Citat:
De flesta är nog så pass insatta så att de inser att det sitter ett helt annat chassi i en KIA. KIA säljer inte bilar som är ens i närheten av den billigaste Porschen. Större motor, högre effekt per cylindervolym, lättare och dyrare material, dyrare bromsar, dyrare material i inredningen. Sen ska alla delar balanseras till en fungerande bil. Alltså detta är självklarheter. Så att du gör liknelser när du har noll koll tycker jag är lite pinsamt.
Du menar alltså att du har 100% koll, för att hålla oss till fakta, så VET du att de inte tar delar från samma fabriker, sedan att det kan skilja mellan storlek på delarna osv. Sedan har du även koll på vilket material tillverkarna använder som gör det skäligt att ha så stora prisskillnader, eller försöker du bara verka påläst och egentligen inte har den fakta som krävs för dina påståenden, för i så fall är det ju bara pinsamt.
Citat:
Zinzinos maskiner är inte så dyra att bygga och ligger förmodligen inom samma spann som andra tillverkare. Att de är dyrare här än i Frankrike beror ju på att Zinzino har ensamrätt och kan ta vilket pris de vill så länge de får ha kvar ensamrätten. Maskinerna är så klart patenterade så att ingen annan kan bygga kopior. Samma sak med själva kapslarna.
Detsamma gäller även här, har du fakta som du grundar dina påståenden på. Vet du vart allt tillverkas, vilka material som alla tillverkar använder sig av och hur de gör sina maskiner eller förmodar du att det är på ett visst sätt. Då handlar det ju egentligen bara om din personliga åsikt som inte grundar sig på någon fakta alls.
Du kanske kan hitta fler varor i Frankrike som är billigare, kanske vi skall ringa och fråga dem varför det skiljer mellan Sverige och Frankrike?
Citat:
Detta är en strategi ja! Men Zinzino gör varken eller, priset på maskinerna och priset på kapslarna är högre än hos konkurrenterna. Om du jämför prisbilden i Frankrike ser du att både kaffet och maskinerna är oftast tom billigare än konkurrenterna. Om man kollar på Zinzinos rapport så ser man att de inte kan sänka priserna eftersom kostnaderna för provision till försäljarna är för höga.
Varför måste billigast vara bäst eller mest eftertraktat? Om de ligger högre i pris än andra så kanske det är av en anledning, av samma anledning som att olika saker kostar från olika leverantörer. Zinzino levererar ju inte i Frankrike så då måste du nog fråga den leverantören varför priserna är så.
Du får gärna klistra in vilken rapport och vart det står att priserna inte går att sänka för att provisionen är för hög om detta nu inte är en personlig tolkning av siffrorna?
Citat:
Fine! Om folk vill betala ett högt pris pga av höga försäljningskostnader så låt dom göra det. Problemet är att många inom Zinzino köper kaffet för att de vill vara försäljare, inte för att de tycker kaffet är värt pengarna. På senaste tiden har Zinzino sagt att de fått en massa kunder. Det sammanfaller med Zinzino4Free. Tanken är att jag får kaffet gratis om mina vänner köper det också. Ligger i gråzonen mellan att vara försäljare och kund. För de som knappt får 4 vänner att dricka är ju ändå en stor del av säljkåren i ett vanligt MLM-företag och nu hamnar många där, registrerade som kunder.
Detta ser jag fortfarande som en personlig tolkning, tills dess att du visar på fakta som stödjer att det är pga provisionen som priserna är så höga. Jag betalar för att det är det enda kaffe som jag tycker är gott, har druckit annat kaffe men då mest av sociala skäl och inte för att jag själv valt det som jag gör nu. Har en sambo som inte går på fik längre för att hon tycker att kaffet vi har hemma är godare, vilket sparar många kronor då hon dricker latte hemma istället för på något fik. Så tycker vi det är värt det, helt klart.
Så många av de som är kunder vill egentligen vara försäljare men istället för att välja att vara försäljare, så blir de kunder och köper ett kaffe som de inte tycker är värt pengarna, har jag förstått dig rätt då?
Skulle du själv rekommendera något till dina vänner som du INTE är nöjd med?
Hur blir det en gråzon, är alla som delar olika tävlingar för att vinna saker på FB försäljer för det företag som de delar annonserna för? Vi har väl alltid rekommenderat saker som vi tycker om på samma sätt som vi inte rekommenderar saker som vi inte tycker om. Förstår då inte att man skall bli en försäljare bara för att man får något för det, man utför ju samma handling oavsett ersättning eller inte.
Citat:
Hur många tycker det är värt att bara vara vanliga kunder även om Zinzino4Free inte fanns? Vem vet!
Nej jag har inte skruvar sönder olika maskiner eller låtit en expert göra det. Men om du beaktar priserna på en vanlig marknad som Frankrike där både ert kaffe och Nescafe etc säljs så ser du att det inte är exceptionellt mkt bättre kvalité.
Nej jag har inte skruvar sönder olika maskiner eller låtit en expert göra det. Men om du beaktar priserna på en vanlig marknad som Frankrike där både ert kaffe och Nescafe etc säljs så ser du att det inte är exceptionellt mkt bättre kvalité.
Hur ser jag att det inte är bättre kvalité på produkterna i Frankrike?
