Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Jag har väl inte legitimerat någonting genom att konstatera det självklara? Men i din enögdavärld döms ju alla som inte skyddar sitt psyke med massiva försvarmekanismer ut som djävulens hantlangare. Hur tycker du det luktar att Israels attack utlöstes av just ett angrepp på militär, istället för de vanliga attackerna på det civila samhället? Det tycker jag luktar som att jag har alldeles rätt i min analys att militärens inflytande på makten i Israel är näst intill absolut.
Hur skulle du tolka detta citat om inte som en legitimering av attacker på civila?
Du säger ju att det är Israelernas fel att de attackerar civila då deras polis och militär är för starka...
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Den Israeliska militären har ju dessutom gjort sig till en så svår måltavla att motståndsgrupper inte har reseurser att anfalla dem,
Angreppet på militär personal föranleddes av sex års bombardemang mot civila personer. Kidnappningen av Israelisk militär personal är en allvarlig handling, men än allvarligare är att militanter trängt in på Israeliskt territorium. Allt detta i kombination är det som utlöst konflikten, förnekar du det?
Vad gäller militärens inflytande har jag redan berört detta i flera inlägg, det är demokratins förlust att den ger militärapparaten för stor makt under krig.