Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-11, 00:26
  #1
Medlem
Krungtheps avatar
Att Carl Gustaf Lindstedt i "Mannen på taket" är världens bästa Beck kan vi väl enas om, men vem kommer efter det?

Skådis och film tack!
Citera
2006-07-11, 16:14
  #2
Medlem
Joppzs avatar
Spår i mörkret
Citera
2006-07-11, 19:53
  #3
Medlem
Pillevickens avatar
Mycket svårt att säga, alla är bra..minns bara att jag tyckte Hämndens pris va den bästa film jag sett efter första gången jag sett den..

Så dessutom skarpt läge igår.. Tråkigt när inte Alice, Hillman, nick o robban är med.. Plus att gunvald har blivit för gammal=/
Citera
2006-07-11, 20:11
  #4
Medlem
Truxas avatar
Keve Hjelm i Roseanna från -67 är den bästa Beck-skådisen

Långt långt där efter kommer Gösta Ekman, och Haber-skiten skall vi inte snacka om.

Gunvald Larsson är däremot lysande i Rolf Lassgårds gestaltning, vilket man inte kan säga om den jävla Persbrand.
Kjell Bergqvist som Kollberg i mannen på taket är heller inget vidare.

Har man läst böckerna så är Carl-Gustav också felaktig, även om Mannen på taket är en av dom bästa filmer som gjorts.
Citera
2006-07-11, 21:06
  #5
Medlem
snapcases avatar
Jag gillar helt ärligt The laughing policeman med Walter Matthau från 73.
Citera
2006-07-11, 21:18
  #6
Medlem
Är det bästa skådisen som Beck eller bästa Beck film som frågas efter?

Svarar på båda!

Bästa skådisen som Beck: Peter Haber, tycker Carl Gustav Lindsteds är dålig som Beck, Gösta Ekman för trött och inte trovärdig.

Bästa Beck filmen: Money Man, med Lennart Hjulström som Money Man och scenen när Gunvald hälsar på honom i duschen är en klassiker och den coolaste scenen i svenskfilm.

Fast Stockholm Marathon är också väldigt nära toppen tillsammans med Money Man.
Citera
2006-07-12, 01:33
  #7
Medlem
gudemils avatar
Måste nog också svara "Money man" och Peter Haber. Och jag önskar allt ont åt alla er som svarar "Spår i mörker".
Citera
2006-07-12, 01:42
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Keve Hjelm i Roseanna från -67 är den bästa Beck-skådisen

Långt långt där efter kommer Gösta Ekman, och Haber-skiten skall vi inte snacka om.

Gunvald Larsson är däremot lysande i Rolf Lassgårds gestaltning, vilket man inte kan säga om den jävla Persbrand.
Kjell Bergqvist som Kollberg i mannen på taket är heller inget vidare.

Har man läst böckerna så är Carl-Gustav också felaktig, även om Mannen på taket är en av dom bästa filmer som gjorts.

Roseanna ifrån -67 skulle jag verkligen vilja se, då jag anser att Roseanna är den bästa Beck-filmen med Ekman. Bästa Beck? Tyvärr inte läst en enda bok så det är kanske lite svårt att avgöra för mig vem som är lik honom mest. Jag tycker de alla har sin charm... Men måste nog säga att Ekmans Beck-serie har bäst filmer. Haber har ganska dåliga, med undantag för den som bara heter "Beck" och "Mannen Med Ikonerna". Man kan ju undra hur det hade varit om Kollberg och de andra hade varit med i den nya serien. Nä vad fan, jag säger Ekman.
Citera
2006-07-12, 04:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gein
Roseanna ifrån -67 skulle jag verkligen vilja se, då jag anser att Roseanna är den bästa Beck-filmen med Ekman. Bästa Beck? Tyvärr inte läst en enda bok så det är kanske lite svårt att avgöra för mig vem som är lik honom mest. Jag tycker de alla har sin charm... Men måste nog säga att Ekmans Beck-serie har bäst filmer. Haber har ganska dåliga, med undantag för den som bara heter "Beck" och "Mannen Med Ikonerna". Man kan ju undra hur det hade varit om Kollberg och de andra hade varit med i den nya serien. Nä vad fan, jag säger Ekman.

Det är ju bara Kollberg som saknas i dom nya filmerna, Skacke finns ju med i några av dom tidiga med Haber och spelas då av Figge Norling.

Jag har bara läst "Den vedervärdige mannen från Säffle" som filmen "Mannen på Taket" bygger på och som vanligt så var boken mycket bättre än filmen, massa saker i boken är inte med i filmen.

Som tur var läste jag boken förre jag såg filmen också.
Citera
2006-07-12, 11:55
  #10
Medlem
Blåbärskungens avatar
Brandbilen som försvann gillar jag(Efter Mannen på taket naturligtvis ^^ )
Citera
2006-07-12, 12:34
  #11
Avstängd
Snusar´ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porris
Är det bästa skådisen som Beck eller bästa Beck film som frågas efter?

Svarar på båda!

Bästa skådisen som Beck: Peter Haber, tycker Carl Gustav Lindsteds är dålig som Beck, Gösta Ekman för trött och inte trovärdig.

Bästa Beck filmen: Money Man, med Lennart Hjulström som Money Man och scenen när Gunvald hälsar på honom i duschen är en klassiker och den coolaste scenen i svenskfilm.

Fast Stockholm Marathon är också väldigt nära toppen tillsammans med Money Man.
håller med dig!!
Citera
2006-07-12, 12:42
  #12
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag gillar helt ärligt The laughing policeman med Walter Matthau från 73.


Jag har sett den, men minns den inte så bra. Men Walter Matthau är ju alltid lysande!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback