2024-08-22, 00:02
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Visst. Prata om något annat du. Jag vet att AI skulle förbättra rättssäkerheten redan imorgon. Antingen vill man ha rättssäkerhet, eller så vill man det inte.

Man kan med gott samvete använda AI som stöd för att hitta all manipulation som gjorts i en utredning snabbt som vinden. Menar du att det inte stämmer och i sådana fall varför?

Varför vill du inte ha transparens vid förhandlingar och att utredningen dubbelkollas av AI som en extra säkerhet?

Jag tror på att du tror du dig veta detta.
Nej man kan inte använda en LLM för att göra det du påstår, så ja jag menar att det inte stämmer.

Jag är för ökad rättssäkerhet, att använda en LLM som du föreslår gör inte det.

Vill du förstå varför, scrolla tillbaka till mina frågor jag ställt dig, besvara dem bäst du kan, så kan jag förklara vidare. Anledningen till att du behöver göra det, är för att jag först måste förstå vart ditt missförstånd börjar.

Vill du leva kvar i din verklighet där du tror det funkar som du beskriver så varsågod, tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att inte förstå, då är det det du vill, och jag ska inte stoppa dig.
2024-08-22, 00:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag tror på att du tror du dig veta detta.
Nej man kan inte använda en LLM för att göra det du påstår, så ja jag menar att det inte stämmer.
Jo man kan låta AI kolla och jämföra journalanteckningar mot utredning och hitta fel. Det görs helt perfekt och kan användas som stöd, men ej facit.

Citat:
Jag är för ökad rättssäkerhet, att använda en LLM som du föreslår gör inte det.
Vad som helst skulle öka rättssäkerheten från dagens absoluta bottennivå. Det är faktiskt skrämmande att dagens utredningar ens godkänns av domstolarna.

Citat:
Vill du förstå varför, scrolla tillbaka till mina frågor jag ställt dig, besvara dem bäst du kan, så kan jag förklara vidare. Anledningen till att du behöver göra det, är för att jag först måste förstå vart ditt missförstånd börjar.
Nej jag tror att det är du som missförstår. AI ska användas som stöd och måste alltid dubbelkollas av en människa. Inte fungera som facit.

Citat:
Vill du leva kvar i din verklighet där du tror det funkar som du beskriver så varsågod, tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att inte förstå, då är det det du vill, och jag ska inte stoppa dig.
Jag vet att det fungerar och det fungerar bra. Finns noll anledning att inte använda det som stöd för att kontrollera att utredningar inte manipulerats.
2024-08-22, 00:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jo man kan låta AI kolla och jämföra journalanteckningar mot utredning och hitta fel. Det görs helt perfekt och kan användas som stöd, men ej facit.

Vad som helst skulle öka rättssäkerheten från dagens absoluta bottennivå. Det är faktiskt skrämmande att dagens utredningar ens godkänns av domstolarna.

Nej jag tror att det är du som missförstår. AI ska användas som stöd och måste alltid dubbelkollas av en människa. Inte fungera som facit.

Jag vet att det fungerar och det fungerar bra. Finns noll anledning att inte använda det som stöd för att kontrollera att utredningar inte manipulerats.

Ok tro det du.

Här är hur du låter när du snackar om detta.

https://youtu.be/xa2Cag9OrHc?si=KGWxi4p2RhQzHjqC
2024-08-22, 00:24
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok tro det du.

¨
Gör ett experiment själv då om du inte tror mig och testa på AI

Ta en valfritt stycke text. Kopiera den.

Använd ett original som du inte ändrar och den andra kopian ändrar du lite i texten till något helt annat och ber du AI att jämföra texterna och ser om AI hittar felet.

Fungerar det eller fungerar det inte?
2024-08-22, 00:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok tro det du.

Så här kan det exempelvis se ut när jag lekte runt lite med dina citat:

Citat:
jämför de här två texterna:

"Vill du leva kvar i din lägenhet där du tror att det bor råttor som du beskriver så varsågod, tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att förstå, då är det det du vill, och jag ska inte stoppa dig." och

"Vill du leva kvar i din verklighet där du tror det funkar som du beskriver så varsågod, tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att inte förstå, då är det det du vill, och jag ska stoppa dig." Vad är skillnaden?

