Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag visade ju hur jag kunde manipulera din text och AI hittade precis alla fel och skrev även en analys. Dock så kan man ju bortse från analysen om man vill även om den var lite spännande i sig, men det var själva felen jag ville visa att AI hittade på en gång.
Det här skulle kunna användas av domstolarna för att dubbelkolla hela råmaterialet som soc sitter på. Det ska egentligen inte behövas, men eftersom soc satt i system att fuska med detta så måste domstolen kontrollera detta och uppgifterna behöver även automatiskt delas med föräldrarna och deras advokat så att samma spelregler gäller vid förhandlingen.
Tekniken du efterfrågar har funnits sen 70-talet, som sagt.
Det är det här som är problemen med LLM, när personer som du, som inte förstår hur tekniken fungerar, får för sig dumma ideér om hur den kan användas. Du tillhör samma skara som tycker att man ska kunna rösta online med bankID för vadå öööh om det är säkert nog för mina pengar så är det klart det kan användas i ett val.
Du förstår inte hur en LLM fungerar, du vägrar ens vilja förstå.
Att hitta sklinnader i texter har man kunna använda datorer till sen 70 talet.
Diff är ett bra exempel, som använder en deterministisk algorithm t ex LCS (longest common subsequence) vilket gör dem deterministiska (duh) den använder inte
probabilistic reasoning som en LLM gör, en LLM är byggd på probabilistiskta modeller, och därför är det helt fel verktyg för det du föreslår.
Men du är välkommen att starta en egen juristbyrå och sen kan du erbjuda denna fantastiska tjänst till föräldrarna som råkat ut för felaktika LVU'n, sen kan du klippa och klistra in allt material till chatGPT och avslöja hur korrupt socialtjänsten är och tjäna massor av pengar när alla dessa många drabbade föräldrarna vallfärdar till ditt nya företag.
Inväntar med spänning på att du ska ignorera allt jag skrivit och mala på om dina dumma övertygelser kring "AI".