Ska på intervju imorgon angående ett datajobb. Support via telefon för olika microsoft produkter, mestadels Office och XP. Språket är engelska. Har en 4-årig magister examen i systemvetenskap samt några månaders arbetslivserfarenhet (inom it alltså).
Tänkte nu höra vilket löneanspråk jag ska ha om frågan kommer upp?
Om det var jag som anställde skulle jag nog misstänka att du tar ett vettigare jobb så fort du får möjlighet, ser jag en chans att du vill arbeta upp dig inom företaget så skulle du kanske få en andra intervju.
Lön.. 18'<->22' lite beroende på exakta arbetsuppgifter / ålder.
Om det var jag som anställde skulle jag nog misstänka att du tar ett vettigare jobb så fort du får möjlighet, ser jag en chans att du vill arbeta upp dig inom företaget så skulle du kanske få en andra intervju.
Lön.. 18'<->22' lite beroende på exakta arbetsuppgifter / ålder.
Cheers
Jo, lite konstigt är det kanske, men i annonsen ville de att man skulle ha en datautb i botten...får se vad de säger imorgon...anser de mig som överkvalificerad borde de ju inte ta in mig överhuvudtaget.
Var på intervju idag och de erbjuder 19 000. Sedan var det ju beroende på erfarenhet och så. Jag sa jag ville ha 20-21 och det lät inte omöjligt. Ska iaf på en andra intervju på torsdag...
Har faktist precis fått jobb på ett mellanstort företag inom elektronikbranschen.
Mina arbetsuppgifter kommer typ att vara telefonkontakt med kunder och med säljarna ute på fält. För detta får jag 16 000 i månaden. Det måste då nämnas att det är mitt FÖRSTA jobb någonsin och att jag inte har någon erfarenhet i arbetslivet alls, har bara pluggat gymnasiet..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!