2008-04-03, 05:54
Medlem
Flytande_argots avatar
Något jag saknat är iskubsbehållare i metall med teflonbehandlad insida (fast det kanske inte behövs). Testa att ta en plastskål och häll en deciliter vatten i den och sedan häller du samma mängd i en stekpanna och sätter in i frysen. Vattnet i stekpannan fryser på en femtedel av tiden av naturliga skäl. Så därför borde det naturliga vara att ha iskubsformar i formpressad plåt också, men det är fan rätt sällsynt?
Citera
2008-04-03, 11:44
Avslutad
Tack för hjälpen - schysst. Och ja, även om tråden är gammal så är jag fortfarande intresserad. Tyvärr är dom på Amazon.com "silicone", jag har dålig erfarenhet av gummi. Vill ha plast.

Edit, hittade plast nu också.. NICE!
http://www.amazon.com/gp/product/B000O19KYW/ref=cm_cr_pr_product_top

Ja tyvärr skickar inte amazon.com till sverige
Senast redigerad av eggshells 2008-04-03 kl. 11:53.
Citera
2008-04-03, 16:24
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Tack för hjälpen - schysst. Och ja, även om tråden är gammal så är jag fortfarande intresserad. Tyvärr är dom på Amazon.com "silicone", jag har dålig erfarenhet av gummi. Vill ha plast.

Edit, hittade plast nu också.. NICE!
http://www.amazon.com/gp/product/B000O19KYW/ref=cm_cr_pr_product_top

Det står att de är i silikon också, så då gör det inte så mycket att du inte kan köpa dem.
Citera
2008-04-03, 16:26
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpplysT
Om det inte spelar nån roll vilken storlek fyrkanten har så finns det på Ikea , det är en Gummi/silikon form med fyra st iskuber modell större , en kub räcker till en stort glas whiskey och the rocks

Svär inte i kyrkan, pöjk!
Citera
2008-04-03, 16:41
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Något jag saknat är iskubsbehållare i metall med teflonbehandlad insida (fast det kanske inte behövs). Testa att ta en plastskål och häll en deciliter vatten i den och sedan häller du samma mängd i en stekpanna och sätter in i frysen. Vattnet i stekpannan fryser på en femtedel av tiden av naturliga skäl. Så därför borde det naturliga vara att ha iskubsformar i formpressad plåt också, men det är fan rätt sällsynt?
Problemet med metall är att det är så vridstyvt. Det skulle helt enkelt bli väldigt svårt att få loss isen, eller vad tror du?
Citera
2008-04-03, 16:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det står att de är i silikon också, så då gör det inte så mycket att du inte kan köpa dem.

Fan dom såg perfekta ut ändå!
Citera
2008-04-03, 18:05
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells

jag tror tyvär att du fortfarande inte riktigt har alla indianer i kanoten :P

General Policy

We are currently able to ship books, CDs, DVDs, VHS videos, music cassettes, and vinyl records to European addresses. We can also ship some software, electronics accessories, kitchen and housewares, and tools to addresses inDenmark, Finland, France, Germany, Ireland, the Netherlands, Sweden, and the United Kingdom.

tog en halvminuts klickande på amazon...
fler frågor?

edit: vet inte hur det är med dollarkurser och EU import taxes, men det finns ju amazon.co.uk också om du inte vill beställa från usa.. får väl klura på vad som är billigast.
Senast redigerad av Tinnitus 2008-04-03 kl. 18:07.
Citera
2008-04-03, 19:56
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Problemet med metall är att det är så vridstyvt. Det skulle helt enkelt bli väldigt svårt att få loss isen, eller vad tror du?
Tvärtom skulle jag tro, lägger man den 4-5s i ljumet vatten så undersidan täcks så tycker jag ena isbitarna borde ramla ut utan problem bara genom gravitation.
Citera
2008-04-03, 20:57
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Tvärtom skulle jag tro, lägger man den 4-5s i ljumet vatten så undersidan täcks så tycker jag ena isbitarna borde ramla ut utan problem bara genom gravitation.
Så kan man såklart göra, men för mig som förvarar isen i en skål i frysen så skulle det inte funka så bra, eftersom att iskuberna skulle frysa ihop till en enda klump.
Citera
2008-04-04, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
jag tror tyvär att du fortfarande inte riktigt har alla indianer i kanoten :P

General Policy

We are currently able to ship books, CDs, DVDs, VHS videos, music cassettes, and vinyl records to European addresses. We can also ship some software, electronics accessories, kitchen and housewares, and tools to addresses inDenmark, Finland, France, Germany, Ireland, the Netherlands, Sweden, and the United Kingdom.

tog en halvminuts klickande på amazon...
fler frågor?

edit: vet inte hur det är med dollarkurser och EU import taxes, men det finns ju amazon.co.uk också om du inte vill beställa från usa.. får väl klura på vad som är billigast.

Skumt, la en beställning men dom kunde inte skickas till sverige.
Ska prova igen.

edit
*** We're sorry. This item can't be shipped to your selected destination. You may either change the shipping address or delete the item from your order by changing its quantity to 0 and clicking the update button below. ( See geographical restrictions.) ***

Verkar som amazon är ngn sort samlings plats för många andra onlinebutiker t.ex cooking.com och target.com, kan inte dom skicka till sverige så går det heller inte via Amazon. Så nu har jag lärt dig lite också Tinnitus

Nåja, beställde från http://www.cookshop-online.co.uk och de gick bra.
Senast redigerad av eggshells 2008-04-04 kl. 09:25.
Citera
2008-04-04, 13:20
Medlem
Tinnituss avatar
glad att det fixade sig iaf... googlar man bara och letar så löser sig det mesta!
fan, jag blev ju sugen på att beställa iskubslådor också nu... brukar vara bekväm och köra med sånna där påsar, men dom blir ju runda och inte alls lika fina >_<
Citera
2008-04-07, 11:56
Avslutad
De va ju fan, http://www.cookshop-online.co.uk email kontakt fungerar inte och deras telefonnr fungerar inte heller - men å andra sidan har dom heller inte dragit ngt från mitt Visa...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in