Citat:
Ursprungligen postat av
slagskott
Kul podcast, jag har träffat på ganska mycket folk som inte är helt hundra genom tiderna.
Gubben med stödkrage jobbade vi för i 2 veckor, hans hus låg vid en mycket trafikerad väg med ett 3m högt bullerplank på ena sidan.
Solen sken aldrig på platsen, tomten var full av skräp och hans inneboende i under våning av 1,5 plan verkade vara glad i att äta kattmat.
De hade ingen katt men vid ett litet bord utanför huset låg det två morgonar 3 småburkar med mjau eller liknande med en gaffel och vid sidan en ölburk.
Gubben själv såg ut som Becks granne med stödkrage, vi jobbade i undrevåningen i huset på ca 75kvm, han skyndade sig alltid ut genom dörren och låste direkt han kom ut.
Det var gardiner för ett av fönstren på övre plan, ett var igenbommat och det tredje fönstret var dubbelt, dvs tvåglas ut, en luftspalt och treglas med rullgardin innanför det.
Det luktade Fritzl om huset
En till mes kröp fram... Det är det här jag menar.
du har inte vart i någon liklägenhet och jobbat eller en med femton höga negrer eller hos någon överkåt äldre änka som vill att du ska dansa för henne eller något annat mer intressant som en kåt kärring som "glömmer en stor jävla dildo och ett par handklovar på vardagsrumsbordet". Eller varför inte maffian med lite automatvapen i garderoben.
Nä allt du hadde att tala om var en gubbe som var lite konstig

jag skäms över dig... för du har nog något på lager om du nu har jobbat ett par år eller?
ursäkta men jag fattar verkligen inte... Som att sitta och berätta att man såg en konstig gubbe när man gick ut för att köpa mjölk och man frågar . vad var det som var konstigt: jo han haltade lite med ena benet liksom.
Kom igen när du såg att kund gick med ståkuk längs ena benet och det var därför han gick så konstigt typ.