2006-07-12, 08:59
Avslutad
Jag har letat för jäves så nu frågar jag expeterna på FB. Går det överhuvud taget att hitta fyrkantiga iskubshållare? Snart bygger jag en egen i trä.
Citera
2006-07-12, 09:50
Medlem
Megaforces avatar
Du kan ju alltid gå in i en större vitvarubutik och titta i alla deras frysar om det finns någon iskubshållare som passar dig. Dessa brukar gå att köpa till som tillbehör/reservdelar.
Citera
2006-07-12, 20:58
Medlem
UpplysTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Jag har letat för jäves så nu frågar jag expeterna på FB. Går det överhuvud taget att hitta fyrkantiga iskubshållare? Snart bygger jag en egen i trä.
Om det inte spelar nån roll vilken storlek fyrkanten har så finns det på Ikea , det är en Gummi/silikon form med fyra st iskuber modell större , en kub räcker till en stort glas whiskey och the rocks
Citera
2006-07-12, 21:13
Moderator
tobess avatar
Alkohol -> Bostad, hem & trädgård

/Moderator
Citera
2006-07-14, 10:53
Bannlyst
Hur menar du? Fyrkantiga som i rektangulära eller kvadratiska? Som kuber eller som rektangulära kuber, vad det nu heter?

De flesta isbitar jag har sett är ju fyrkantiga, fast rektangulära så jag antar att det är kuber du frågar om?
Citera
2006-07-14, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Hur menar du? Fyrkantiga som i rektangulära eller kvadratiska? Som kuber eller som rektangulära kuber, vad det nu heter?

De flesta isbitar jag har sett är ju fyrkantiga, fast rektangulära så jag antar att det är kuber du frågar om?

Japp! förlåt jag formulerade mig lite konstigt, jag menar såklart hållare som man häller vatten i som man sedan stoppar in i frysen så de blir isbitar. Det jag specifikt är ute efter är just helt kvadratiska isbitar, man ser det ofta i barer.
Citera
2006-07-15, 23:09
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Japp! förlåt jag formulerade mig lite konstigt, jag menar såklart hållare som man häller vatten i som man sedan stoppar in i frysen så de blir isbitar. Det jag specifikt är ute efter är just helt kvadratiska isbitar, man ser det ofta i barer.

Dessa görs nog i en iskubsmaskin så det går nog kanske inte att hitta en hållare som ger kuber i exakt samma storlek.
Citera
2008-04-02, 22:05
Medlem
buffalos avatar
Om du inte hittat än så finns det här:
http://www.siliconezoneusa.com/proddir/archive/95///0/50/category=molds
Citera
2008-04-02, 22:10
Medlem
Tinnituss avatar
dom flesta som finns i barer (iaf här) ser ju ut som små bergstoppar med hål i mitten...

bygg inte en av trä iaf... sväller ju när det kommer i kontakt med vatten och skit, och lär ju inte släppa efter så bra...

gamla iskubsmojar var ju typ kuber... som ett tråg av lättmetall med ett rutnät av plast inuti.. kanske kan hitta på nån 2:nd hand?

känns som om folk sprutar ut frågor utan att googla först också... den första hitten jag fick när jag sökte på "square ice cube" var:

http://www.amazon.com/Tovolo-Perfect-Yellow-Silicone-Trays/dp/B000F3MTSS

typ vad du letar efter? =)

samma som buffalo typ men ville bara poängtera att det var det första resultatet på google :P
Citera
2008-04-02, 22:53
Medlem
JustMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus

känns som om folk sprutar ut frågor utan att googla först också... den första hitten jag fick när jag sökte på "square ice cube" var:

http://www.amazon.com/Tovolo-Perfect-Yellow-Silicone-Trays/dp/B000F3MTSS

typ vad du letar efter? =)

samma som buffalo typ men ville bara poängtera att det var det första resultatet på google :P

"Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock."

Nu vill kanske TS veta var han faktiskt kunde KÖPA dessa, inte se en bild(!).

Svar av typen "De finns i den lilla inredningsbutiken vid odenplan" är kanske lite bättre än "om man googlar hittar man en bild på dem på amazon"... herregud....
Citera
2008-04-02, 23:15
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
bygg inte en av trä iaf... sväller ju när det kommer i kontakt med vatten och skit, och lär ju inte släppa efter så bra...

Skulle ju gå att göra en form i trä som sen gjuts av med exempelvis latex eller nån form av plast.
Citera
2008-04-02, 23:57
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
"Currently unavailable.
We don't know when or if this item will be back in stock."

Nu vill kanske TS veta var han faktiskt kunde KÖPA dessa, inte se en bild(!).

den ursprungliga frågan var ju typ "Går det överhuvud taget att hitta fyrkantiga iskubshållare" och jag hittade dem på första sökresultatet på google.
Ville mest poängtera att han kanske borde leta lite mer innan han frågar...

sökresultat 2 på google ger samma iskubshållare, fast röd och den finns i lager.
8 dollar för ett tvåpack, och sen nån frakt så typ en hundring totalt eller nått.

tänker man bara lite själv istället för att slänga ut frågor, eller klaga på folk som försöker hjälpa till, så fixar sig saker för det mesta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in