara om utredningarna, utan det behövs annan stödbevisning också som föräldrar behöver mer tid och hjälp med.

Citat:
Inväntar med spänning på att du ska ignorera allt jag skrivit och mala på om dina dumma övertygelser kring "AI".

Det är inte dumt. AI hittar dokumentationsfelen på en gång. Det finns ingen anledning att råmaterialet inte ska gås igenom och granskas av AI för att hitta och avslöja soc manipulationer.
2024-08-22, 07:33
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det är ju precis vad man inte kan tjäna pengar på, eftersom AI gör jobbet till största del. Sedan handlar det inte bara om utredningarna, utan det behövs annan stödbevisning också som föräldrar behöver mer tid och hjälp med.

Det är inte dumt. AI hittar dokumentationsfelen på en gång. Det finns ingen anledning att råmaterialet inte ska gås igenom och granskas av AI för att hitta och avslöja soc manipulationer.

Jag har precis förklarat för dig varför det är dumt, varför ska du använda en probabilistisk modell för ett ändamål som kräver deterministiskt resultat, det säger sig själv varför det är dumt, och om du inte håller med så får du bemöta relevant del i min kritik.

Men inte helt oväntat så valde du att ignorera den delen av mitt svar, precis som jag förutspådde, vilken chock.
2024-08-22, 07:36
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Jag har precis förklarat för dig varför det är dumt, varför ska du använda en probabilistisk modell för ett ändamål som kräver deterministiskt resultat, det säger sig själv varför det är dumt, och om du inte håller med så får du bemöta relevant del i min kritik.

Men inte helt oväntat så valde du att ignorera den delen av mitt svar, precis som jag förutspådde, vilken chock.

Jaha så hur ska man då lösa detta menar du som är teknikexpert? OBS att jag sagt att man ska använda det som STÖD och inte facit.

Och om du nu menar funnits ett system som hittar avvikelser i journaler, varför har det inte införts långt tidigare med tanke på att manipulationen av socialtjänstens utredningar är ett mycket gammalt känt problem.

Bara det är mycket märkligt. Inte minst när lagens kanske hårdaste "straff" av alla ska utdelas.
2024-08-22, 07:45
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kurt tror att socialsekreterare skriver om journalanteckningar från läkare mfl för att det ska se värre ut än vad det är.
Dvs journalen stämmer, men inte efter att en socialsekreterare bearbetat den.

Har du ens läst en LVU-utredning någon gång? Om du har du så vet du att läkarjournalen skrivs om av socialsekreteraren. Eller klipps ner eller ihop, eller att det helt enkelt görs en egen tolkning av vad läkaren sagt. Varför de nu ens tillåts göra så? Dels är det onödigt arbete och dels är det stor risk för manipulation. Detta borde givetvis inte godkännas, utan hela läkarjournalen ska presenteras i sitt original i utredningen, så att socialnämnden som först granskar utredningen har rätt information.
2024-08-22, 07:56
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jaha så hur ska man då lösa detta menar du som är teknikexpert? OBS att jag sagt att man ska använda det som STÖD och inte facit.

Och om du nu menar funnits ett system som hittar avvikelser i journaler, varför har det inte införts långt tidigare med tanke på att manipulationen av socialtjänstens utredningar är ett mycket gammalt känt problem.

Bara det är mycket märkligt. Inte minst när lagens kanske hårdaste "straff" av alla ska utdelas.

Finns absolut inget som hindrar en försvarsadvokat i ett LVU-mål att använda en LLM som stöd för att hitta skillnader i två dokument, om de skulle vilja det.

Vem har snackat om ett "system"? Att deterministiskt kunna hitta skillnader i två dokument har funnits lika länge som datorer funnits, jag använde diff som ett exempel. Det är över 50 år gammalt, och det är inget jag bara påstår existerar, här kan du läsa mer om du vill

https://en.wikipedia.org/wiki/Diff

Antagligen har det inte implementerats för det snarare skulle skapa mer jobb på grund av alla falska positiva resultat som manuellt behöver korrigeras och granskas, något som skulle öka ännu mer om man introducerade en LLM istället för en deterministisk modell.
2024-08-22, 08:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Antagligen har det inte implementerats för det snarare skulle skapa mer jobb på grund av alla falska positiva resultat som manuellt behöver korrigeras och granskas, något som skulle öka ännu mer om man introducerade en LLM istället för en deterministisk modell.

