Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
För det första: Det går alldeles utmärkt att anmäla socialtjänsten. Det finns tillsynsmyndigheter, det finns JO. Att dessa aldrig kritiserar soc är bara skitsnack. Det gör de visst. Det har jag sett med egna ögon.
Haha ja du. Det är klart att man kan anmäla till JO, men vad är oddsen att JO tar upp fallet? Sedan behöver du fundera ett varv på vad som händer om JO faktiskt utdelar kritik. Inte ett jävla skit. Tjänstemännen går alltid fria från ansvar hur fel de än gjort och hur många barn de än skadat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
För det andra: Jag var själv en gång i tiden föremål för utredning gällande barn när mina barn var små. Det gällde att pappan hade missbruk. Det slutade absolut inte med omhändertagande utan med erbjudande om stöd och hjälp. Inget alls att vara rädd för.
Vad fan snackar du om och varför sitter du och ljuger om att man inte ska vara rädd för soc? Med tanke på att de lever helt utanför lagen och hittar på i utredningar för att få igenom LVU skulle jag passa mig oerhört noga för att be om hjälp om det inte är på liv och död.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Ingen kidnappade mina barn och sålde dem eller vad det nu är ni i FU har inbillat er. Barnen fick själva komma till tals utan föräldrar och man genomförde samtal med hjälp av nallekort på ett pedagogiskt sätt.
De kidnappar inte barn, men de ljuger i utredningarna för att få igenom LVU. Ingen granskar eller kollar vad det är de håller på med och det går inte att klaga, även vid allvarliga fel i dokumentationen. Nallekort? Snälla nån. Det är inte rättssäkert överhuvudtaget och har stöd i vetenskapen. Det är rent flum detta och bevisar ungefär ingenting. Det är rent flum och något som socionomer fått för sig får barn att prata, men bevisvärdet är noll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Jag hade fullt förtroende för personalen hela tiden. Det finns alltså anledningar till att barn blir omhändertagna.
Efter vad jag själv sett mina vänner råka ut för håller jag absolut inte med om det. Det är en manipulativ och livsfarlig myndighet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Man behöver inte alls se länge på Fia eller lejonmamma för att förstå varför. Tvärtemot vore det ett tjänstefel att inte agera som de beter sig.
Men snälla nån. Alla LVU är inte som LM eller Fia. De flesta fall får du inte höra om överhuvudtaget, eftersom föräldrarna är rädda för att straffas av soc maktmissbruk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Och det är inte alls så att socialtjänsten är de som gjort dem sjuka. Dessa pågick långt innan omhändertagande.
De har garanterat gjort de sjukare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Fia ljuger för fullt och skyller allt på pappan och hans missbruk som man inte vet om det verkligen existerar längre.
Vad har du för bevis för att hon ljuger?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Jag finner det häpnadsväckande att han trots sitt missbruk eller att han varit missbrukade ändå hade en bättre föräldraförmåga än henne. Det är därför han har fått vårdnad.
Vem är du och en socionom att avgöra något sådant?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Socialtjänsten är inte ytterst ansvariga och beslutsfattare. Detta är förvanltningsrätt och kammarrätt.
Snälla nån. Soc har möjlighet att anpassa (manipulera) utredningen på ett sätt som gör att de nästan alltid vinner i domstol. Även om fusk upptäcks åker de inte tid hur mycket föräldrar än klagar på detta. Föräldrar är från början direkt i underläge. De får inte ut allt material som soc har och soc talar inte om vad de har rätt till och de har inte i närheten av de juridiska stöd som soc har via kommunjuristen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Att alla dessa instanser skulle döma så för att de ska kunna bedriva nån slags barnhandel är sjuka påstående av foliehattar.
Det har jag aldrig någonsin påstått. Jag har däremot påstått att domstolen inte granskar och kontrollerar hela materialet och att soc inte är transparenta med var informationen i utredningen kommer ifrån. Den transparensen måste föräldrarna ordna själva och känna till att de måste ordna de själva dessutom, vilket de flesta föräldrar inte har koll på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
De vägrar bara ta ansvar för sina egna fel och brister. Fia hade kunnat få hjälp och arbetat för att få tillbaka sina barn men att skylla på myndigheter, skrika på TikTok och skapa content på bekostnad av sina barn är helt enkelt viktigare för henne.
Det är klart att det finns fel och brister. Alla föräldrar brister mer eller mindre och soc kan skriva utredningar som skulle kunna få vilket barn som helst omhändertaget om de vill det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Besattheten av att få rätt. Hade hon haft ett enda uns respekt för deras framtid och välbefinnande hade hon aldrig lämnat ut pappan sådär i sociala medier. Han har säkerligen haft problematik men hon valde själv att skaffa två barn med honom.
Så du tror allt är hittepå i hennes kritik? Soc har inte gjort det minsta fel i hennes fall?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Hur hon kan göra så mot sina två pojkar är omöjligt att förstå. Så fruktansvärt för dem att alla kan se detta ex klasskamrater. Hon är gränslös och kan inte förstå barns integritet. Vad vinner hon på att lämna ut pappan?
Ja det är inte rätt att stå och skrika, men som jag förstår är barnen redan förlorade för henne då hon inte har någon vårdnad ens. Det tar på psyket att bli av med ett barn. Som är nu tror jag knappast hon var tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Jo hon vinner lite medhåll i form av kommentarer från andra dårar som skriver att detta inte är klokt osv…. Det är det enda. Tydligen så är det viktigare är barnen. Redan där kan man se en tydlig brist i föräldraförmågan.
Jag håller inte med henne om allt, men en del grejer är det faktiskt bra att hon lyfter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Att publicera saker om pappan kommer aldrig göra att hon får tillbaka barnen.
Nej det är fullt begripligt
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Sedan till råga på allt flyttar hon ihop med nån gubbe som är misstänkt för misshandel av sina egna barn och som också ägnar sitt patetiska liv åt att gnälla på svenska myndigheter.
Ja fast jag kan garantera dig att de går att hitta allvarliga fel i båda deras fall om man granskar hela deras material. En del av vad de säger stämmer väl överens med vad jag själv sett när jag skrapat på ytan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Han har barn som befunnit sig i krigsdrabbade område i Gaza och som han borde beskydda. Och vad gör han? Ligger på Fias soffa och gnäller och står och vrålar i megafon. Han skäller på samma myndigheter som försörjer honom och ser till att han har mat för dagen och tak över huvudet.
Det verkar som det är en personlig kamp för er mot dessa personer. Kan ni inte bara låta de vara ifred?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
LVU missbrukas inte av socialtjänsten för att det kan det inte. Det är andra myndigheter som fattar dessa beslut och om man inte lyckas bevisa tillräckligt starkt att barnen inte kan bo hos sina föräldrar så dömer barnen till föräldrars fördel.
Jo det är precis vad de kan eftersom de inte kontrolleras och har möjlighet att skriva precis vad fan de vill i sina utredningar och ljuga ohämmat utan att åka dit för det. Domstolarna godkänner deras lögner och kontrollerar inte innehållet i utredningarna. Jag har kommit med förslag om kontroller de borde göra innan de godkänner ett enda LVU till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Skyr123
Ta av er era foliehattar och se verkligheten
Fia, Sulle och alla är själva skuld till sina situationer
Snälla nån kom in i matchen. De flesta LVU har inget med vare sig Fia eller FU att göra. De sker knäpptyst i de dolda och föräldrarna vågar inte protestera mot det av förklarliga skäl. Och det stämmer som de säger.. Soc fuskar i sina utredningar och kommer undan med det. Därför står soc över alla domstolar i sverige.