Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-07-09, 21:29
Medlem
Jag undrar kort och gott vilka som i dagens landslag som även spelat i U21-landslaget innan. Och vilka har inte... Finns det någon som glidit in på ett bananskal? Och sedan undrar jag även om det finns några som spelat i U21 som aldrig fått chansen i "riktiga" landslaget utan fallit bort på vägen dit? Jag snackar givetvis om Sveriges landslag för de som undrar...
Citera
2006-07-09, 22:55
Medlem
Morientess avatar
Mikael Nilsson, Allbäck
Citera
2006-07-10, 12:13
Medlem
okok, tack. Några mer som vet något ytterliggare?
Citera
2006-07-10, 12:44
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NimzaNN
Och sedan undrar jag även om det finns några som spelat i U21 som aldrig fått chansen i "riktiga" landslaget utan fallit bort på vägen dit?
Skojar du?
Citera
2006-07-10, 16:11
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NimzaNN
Och sedan undrar jag även om det finns några som spelat i U21 som aldrig fått chansen i "riktiga" landslaget utan fallit bort på vägen dit? Jag snackar givetvis om Sveriges landslag för de som undrar...

Känns inte den frågeställningen lite smal? Det lär ju knappt finnas någon som spelat i J21 utan att gå hela vägen ..
Citera
2006-07-10, 16:20
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Förresten...är det någon som har spelat mot Sedinarna i fotboll? Det sägs ju att dom var bästa 80orna i landet..

Edit: Den här frågan är seriöst menad.... Tror dom spelade i U16 och U17 landslagen innan dom valde bort fotbollen.
Citera
2006-07-10, 17:04
Medlem
Palahniuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Känns inte den frågeställningen lite smal? Det lär ju knappt finnas någon som spelat i J21 utan att gå hela vägen ..

Vad menar du? Klart det finns spelare som lirat i u21, men aldrig fått chansen i A-laget.
Citera
2006-07-10, 17:50
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palahniuk
Vad menar du? Klart det finns spelare som lirat i u21, men aldrig fått chansen i A-laget.

Klart att det inte finns, alla som spelat i J21 går ju givetvis hela vägen till A-landslaget, konstigt vore väl annars?? Har dom talangen att spela I ungdomslandslagen så är knappast steget stort att bli A-truppsspelare... Visst det kanske finns något enstaka undantag ..men generelt har alla som spelat i J21 blivit A spelare..
Citera
2006-07-10, 22:47
Medlem
will plays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Klart att det inte finns, alla som spelat i J21 går ju givetvis hela vägen till A-landslaget, konstigt vore väl annars?? Har dom talangen att spela I ungdomslandslagen så är knappast steget stort att bli A-truppsspelare... Visst det kanske finns något enstaka undantag ..men generelt har alla som spelat i J21 blivit A spelare..
du vet uppenbarligen ingenting. tror du att alla dom spelare som får prova på u-21 spel sedan tar steget till a-laget? det handlar om ett antal startelvor som fått chansen genom åren..

christian hemberg, bojan djordic, stefan ishizaki, per nilsson, jimmy tamandi, tobias grahn, sharbel touma, jones kusi-asare, benjamin kibebe, peter holm, ola tidman, johan sjöberg, daniel hoch, kennedy bakircioglü exempelvis, har spelat i u-21 men inte i a-laget.
Citera
2006-07-10, 22:52
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will play
du vet uppenbarligen ingenting. tror du att alla dom spelare som får prova på u-21 spel sedan tar steget till a-laget? det handlar om ett antal startelvor som fått chansen genom åren..

christian hemberg, bojan djordic, stefan ishizaki, per nilsson, jimmy tamandi, tobias grahn, sharbel touma, jones kusi-asare, benjamin kibebe, peter holm, ola tidman, johan sjöberg, daniel hoch, kennedy bakircioglü exempelvis, har spelat i u-21 men inte i a-laget.

Ironi och sarkasm är inte din starka sida va?
Citera
2006-07-10, 22:54
Medlem
Precis , för att man har spelat i U21 betyder det inte att man kommer in i A-laget.

Sen när vi har tränare som vägrar att förnya laget så tar det ännu längre tid.

Nu står Sverige inför ett dilemma , vi måste forsla in ett antal nya spelare till EM och dess kval , hoppas att Lagerbäck och CO har tid på sig att spela in dem i laget.

Hur man kan ta ut tex allbäck och Jonsson till VM är för mig en gåta , när man lämnar tex Hysen hemma som har massor av rutin att få.

aja ni fattar
Citera
2006-07-10, 23:38
Medlem
will plays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostnatt
Ironi och sarkasm är inte din starka sida va?
skulle väl kunna säga samma sak till dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in