Det här är mycket märkligt. När det gäller brottmål så accepteras inte en millimeter felaktigheter och hellre fria än fälla råder. Utredningarna är gediget utförda och granskas kritiskt av domstolen.

Men när det gäller förvaltningsmål och LVU i synnerhet så accepteras rent fusk i utredningarna av domstolarna.

Med tanke på hur skadligt det är att placera barn felaktigt borde detta såklart kontrolleras betydligt hårdare, men eftersom det är politiker som tar beslut om LVU så vill de antagligen skydda sina egna ryggar före att förespråka rättssäkra utredningar. "det finns ju alltid någonting som föräldrarna måste ha gjort"

Det är nog där problemet ligger och det är mycket skadligt för de familjer och barn som drabbas av detta vansinne som pågått alldeles för länge.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-22 kl. 08:14.
2024-08-22, 08:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det här är mycket märkligt. När det gäller brottmål så accepteras inte en millimeter felaktigheter och hellre fria än fälla råder. Utredningarna är gediget utförda och granskas kritiskt av domstolen.

Men när det gäller förvaltningsmål och LVU i synnerhet så accepteras rent fusk i utredningarna av domstolarna.

Med tanke på hur skadligt det är att placera barn felaktigt borde detta såklart kontrolleras betydligt hårdare, men eftersom det är politiker som tar beslut om LVU så vill de antagliga skydda sina egna ryggar före att förespråka rättssäkra utredningar.

Det är nog där problemet ligger och det är mycket skadligt för de familjer och barn som drabbas av detta vansinne som pågått alldeles för länge.

Men skriv en jävla riksdagsmotion om det då om du är så övertygad.
2024-08-22, 08:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Men skriv en jävla riksdagsmotion om det då om du är så övertygad.

De flesta politiker vet om dessa problem innerst inne men håller käften. De skyddar varandra i sina beslut. Totalt lönlöst att prata med politiker om det. Det är bättre om någon journalist som intresserat sig för ämnet lyfter frågan så att det får en allmän spridning och som sedan kräver en förändring av detta sjuka system.

Dels för att det skadar barnen, men också för att det medför enorma onödiga kostnader för samhället.

Och kan man inte visa ens i forskning att det blir bättre, ja då undrar jag varför vi accepterar detta system där barn skickas runt som om de vore något slags paket, utan en fast punkt och stabil tillvaro och lägger ner miljarder på det av våra gemensamma skattepengar.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-22 kl. 08:33.
2024-08-22, 08:33
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
De flesta politiker vet om dessa problem innerst inne men håller käften. De skyddar varandra i sina beslut. Totalt lönlöst att prata med politiker om det. Det är bättre om någon journalist som intresserat sig för ämnet lyfter frågan så att det får en allmän spridning och som sedan kräver en förändring av detta sjuka system.

Dels för att det skadar barnen, men också medför enorma onödiga kostnader för samhället.

Ok skriv till journalister då, detta måste ju vara det absolut sämsta stället att försöka driva sin agenda.
Vem ska rädda barnen när den som sitter på sanningen ödslar sin tid i en skvallertråd på Flashback.
Man skulle ju nästan kunna säga att det skadar barnen, LVU ökar i rasande takt, barn far illa. Och här sitter du på alla lösningar och slösar dem på oss i en jävla skvallertråd.
Sluta skada barn nu och gör din plikt som medborgare och styr upp det här nu.
2024-08-22, 08:41
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ok skriv till journalister då, detta måste ju vara det absolut sämsta stället att försöka driva sin agenda.
Vem ska rädda barnen när den som sitter på sanningen ödslar sin tid i en skvallertråd på Flashback.
Man skulle ju nästan kunna säga att det skadar barnen, LVU ökar i rasande takt, barn far illa. Och här sitter du på alla lösningar och slösar dem på oss i en jävla skvallertråd.
Sluta skada barn nu och gör din plikt som medborgare och styr upp det här nu.

Skriv till vem som helst. Bara inte till oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in