Citat:
Ja Zinzino har lyckats marknadsföra kaffet, men folk börjar snabbt fundera på om det finns billigare. Om jag var försäljare skulle jag starkt ogilla att en konkurrent höll på med parallelimport. Men det vet vi alla och att citatet ovan säger du för att du vill framstå som att det inte spelar nån roll.
Då får de väl beställa utomlands då om det är så att de skall försöka få det billigare, för samma kaffe går inte att köpa i Sverige. När det gäller parallellimport så är det väl någon för tillverkaren att bry sig om då det är de som Zinzino har avtalet med.
Citat:
Det kan vara en idé att kolla det för det är till syvende och sist nödvändigt att det går bra för bolaget så de kan betala ut provision. Alla år har nog varit starka kvartal, men man ser att Sverige är en svag marknad för just MLM. Jag tror att de i Sverige jobbar minst så bra som i andra länder men att folk är mer skeptiska till MLM som helhet här.
Provision betyder ju att det måste vara något resultat innan man betalar ut något. Så går det dåligt för företaget så betalar de ju inte ut lika mycket i provisioner. Du och jag har olika definition på svag marknad, kolla hur stor omsättning MLM-företag har i Sverige. Svag marknad anser jag att de som säljer telefonkort till alla de telefonkiosker har. Sedan så måste man ju kolla på marknaden som företagen jobbar med, hur stor omsättning har produkterna årligen. Det är ju på denna marknad som de skall ta marknadsandelar.
Citat:
Vara som i testet, hur skall det annars vara, testet visar ju bara hur det ser ut nu. Rekommendationerna skiljer sig lite mellan Livsmedelsverket och många av de som forskar inom området men om värden är över alla dessa rekommenderat värden oavsett om man tar någon annan produkt eller inte och sedan visar det att man är under alla dessa rekommenderade värden. Då kan jag inte argumentera med resultatet.
Citat:
Oavsett detta så finns inget patentskydd eller liknande. Zinzino har ju bara beställt produkten av en tillverkare, det kan andra göra också och kapa marginalerna. Att få det att framstå som att Zinzino har den enda produkten som fungerar är ju dumt.
Detta är ju en väldigt lik produkt:
http://www.arcticmed.se/
Vad får dig att tro att det är en sämre produkt?
Detta är ju en väldigt lik produkt:
http://www.arcticmed.se/
Vad får dig att tro att det är en sämre produkt?
Då är det ju bara att andra får göra det då, då är det ju bara ännu en bevis på att produkten fungerar. Sedan är det väl upp till företaget att göra något åt saken OM det skulle bli så, detta är ju bara ren spekulation.
Det är enda produkten som jag vet om där jag sett tester på resultaten, hört vad människor ha sagt. Denna produkt kan säkert vara minst lika bra eller så inte. Detta kan jag inte uttala mig om då jag inte har tillräckligt med kunskap om denna. Sedan är det inte min uppgift jag jobbar inte för dem och berättar bara vad jag vet om den produkt jag jobbar med. Om vi för sakens skull säger att denna är lika bra som Zinzinos, då skulle det ju innebära att det finns 2 aktörer som har produkter som fungerar och skall "slåss" om de kunder som använder alla andra. Hur skiljer sig detta från andra marknader, alla slåss väl om den marknad som de befinner sig på. Har det varit TV-apparater så har det funnits konkurrenter där osv.
Har du själv förresten använt någon av produkterna så att du kan prata från personligt perspektiv eller har du bara hittat ett forum för att få utlopp för negativa åsikter om något som du själv inte har erfarenhet av?
Personligen anser jag att man inte skall kritisera något som man inte har erfarenhet av. Jag kan inte kritisera hur piloter jobbar då jag inte vet hur det är att jobba som en sådan. Den argumentation som du använder går att applicera på vilket annat bolag som helst och man kan tycka att man har något att anmärka på. Har jobbat med MLM några år och enda gången som jag haft negativa tankar om företagen eller branschen är när jag själv inte gjort det som krävs. Då har jag helt enkelt inte gjort det jobb som man borde göra av olika anledningar.
Inget illa menat men jag tror att det är något av 2 anledningar, antingen har du jobbat med MLM och "misslyckats" i dina ögon och då skyller på branschen istället för att inse att du kanske inte gett det en ärlig chans, möjligtvis inte med rätt företag/produkt för dig eller så har du aldrig jobbat inom MLM. Då kommer du bara med personliga åsikter, vilket man får ha, dock så kanske man skall försiktig med att försöka förstå sig på en bransch som man inte har kunskap om.
De matade information i en och krävde i princip att man fortsatte att gå på deras möten. Utan att fråga om man ville frågade de bara när man hade tid med nästa möte.
). Min kollega kommer in och bjuder oss på ännu varsin kopp kaffe och han förklarar lite snabbt hur han utan betyg hade jobbat på biltvätten tills den dag han fick sparken och en farbror hade introducerat honom för en unik affärsmetod som hade lett till att han under ett par år tjänade flera hundra tusen i månaden! Tyvärr hade han levt över sina tillgångar så han gick i personlig konkurs och till slut hade hans vän Örjan (ja just det!) fått gå in och betala av hans skulder och erbjöd honom ett jobb i hans nystartade bolag.