ChatGPT sade:

ChatGPT

De två texterna är mycket lika varandra, men det finns några viktiga skillnader i ordval och innebörd:

Beskrivningen av situationen:

Text 1: "Vill du leva kvar i din lägenhet där du tror att det bor råttor som du beskriver..."
Text 2: "Vill du leva kvar i din verklighet där du tror det funkar som du beskriver..."
Skillnad: Den första texten refererar specifikt till en lägenhet och en konkret situation där personen tror att det finns råttor. Den andra texten är mer abstrakt och hänvisar till en "verklighet" där personen har en viss uppfattning om hur saker fungerar, utan att nämna något specifikt som råttor.

Avsikten med att inte förklara mer:

Text 1: "...tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att förstå..."
Text 2: "...tänker inte ödsla mer energi på att förklara något för dig om du aktivt jobbar för att inte förstå..."
Skillnad: I den första texten verkar det som om personen anklagar den andra för att försöka förstå (kanske på fel sätt), medan den andra texten tydligt anklagar personen för att aktivt undvika att förstå.

Slutlig handling:

Text 1: "...då är det det du vill, och jag ska inte stoppa dig."
Text 2: "...då är det det du vill, och jag ska stoppa dig."
Skillnad: Den första texten slutar med en intention att inte ingripa ("ska inte stoppa dig"), medan den andra texten avslutar med en intention att ingripa eller hindra ("ska stoppa dig").

Sammanfattning: Text 1 har en mer konkret situation och en passiv avslutning, där talaren inte tänker ingripa. Text 2 är mer abstrakt och kritisk, där talaren tydligt anger en intention att aktivt hindra den andra personen från att fortsätta på samma väg.

Ja du fattar. Detta kan användas som ett mycket effektivt verktyg mot soc fuskande i utredningar och det går fort att hitta felen och manipulationerna. Noll fel ska accepteras när barn ska omhändertas.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-22 kl. 00:54.
2024-08-22, 01:18
Medlem
Citat:
Kanske för att hon konstaterat att det jobbar notoriska mytomaner på den myndigheten. Samma problem i precis varenda kommun med deras manipulerade barnutredningar.

Du hade varit precis lika förbannad om de hade tagit dina barn genom manipulation och lögner. Riktigt jävla förbannad hade du varit.

Så är det någon som manipulerar så är det socialtjänsten och de kommer dessvärre undan med det. Noll kontroll. Noll straff för lögner. De går inte att anmäla vad de än gör mot föräldrarna och barnen. Bara att gå vidare till nästa familj och förstöra nästa unge och stackars föräldrar för livet.

Det går i många fall att lösa genom hjälp hemmet istället för LVU och framförallt genom förebyggande arbete så LVU inte ens kommer på tanke. Det är mer skonsamt för barnet och det finns inte mycket som pekar på att LVU faktiskt hjälper några barn i längden utan bör endast ses som den extremaste formen av nödlösning.

LVU missbrukas av socialtjänsten. Det är dyrt för samhället och det är skadligt för barnen och det blir inte bättre i nästan något fall för barnet. Bara värre....

Att outbildade människor ens får jobba med LVU är anmärkningsvärt, eftersom deras ord i utredningarna i praktiken står över alla domstolars vid tvångsomhändertaganden.

Så mycket makt och så lite faktiskt kunskap om barn och utan tjänstemannaansvar.

Och hur man kan stå och heja på dessa falska tjänstemän i ur och skur med tanke på att du själv också faktiskt kan drabbas av deras framfart om du har barn. Alla kan drabbas och så även du, eller någon du känner som kanske får ett barn med en diagnos, där soc kör över föräldrarna fullständigt.

Eller så kanske du är en del av den grova korruptionen inom svensk socialtjänst själv?

Man börjar ju undra vad ni soc-fans är för människor egentligen. Alla varningsklockor ringer...

För det första: Det går alldeles utmärkt att anmäla socialtjänsten. Det finns tillsynsmyndigheter, det finns JO. Att dessa aldrig kritiserar soc är bara skitsnack. Det gör de visst. Det har jag sett med egna ögon.

