• 1
  • 2
2006-07-10, 11:42
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Hur går man tillväga då man vill lägga in sig på LVM eller behandlingshem? Jag vill komma bort från drogerna men klarar inte det själv.

Tacksam för svar.
Citera
2006-07-10, 11:55
Medlem
Kaliman_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runka i Motvind
Hur går man tillväga då man vill lägga in sig på LVM eller behandlingshem? Jag vill komma bort från drogerna men klarar inte det själv.

Tacksam för svar.

Det ända du behöver göra e att torska på så många drogtest som möjligt hos soc..
Citera
2006-07-10, 11:57
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliman_
Det ända du behöver göra e att torska på så många drogtest som möjligt hos soc..
Tack för ett uselt svar, är det omöjligt att få bra vettiga svar ang en viktig fråga.
Citera
2006-07-10, 11:58
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaliman_

Pja, LVM döms man till av länsrätten. Du har ju visserligen en teoretisk möjlighet att SoL-placeras på ett LVM-hem. Fast chansen är liten, då detta blir dyrt för din hemkommun.

Gå till soc och berätta om dina problem. Alternativt psyk.
Citera
2006-07-10, 12:04
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Pja, LVM döms man till av länsrätten. Du har ju visserligen en teoretisk möjlighet att SoL-placeras på ett LVM-hem. Fast chansen är liten, då detta blir dyrt för din hemkommun.

Gå till soc och berätta om dina problem. Alternativt psyk.
Det är psyk som har gett mig stilnoct i massor samt iktorivil och dom vet om mitt missbruk men man får ju ingen hjälp.
Citera
2006-07-10, 12:12
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Det är psyk som har gett mig stilnoct i massor samt iktorivil och dom vet om mitt missbruk men man får ju ingen hjälp.

Ja, vårt välfärdsmonster är allt en schizofren varelse

Jag föreslår att du går till soc. Att du räknar med att kämpa som ett djur, och att du s.a.s. bevisar din vilja genom din målmedvetenhet. Att du försöker både vara resonabel men engagerad i din vilja.

Räkna inte med att det finns någon mirakelhjälp att få. Det är med din svett du betalar och bevisar din vilja. Det är ditt jobb, soc. kan i bästa fall bistå dig i detta.
Citera
2006-07-10, 12:15
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Citat:
Ja, vårt välfärdsmonster är allt en schizofren varelse

Jag föreslår att du går till soc. Att du räknar med att kämpa som ett djur, och att du s.a.s. bevisar din vilja genom din målmedvetenhet. Att du försöker både vara resonabel men engagerad i din vilja.

Räkna inte med att det finns någon mirakelhjälp att få. Det är med din svett du betalar och bevisar din vilja. Det är ditt jobb, soc. kan i bästa fall bistå dig i detta.
Jo jag vet vad jag måste kämpa för och jag vet att det kommer att ta tid men det kommer det att vara värt. Så BK eller SOC är dom vägarna jag måste gå alltså?
Citera
2006-07-10, 12:20
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Jo jag vet vad jag måste kämpa för och jag vet att det kommer att ta tid men det kommer det att vara värt. Så BK eller SOC är dom vägarna jag måste gå alltså?

Börja där iallafall. Ett annat alternativ kan ju vara att söka psykiater privat. Visserligen får du kanske räkna med att han/hon vill pillertrilla dig, men kanske kan han/hon skriva remiss till beroende-läkare.
Citera
2006-07-10, 12:28
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Citat:
Börja där iallafall. Ett annat alternativ kan ju vara att söka psykiater privat. Visserligen får du kanske räkna med att han/hon vill pillertrilla dig, men kanske kan han/hon skriva remiss till beroende-läkare.
Tack för all hjälp jag skall kolla upp mina alternativ.
Citera
2006-07-10, 15:20
Medlem
Trollishs avatar
Bara gå till socialen och säga att ´ditt missbruk gör dig till en fara för dig sjäölv och folk runt omkring dig.

Sen kommer du vara inom ett hem inom en månad.
Citera
2006-07-10, 16:18
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Jag fick hjälp på beroendecentrum och skall dit ikväll för avgiftning. Vet ej hur lång tid det kommer att ta. Men jag lär ju vara borta 4 veckor minst. Tack för all vettig hjälp.
Citera
2006-07-10, 16:20
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto