2022-10-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Jävligt tradig, orkar inte lyssna, har snabbspolat några avsnitt. Kanske roligare om man jobbar i branschen.

INTE ALLS !

Detta är för byggets högkristna mesar dom hittat så att det blir lite så där käckt lagom spännande så att det kan passa in för hjärntvättade PK-vanilj-svenssons. Till för gavalikaffekontorsarbetare som håller på med, eh ursäkta men jag är så feg att jag vågar knappt säga något eh eh he...men jag tänkte be om ursäkt för min existens här i förbyggande syfte.

Det där är som hände en vanlig jävla månad kan jag tala om. Man har minst en kund varje år som klår alla storys i den där jävla högmesiga youtubekanalen. Dessutom vissa arbetsgivare är fan inte bättre så man kunde gott bränt till med en sån kanal också-
Citera
2022-10-09, 16:01
Medlem
slagskotts avatar
Kul podcast, jag har träffat på ganska mycket folk som inte är helt hundra genom tiderna.

Gubben med stödkrage jobbade vi för i 2 veckor, hans hus låg vid en mycket trafikerad väg med ett 3m högt bullerplank på ena sidan.
Solen sken aldrig på platsen, tomten var full av skräp och hans inneboende i under våning av 1,5 plan verkade vara glad i att äta kattmat.
De hade ingen katt men vid ett litet bord utanför huset låg det två morgonar 3 småburkar med mjau eller liknande med en gaffel och vid sidan en ölburk.
Gubben själv såg ut som Becks granne med stödkrage, vi jobbade i undrevåningen i huset på ca 75kvm, han skyndade sig alltid ut genom dörren och låste direkt han kom ut.
Det var gardiner för ett av fönstren på övre plan, ett var igenbommat och det tredje fönstret var dubbelt, dvs tvåglas ut, en luftspalt och treglas med rullgardin innanför det.

Det luktade Fritzl om huset
Citera
2022-10-09, 16:41
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verklighetenn
Jag ser fram emot den dagen vi får följande poddar:

"Samtala med idioter"...där olika psykologer berättar om sina kunder.

"Begrava idioter" ...där olika begravningsenteprenörer berättar om sina kunder.

Eller varför inte:
"Ta hand om idioter" ...där olika personer inom äldreomsorgen kan berätta om sina brukare.

Ungefär lika värdigt som att snacka skit om sina kunder i vilken annan pod som helst.

Sluta vara så jävla kränkt.
Självklart finns det idioter i samhället, och de är ofta att man stöter på dom på jobbet eftersom det är då man gör flest soicialaineraktioner ..
Citera
2022-10-09, 18:52
Medlem
Gillas, roligt höra vad andra inom branschen råkat ut för
Citera
2022-10-09, 18:52
Medlem
kl4sseKocks avatar
Det var kul i början när Adam ledde programmet, då var inte massa dö snack och annat skit.
Har försök lyssna på de när Klas tog, inga större problem den första tiden men mer och mer ska Klas avbryta mitt i berättelsen och ställa massa följdfrågor.

Idag: halva programtiden går åt att lära känna de som ska berätta sin historia, och ljudet på de gäster som är där är låter ofta som att de pratar i konservburkar.

Skulle va kul att spinna vidare på konceptet idioter-olika branscher.
Citera
2022-10-09, 18:53
Medlem
Mycket roligt att lyssna på, vissa avsnitt är guld!
Citera
2022-10-09, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Det var kul i början när Adam ledde programmet, då var inte massa dö snack och annat skit.
Har försök lyssna på de när Klas tog, inga större problem den första tiden men mer och mer ska Klas avbryta mitt i berättelsen och ställa massa följdfrågor.

Idag: halva programtiden går åt att lära känna de som ska berätta sin historia, och ljudet på de gäster som är där är låter ofta som att de pratar i konservburkar.

Skulle va kul att spinna vidare på konceptet idioter-olika branscher.

Håller med, mycket onödigt segment och tar bort tid ifrån det som ska vara huvudpunkten
Citera
2022-10-09, 19:29
Medlem
Blaze.s avatar
Om man ska börja lyssna vart börjar man? Har ni något favoritavsnitt?
Citera
2022-10-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.

som alltid, börja ifrån början
Citera
2022-10-09, 20:57
Medlem
Citat:
Det från 22 december med titeln "äckligaste avsnittet" är riktigt roligt.
Citera
2022-10-09, 21:07
Medlem
Seriöst. Vilka med yrkesheder går ut och pratar skit om sina kunder.
Tycker hela byggbranchen som arbetar mot privatmarknaden är helt IQ befriad och det är sällan man möter byggbolag som förstår kvalite.
Citera
2022-10-09, 21:58
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Elmannen är en klar favorit.
https://youtu.be/7ojYiHL2zhU

Snuskgubben
https://youtu.be/cP8ST-4mWzs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här