För det andra: Jag var själv en gång i tiden föremål för utredning gällande barn när mina barn var små. Det gällde att pappan hade missbruk. Det slutade absolut inte med omhändertagande utan med erbjudande om stöd och hjälp. Inget alls att vara rädd för. Ingen kidnappade mina barn och sålde dem eller vad det nu är ni i FU har inbillat er. Barnen fick själva komma till tals utan föräldrar och man genomförde samtal med hjälp av nallekort på ett pedagogiskt sätt. Jag hade fullt förtroende för personalen hela tiden. Det finns alltså anledningar till att barn blir omhändertagna. Man behöver inte alls se länge på Fia eller lejonmamma för att förstå varför. Tvärtemot vore det ett tjänstefel att inte agera som de beter sig. Och det är inte alls så att socialtjänsten är de som gjort dem sjuka. Dessa pågick långt innan omhändertagande. Fia ljuger för fullt och skyller allt på pappan och hans missbruk som man inte vet om det verkligen existerar längre. Jag finner det häpnadsväckande att han trots sitt missbruk eller att han varit missbrukade ändå hade en bättre föräldraförmåga än henne. Det är därför han har fått vårdnad. Socialtjänsten är inte ytterst ansvariga och beslutsfattare. Detta är förvanltningsrätt och kammarrätt. Att alla dessa instanser skulle döma så för att de ska kunna bedriva nån slags barnhandel är sjuka påstående av foliehattar. De vägrar bara ta ansvar för sina egna fel och brister. Fia hade kunnat få hjälp och arbetat för att få tillbaka sina barn men att skylla på myndigheter, skrika på TikTok och skapa content på bekostnad av sina barn är helt enkelt viktigare för henne. Besattheten av att få rätt. Hade hon haft ett enda uns respekt för deras framtid och välbefinnande hade hon aldrig lämnat ut pappan sådär i sociala medier. Han har säkerligen haft problematik men hon valde själv att skaffa två barn med honom. Hur hon kan göra så mot sina två pojkar är omöjligt att förstå. Så fruktansvärt för dem att alla kan se detta ex klasskamrater. Hon är gränslös och kan inte förstå barns integritet. Vad vinner hon på att lämna ut pappan? Jo hon vinner lite medhåll i form av kommentarer från andra dårar som skriver att detta inte är klokt osv…. Det är det enda. Tydligen så är det viktigare är barnen. Redan där kan man se en tydlig brist i föräldraförmågan. Att publicera saker om pappan kommer aldrig göra att hon får tillbaka barnen.
Sedan till råga på allt flyttar hon ihop med nån gubbe som är misstänkt för misshandel av sina egna barn och som också ägnar sitt patetiska liv åt att gnälla på svenska myndigheter. Han har barn som befunnit sig i krigsdrabbade område i Gaza och som han borde beskydda. Och vad gör han? Ligger på Fias soffa och gnäller och står och vrålar i megafon. Han skäller på samma myndigheter som försörjer honom och ser till att han har mat för dagen och tak över huvudet.

LVU missbrukas inte av socialtjänsten för att det kan det inte. Det är andra myndigheter som fattar dessa beslut och om man inte lyckas bevisa tillräckligt starkt att barnen inte kan bo hos sina föräldrar så dömer barnen till föräldrars fördel.

Ta av er era foliehattar och se verkligheten
Fia, Sulle och alla är själva skuld till sina situationer
Senast redigerad av Skyr123 2024-08-22 kl. 01:21.
2024-08-22, 02:48
Medlem
Citat:

Menar du nu att det är korrekt dokumenterat i journalanteckningarna?
2024-08-22, 05:21
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop

Kurt tror att socialsekreterare skriver om journalanteckningar från läkare mfl för att det ska se värre ut än vad det är.
Dvs journalen stämmer, men inte efter att en socialsekreterare bearbetat den.
2024-08-22, 06:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetteBoop

Nej jag menar att AI hittar felen på en gång. Du håller på precis som din kompis och medvetet missförstår vad jag försöker säga. Som du ser så hittar AI felen på en gång och precis ALLA fel. Man kan använda AI som stöd för att hitta de notoriska manipulerandet av utredningar som socialsekreterarna ägnar sig åt. Det här är ett allvarligt problem och det går ut över rättssäkerheten och leder till felaktiga LVU om det inte granskas och kollas upp. Och det finns verktyg för att komma till rätta med problemet som jag precis visat.
2024-08-22, 06:34
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyr123
För det första: Det går alldeles utmärkt att anmäla socialtjänsten. Det finns tillsynsmyndigheter, det finns JO. Att dessa aldrig kritiserar soc är bara skitsnack. Det gör de visst. Det har jag sett med egna ögon.
Haha ja du. Det är klart att man kan anmäla till JO, men vad är oddsen att JO tar upp fallet? Sedan behöver du fundera ett varv på vad som händer om JO faktiskt utdelar kritik. Inte ett jävla skit. Tjänstemännen går alltid fria från ansvar hur fel de än gjort och hur många barn de än skadat.

