2006-07-09, 20:14
Medlem
Gravity2s avatar
Har i ca en månad nu haft rätt ont i halsmandlarna, har varierat mellan den högra och vänstra. Nu har jag börjat röka seriöst pga lite skit (Dumpad av flickvännen mm), har rökt fem paket på tre dagar.
Nu har mitt halsont förvärrats rejält, gör ont som fan att svälja och den högra halsmandeln är stor som en golfboll (Syns utanpå halsen).
Kan detta ha med mitt plötsliga rökande att göra? Har köpt marlboro light nu istället för vanliga, finns det någon annan sort med ordentligt med nikotin som är snällare mot halsen?

Denna kanske passar bättre i med/hälsa, men isf får ngn snäll mod flytta den dit
Citera
2006-07-09, 22:26
Bannlyst
snus?
Citera
2006-07-09, 22:29
Medlem
Kanske nikotinplåster/tuggummi är ett alternativ?
Citera
2006-07-09, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2
Har i ca en månad nu haft rätt ont i halsmandlarna, har varierat mellan den högra och vänstra. Nu har jag börjat röka seriöst pga lite skit (Dumpad av flickvännen mm), har rökt fem paket på tre dagar.
Nu har mitt halsont förvärrats rejält, gör ont som fan att svälja och den högra halsmandeln är stor som en golfboll (Syns utanpå halsen).
Kan detta ha med mitt plötsliga rökande att göra? Har köpt marlboro light nu istället för vanliga, finns det någon annan sort med ordentligt med nikotin som är snällare mot halsen?

Denna kanske passar bättre i med/hälsa, men isf får ngn snäll mod flytta den dit

Ja det kan ha med rökningen att göra för rökning irriterar halsen, ju mera rök ju mera irritation. Men du kan ju helt enkelt också vara sjuk
Mandlarna är väl en sådan sak som pajar helt på en del människor så man måste skära bort dom?

Fast så illa behöver det inte vara, du kan bara vara förkyld eller nåt. Men gå till en doktor och kolla ändå.

Och det spelar ingen större roll vad du röker för sorts cigg för hur det känns i halsen, det enda som spelar roll är hur många du röker. Vill du ha optimalit med nikotin i dig så säger jag som dom andra, börja snusa eller kör med plåster. Det är mer nikotin i snus.
Citera
2006-07-10, 16:30
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravity2

Det beror lite på vad du exakt vill diskutera? Vill du veta vilken cigg du bör röka för att det ska vara mest skonsamt för halsen - eller vill du veta vad ditt halsont är/beror på?

/Moderator
Citera
2006-07-10, 16:36
Medlem
fulltexts avatar
Rökning gör dig ju även mer mottaglig för halsinfektioner ocg försämrar ditt upptag av vitamin C. Bla därför som vissa inte vill anställa rökare eftersom de generellt har en högre sjukfrånvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in