2022-10-09, 13:30
Medlem
Hej,

Jag arbetar idag som gymnasielärare och vill gärna bli behörig i ytterligare ett ämne (Juridik) då mina ämnen(Historia & Samhällskunskap) är väldigt vanliga bland lärare och konkurrensen är därför hård om dessa tjänster.

Jag vill gärna ta tjänstledigt för att börja studera och helt enkelt höja min kompetens och göra mig lite mer åtråvärd för framtida arbetsgivare. Jag har redan läst 45 hp juridik sedan gammalt, och hoppas bara behöva läsa ytterligare 45 hp för att få ytterligare behörighet.

Problemet är dock att jag studerat i sammanlagt 7 år, och CSN:et tog slut redan efter 6 år av studier, innan jag blev färdig gymnasielärare.

Har jag andra möjligheter att kunna få pengar medan jag studerar? Känner ni till något?

Jag har tyvärr inte lyckats hitta något alternativ ännu annat än att försöka spara ihop pengar som jag sedan använda under min kommande studietid.
Citera
2022-10-09, 13:35
Medlem
kneegrowhitlahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleanmonster
Hej,

Jag arbetar idag som gymnasielärare och vill gärna bli behörig i ytterligare ett ämne (Juridik) då mina ämnen(Historia & Samhällskunskap) är väldigt vanliga bland lärare och konkurrensen är därför hård om dessa tjänster.

Jag vill gärna ta tjänstledigt för att börja studera och helt enkelt höja min kompetens och göra mig lite mer åtråvärd för framtida arbetsgivare. Jag har redan läst 45 hp juridik sedan gammalt, och hoppas bara behöva läsa ytterligare 45 hp för att få ytterligare behörighet.

Problemet är dock att jag studerat i sammanlagt 7 år, och CSN:et tog slut redan efter 6 år av studier, innan jag blev färdig gymnasielärare.

Har jag andra möjligheter att kunna få pengar medan jag studerar? Känner ni till något?

Jag har tyvärr inte lyckats hitta något alternativ ännu annat än att försöka spara ihop pengar som jag sedan använda under min kommande studietid.

Omställningsstudiestöd, vilket klassas som ett bidrag. Du behöver jobba ett år till för att bli kvalificierad.
Citera
2022-10-09, 13:35
Medlem
Läs och studera kvällar och helger. Kan du läsa på distans? Om det blir mycket, så gå ned i tjänst, jobba 50-70%
Citera
2022-10-09, 14:56
Medlem
henrycostahills avatar
Deltidsjobb eller lån från annan långivare?
Citera
2022-10-09, 18:59
Medlem
Glostrups avatar
Plugga halvtid, jobba heltid. En baggis, det borde du veta om du har pluggat i 7 år. Tufft läge att plugga CSN i 7 år och sedan sitta med en lärarlön, jag sympatiserar med dig. Men med lite jobb så har du en bättre sits om ett par år, utan mer lån. Bara att bita ihop lite, och köra hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in