2006-07-10, 14:01
Medlem
Fredolphs avatar
Hej!

Jag har opererat bort en ganglion två ggr på handleden, jag har efter dessa operationer fått stora och fula ärr från stygnen. De sitter tydligt, även vid långarmad tröja, och jag mfl anser dem vara stora skönhetsfel.

Jag har hört att man kan få skadestånd för ärr som anses vara skönhetsfel, så min fråga är följande: Hur går man till väga för att begära skadestånd?

Jag har sökt information men ej funnit något relevant, endast ifall där det handlar om arbetsskada.
Citera
2006-07-10, 14:10
Medlem
har försökt med det själv, men det gäller bara ärr som uppkommit av en olyckshändelse. inte från operation... tyvärr...
Citera
2006-07-10, 14:20
Medlem
Dan-Banans avatar
Jag skulle tro att om läkarna kunde ha gjort ärren mindre så kanske du kan iallafall försöka få nått, men om dom gjort sitt bästa så vet jag inte. Har en kompis som fick kompensation för ett ärr i ansiktet, men det var också från ett olycksfall.
Citera
2006-07-10, 14:23
Bannlyst
Jag har ett ärr i ansiktet. Ett cirka 1 cm i omkrets som är helt vitt efter en olycka i en bar. Slog i en kant och en köttbit lossnade som jag tyvärr drog bort i förvirrelsen
Detta är cirka 10 år sedan och blir ju mer synligt när man får lite sol i ansiktet. Kan detta vara berättigat till nån form av ersättning tro?
Citera
2006-07-10, 16:49
Medlem
Kuyichis avatar
Skadestånd är nog svårt då inga egentliga fel har begåtts av andra. Om ni har en sjuk/olyckfallsförsäkring däremot kan ni nog få ersättning.

Har själv fått närmare 30 000 i ersättning för ett ärr i ansiktet som jag fick av en olyckshändelse. Ärret är idag knappt synbart. Jag hoppas jag gör mig illa igen.
Citera
2006-07-10, 18:21
Medlem
Kontakta erat försäkringsbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här