2006-07-08, 20:02
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Nu är det ungefär 8 månader sen jag rökte, och det har varit helt problemfritt.
Men nu, när hösten snart kommer börjar jag tänka mer och mer på hur härligt det är att röka. På sommaren är det lätt att glida iväg i alla möjliga nöjen. Men eftersom jag vet att hösten faktiskt kommer, känner jag ett starkt intresse för cannabis, som jag inte kände under januari-juni.

Det är inte ett ämne för drogakuten, jag vill mest se om fler än jag har säsongsbetingade begär.
Citera
2006-07-08, 20:08
Medlem
F-T-Ps avatar
nä jag röker lite när jag känner för det, men helt klart blir det ju värre att hålla sej från rökat på sommaren. jag kan få sånna sug när som på året men särskillt på sommaren.
Citera
2006-07-08, 20:29
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Den dagen jag sätter mina egna bebisar kommer bli den bästa. Jag, tillsammans med alla mina aktiva stoner kompisar har beslutat oss för att ha uppehåll, sen kanske vi odlar. Det får ta 4 månader om det behövs, det som räknas är ju ändå slut produkten. Men jag vet att jag och mina vänner har karaktär nog att hålla upp ett år, minst.
Men har inte ni andra känt suget, av att sitta under syrenen, och röka lite?
Typ låta flugorna kittla håren på armen, och höra lite konstiga saker från skogen. För min del spelar ljud från skogen ingen roll, eftersom jag vet att den lilla hunden gärna jagar allt från sork till björn. Men den stora skulle rädda oss båda om det behövdes.

Ursäkta om jag blev nostalgisk, men det är en viss känsla av trygghet och nöjdhet som sköljde över mig under förra sommaren. Svårt att låta bli att tänka på.
Citera
2006-07-08, 21:37
Bannlyst
Varför slutade du? Glöm inte det negativa.
Citera
2006-07-08, 21:50
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Varför jag slutade: Mitt jobb skulle lägga ner produktionen, och flytta till Polen, där produktion som bekant är billigare. Enligt företaget skulle produktionen öka x4, och kostnaden skulle bli hälften. I det läget är det inte lika viktigt med röka. Men nu när jag har nytt jobb, och pengarna aldrig verkar ta slut, känner jag för att ta upp min ovana igen. Men det ger sig nog när sommaren har gått över till höst. Fast då kanske jag har mina bebisar i garderoben... (tvångstankar)
Citera
2006-07-09, 18:57
Medlem
Pork!s avatar
Ett tips är att hålla sig borta från flashback om du ska ha uppehåll... det ökar suget som fan när man sitter och chattar om cannabis.
Citera
2006-07-09, 19:14
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Detfårinteplats:

Citat:
Jag känner ett starkt sug.

Nu ska vi se, du känner alltså ett starkt sug över att få förvandlas till en seg och fånflinande idiot och förlora dig själv i en massa konstiga och flummiga tankar utan verklighetsförankring?
Du känner alltså för att ta en antisocial drog för att sedan försöka dölja att du är stenad inför omgivningen och har tagit nämnda drog, rätt?
-"Fan, är det någon som märker att jag är stenad? De tittar konstigt på mig! Vet de? Fan, de vet!"

Och så hävdar vissa att cannabis inte skulle ge hjärnskador!
De flesta drömmer inte om att frivilligt förvandlas till idioter och zombies.
Citera
2006-07-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Detfårinteplats:

Nu ska vi se, du känner alltså ett starkt sug över att få förvandlas till en seg och fånflinande idiot och förlora dig själv i en massa konstiga och flummiga tankar utan verklighetsförankring?
Du känner alltså för att ta en antisocial drog för att sedan försöka dölja att du är stenad inför omgivningen och har tagit nämnda drog, rätt?
-"Fan, är det någon som märker att jag är stenad? De tittar konstigt på mig! Vet de? Fan, de vet!"

Och så hävdar vissa att cannabis inte skulle ge hjärnskador!
De flesta drömmer inte om att frivilligt förvandlas till idioter och zombies.

Du är värre än en dålig skräckfilm. Skit i vad andra människor gör i rekreationssyfte eller ta livet av dig ditt jävla äckel.
Citera
2006-07-09, 21:23
Bannlyst
Gammal Hårdrockare: Varför hänger du på cannabis-delen av forumet?
Citera
2006-07-09, 21:26
Medlem
Smooth:

Citat:
Skit i vad andra människor gör i rekreationssyfte eller ta livet av dig ditt jävla äckel.

Knarka rekreation?

Realnick:

Citat:
Gammal Hårdrockare: Varför hänger du på cannabis-delen av forumet?

Många anledningar. För att provocera, skapa debatt, propagera mot droger osv.
Citera
2006-07-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Smooth:
Många anledningar. För att provocera, skapa debatt, propagera mot droger osv.

Provocera det kan du ju, det har vi märkt.
Likaså att skapa debatt.
Propagera mot droger är dock ett slöseri med tid på detta forumet.

Du är inget ljushuvud. Du är inte smartare än oss och du kan inte mer om cannabis än vi. Så varför ger du inte upp? Du har egentligen inget här att göra, det enda du gör är att på ett eller annat sätt försöker klanka ner på cannabisrökarna här inne och det är bara tråkigt i längden när du håller på såhär.

EDIT:
Dessutom verkar du ha fått en jävligt skum bild av hur cannabisrökare beter sig under ruset. Du tror man blir hjärndöd och sitter och flinar, men det är inte hela sanningen.
Citera
2006-07-09, 21:45
Medlem
Redlime:

Citat:
Propagera mot droger är dock ett slöseri med tid på detta forumet.

Det är mycket svårt att omvända en person som är såld på någon drog, det vet jag. Man måste komma underfund med det själv.
Men det finns människor som inte gör något väsen av sig här, som bara går in hit för att läsa, för att de är nyfikna. Då är det bra att det finns någon som mig som påpekar farorna. Ungdomar är väldigt lättpåverkade och många här kan skriva väldigt övertygande. Det är tragiskt för varje ny människa som börjar att använda droger, oavsett vad det är.

Citat:
Du är inget ljushuvud. Du är inte smartare än oss

Det stämmer säkert. Jag tillhör inte den delen av Flashbackarna som påstår sig vara välavlönade och storkukade mensamedlemmar.

Citat:
det enda du gör är att på ett eller annat sätt försöker klanka ner på cannabisrökarna här inne

Jag skrev ett huvudinlägg där jag propagerade mot droger och upplyste om skadeverkningarna. Genast så blev jag kallad för idiot, folk har uppmanat mig att ta livet av mig osv + att jag har fått en hel drös med PM som har innehållit div hot och förolämpningar.
Vem är det som beter sig mest illa här egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in