Citat:
För det andra: Jag var själv en gång i tiden föremål för utredning gällande barn när mina barn var små. Det gällde att pappan hade missbruk. Det slutade absolut inte med omhändertagande utan med erbjudande om stöd och hjälp. Inget alls att vara rädd för.
Vad fan snackar du om och varför sitter du och ljuger om att man inte ska vara rädd för soc? Med tanke på att de lever helt utanför lagen och hittar på i utredningar för att få igenom LVU skulle jag passa mig oerhört noga för att be om hjälp om det inte är på liv och död.

Citat:
Ingen kidnappade mina barn och sålde dem eller vad det nu är ni i FU har inbillat er. Barnen fick själva komma till tals utan föräldrar och man genomförde samtal med hjälp av nallekort på ett pedagogiskt sätt.
De kidnappar inte barn, men de ljuger i utredningarna för att få igenom LVU. Ingen granskar eller kollar vad det är de håller på med och det går inte att klaga, även vid allvarliga fel i dokumentationen. Nallekort? Snälla nån. Det är inte rättssäkert överhuvudtaget och har stöd i vetenskapen. Det är rent flum detta och bevisar ungefär ingenting. Det är rent flum och något som socionomer fått för sig får barn att prata, men bevisvärdet är noll.

Citat:
Jag hade fullt förtroende för personalen hela tiden. Det finns alltså anledningar till att barn blir omhändertagna.
Efter vad jag själv sett mina vänner råka ut för håller jag absolut inte med om det. Det är en manipulativ och livsfarlig myndighet.

Citat:
Man behöver inte alls se länge på Fia eller lejonmamma för att förstå varför. Tvärtemot vore det ett tjänstefel att inte agera som de beter sig.
Men snälla nån. Alla LVU är inte som LM eller Fia. De flesta fall får du inte höra om överhuvudtaget, eftersom föräldrarna är rädda för att straffas av soc maktmissbruk.

Citat:
Och det är inte alls så att socialtjänsten är de som gjort dem sjuka. Dessa pågick långt innan omhändertagande.
De har garanterat gjort de sjukare.

Citat:
Fia ljuger för fullt och skyller allt på pappan och hans missbruk som man inte vet om det verkligen existerar längre.
Vad har du för bevis för att hon ljuger?

Citat:
Jag finner det häpnadsväckande att han trots sitt missbruk eller att han varit missbrukade ändå hade en bättre föräldraförmåga än henne. Det är därför han har fått vårdnad.
Vem är du och en socionom att avgöra något sådant?

Citat:
Socialtjänsten är inte ytterst ansvariga och beslutsfattare. Detta är förvanltningsrätt och kammarrätt.
Snälla nån. Soc har möjlighet att anpassa (manipulera) utredningen på ett sätt som gör att de nästan alltid vinner i domstol. Även om fusk upptäcks åker de inte tid hur mycket föräldrar än klagar på detta. Föräldrar är från början direkt i underläge. De får inte ut allt material som soc har och soc talar inte om vad de har rätt till och de har inte i närheten av de juridiska stöd som soc har via kommunjuristen.

Citat:
Att alla dessa instanser skulle döma så för att de ska kunna bedriva nån slags barnhandel är sjuka påstående av foliehattar.
Det har jag aldrig någonsin påstått. Jag har däremot påstått att domstolen inte granskar och kontrollerar hela materialet och att soc inte är transparenta med var informationen i utredningen kommer ifrån. Den transparensen måste föräldrarna ordna själva och känna till att de måste ordna de själva dessutom, vilket de flesta föräldrar inte har koll på.

Citat:
De vägrar bara ta ansvar för sina egna fel och brister. Fia hade kunnat få hjälp och arbetat för att få tillbaka sina barn men att skylla på myndigheter, skrika på TikTok och skapa content på bekostnad av sina barn är helt enkelt viktigare för henne.
Det är klart att det finns fel och brister. Alla föräldrar brister mer eller mindre och soc kan skriva utredningar som skulle kunna få vilket barn som helst omhändertaget om de vill det.

