• 1
  • 2
2006-07-09, 01:25
Bannlyst
Går det fortfarande passagerartrafik till USA? Vad kostar en biljett?
Citera
2006-07-09, 01:42
Medlem
Sjuttiotvås avatar
Dom enda båtarna jag känner till som går över atlanten är dom fina karibien/medelhavsrederiernas båtar som ska byta ställe. Vilket dom brukar göra i oktober/november, Då dom byter från medelhavet till karibien. Då får du åka från spanien eller italien. Kostar cirka 5000 kronor för en tiodygns kryssnig. Då ingår all mat.
Citera
2006-07-09, 01:47
Bannlyst
Och man blir avsläppt i USA? Det finns ingen reguljärtrafik i stil med Titanic?
Citera
2006-07-09, 13:43
Medlem
Kupsans avatar
Titanic gick Southampton-New York och det finns färjor som gör det än idag, gå in på http://www.queen-mary-2.de/
Citera
2006-07-09, 18:24
Medlem
Hellfir3s avatar
Cunard
Citera
2006-07-09, 18:36
Medlem
Man kan hyra ett litet rum på detta containerfartyg.
Jag har en bekant som jobbar på båten och resan tor New York tar 5 veckor, ena vägen bör då ta drygt två veckor? De stannar ju till lite här och var utefter vägen. Men det är ju inget passagerarfartyg, så det finns ju inte mycket att göra om man inte jobbar ombord.

Min bekant kör ombord sin lilla Nissan Micra, som alltså åker med på färden, utan att någon gång rulla av. Han fick en gång i Sverige frågan hur mycket soppa den drog? - Tjaaa...jag har kört Norrköping - New York tur och retur på en tank.....
Citera
2006-07-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawn The Silver
Man kan hyra ett litet rum på detta containerfartyg.
Jag har en bekant som jobbar på båten och resan tor New York tar 5 veckor, ena vägen bör då ta drygt två veckor? De stannar ju till lite här och var utefter vägen. Men det är ju inget passagerarfartyg, så det finns ju inte mycket att göra om man inte jobbar ombord.

Min bekant kör ombord sin lilla Nissan Micra, som alltså åker med på färden, utan att någon gång rulla av. Han fick en gång i Sverige frågan hur mycket soppa den drog? - Tjaaa...jag har kört Norrköping - New York tur och retur på en tank.....

Kan du ge lite mer information? te.x hur man ska kunna hyra rummet, pris och om man isåfall skulle kunna ansöka om jobb ombord?
Citera
2006-07-10, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggelito
Kan du ge lite mer information? te.x hur man ska kunna hyra rummet, pris och om man isåfall skulle kunna ansöka om jobb ombord?

Jag springer nog på sjömannen denna vecka, jag tar upp det med honom. Återkommer.
Citera
2006-07-11, 15:07
Medlem
Tror knappast att ACL tar passagerarare, det gjorde de INTE när jag jobbade där för ett par år sen. Det kan ju ha ändrats pga Grimaldi köpte upp dem, men inte troligt som sagt.

Annars så finns det som sagt diverse kryssningsrederier, oftast repokryssningar som nån sa ovan.
Citera
2006-07-11, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Käka bajs
Och man blir avsläppt i USA? Det finns ingen reguljärtrafik i stil med Titanic?
visst vill du krocka med ett isberg så...
Citera
2006-07-11, 16:51
Medlem
HonkenLarssons avatar
Att du skulle få en hytt på ett container fartyg tror jag att du kan glömma. Vissa rederier låter däremot anställda få ta med familj och i vissa fall även vänner.

Detta är det enda rederiet som jag vet på engång som tar passagerare till Usa från Europa. Det finns dock några till.

http://www.qm2-uk.co.uk/
Citera
2006-07-11, 16:53
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Att du skulle få en hytt på ett container fartyg tror jag att du kan glömma. Vissa rederier låter däremot anställda få ta med familj och i vissa fall även vänner.

Detta är det enda rederiet som jag vet på engång som tar passagerare till Usa från Europa. Det finns dock några till.

http://www.qm2-uk.co.uk/

Visserligen var det typ femton år sedan, men jag har bekanta som hyrt hytt på lastfartyg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in