Citat:
Besattheten av att få rätt. Hade hon haft ett enda uns respekt för deras framtid och välbefinnande hade hon aldrig lämnat ut pappan sådär i sociala medier. Han har säkerligen haft problematik men hon valde själv att skaffa två barn med honom.
Så du tror allt är hittepå i hennes kritik? Soc har inte gjort det minsta fel i hennes fall?

Citat:
Hur hon kan göra så mot sina två pojkar är omöjligt att förstå. Så fruktansvärt för dem att alla kan se detta ex klasskamrater. Hon är gränslös och kan inte förstå barns integritet. Vad vinner hon på att lämna ut pappan?
Ja det är inte rätt att stå och skrika, men som jag förstår är barnen redan förlorade för henne då hon inte har någon vårdnad ens. Det tar på psyket att bli av med ett barn. Som är nu tror jag knappast hon var tidigare.

Citat:
Jo hon vinner lite medhåll i form av kommentarer från andra dårar som skriver att detta inte är klokt osv…. Det är det enda. Tydligen så är det viktigare är barnen. Redan där kan man se en tydlig brist i föräldraförmågan.
Jag håller inte med henne om allt, men en del grejer är det faktiskt bra att hon lyfter.

Citat:
Att publicera saker om pappan kommer aldrig göra att hon får tillbaka barnen.
Nej det är fullt begripligt

Citat:
Sedan till råga på allt flyttar hon ihop med nån gubbe som är misstänkt för misshandel av sina egna barn och som också ägnar sitt patetiska liv åt att gnälla på svenska myndigheter.
Ja fast jag kan garantera dig att de går att hitta allvarliga fel i båda deras fall om man granskar hela deras material. En del av vad de säger stämmer väl överens med vad jag själv sett när jag skrapat på ytan.

Citat:
Han har barn som befunnit sig i krigsdrabbade område i Gaza och som han borde beskydda. Och vad gör han? Ligger på Fias soffa och gnäller och står och vrålar i megafon. Han skäller på samma myndigheter som försörjer honom och ser till att han har mat för dagen och tak över huvudet.
Det verkar som det är en personlig kamp för er mot dessa personer. Kan ni inte bara låta de vara ifred?

Citat:
LVU missbrukas inte av socialtjänsten för att det kan det inte. Det är andra myndigheter som fattar dessa beslut och om man inte lyckas bevisa tillräckligt starkt att barnen inte kan bo hos sina föräldrar så dömer barnen till föräldrars fördel.
Jo det är precis vad de kan eftersom de inte kontrolleras och har möjlighet att skriva precis vad fan de vill i sina utredningar och ljuga ohämmat utan att åka dit för det. Domstolarna godkänner deras lögner och kontrollerar inte innehållet i utredningarna. Jag har kommit med förslag om kontroller de borde göra innan de godkänner ett enda LVU till.

Citat:
Ta av er era foliehattar och se verkligheten
Fia, Sulle och alla är själva skuld till sina situationer
Snälla nån kom in i matchen. De flesta LVU har inget med vare sig Fia eller FU att göra. De sker knäpptyst i de dolda och föräldrarna vågar inte protestera mot det av förklarliga skäl. Och det stämmer som de säger.. Soc fuskar i sina utredningar och kommer undan med det. Därför står soc över alla domstolar i sverige.
2024-08-22, 06:37
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Kurt tror att socialsekreterare skriver om journalanteckningar från läkare mfl för att det ska se värre ut än vad det är.
Dvs journalen stämmer, men inte efter att en socialsekreterare bearbetat den.

Jag tror inte detta. Jag VET att det är så.
2024-08-22, 06:51
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
¨
Gör ett experiment själv då om du inte tror mig och testa på AI

Ta en valfritt stycke text. Kopiera den.

Använd ett original som du inte ändrar och den andra kopian ändrar du lite i texten till något helt annat och ber du AI att jämföra texterna och ser om AI hittar felet.

Fungerar det eller fungerar det inte?

HAHAHAHA.

Varför ska jag använda "AI" för det, när man kan göra det med antingen diff eller md5sum som funnits sen 70 repsektive 90 talet. Sluta snacka om saker du inte förstår dig på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in