• 1
  • 2
2022-10-08, 20:39
Medlem
Jag är 35-40 år gammal nu.

Mitt stora problem är att inte träffar den typen av tjejer som jag skulle vilja träffa. Jag är fullständigt övertygad om att jag är en rimlig och relativt attraktiv person. Jag tror att bara jag hade blivit exponerad för ett antal tjejer som är i min målkategori så skulle det lösa sig själv.

Men tyvärr träffar jag sällan tjejer som är i min målkategori.

Var kan man träffa tjejer då?
- Via Tinder. Går på en del Tinderdejter, men det är brukar ensidigt bli att tjejen är intresserad av mig och att jag känner att något brister i antingen utseendet eller personligheten, eller oftast båda två.
- Via krogen. Nästan alla mina vänner har stadgat sig så går i princip aldrig ut längre.
- Via kompisar. Nästan alla mina vänner har stadgat sig. Alla dom känner har i princip stadgat sig också. Dessutom vill jag inte träffa någon som är 35-40, utan snarare 25-30.
- Via någon hobby. Ja, detta skulle vara en kanal men lite svårt att övergå från hobby till dejt. Vad finns det för bra hobbies?

Har ni några förslag på hur jag kan träffa fler vettiga tjejer?
Citera
2022-10-08, 21:38
Medlem
Om du träffar tjejer via Tinder måste du ändå se ganska bra ut, jag har aldrig lyckats med något där.

Krogen slutar ju folk gå på i våran ålder och kompisar träffar man knappt längre. Så blir det när man blir äldre tyvärr :/ är i samma sits.
Citera
2022-10-08, 22:34
Medlem
dooeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
Om du träffar tjejer via Tinder måste du ändå se ganska bra ut, jag har aldrig lyckats med något där.

Samma här. Avinstallerade skiten.

Scrollar igenom Happypancake ibland (den är ju gratis iaf.) men ser aldrig någon jag egentligen vill skriva till så värst. Många snygga men samtidigt få jag skulle matcha med eller ens få svar av. Fick svar när jag vad 25 men inte nu vid 40. Ger dock inte upp och skriver ändå för man vet ju aldrig, men det är min enda ansträngning iaf. Handlar inte enbart om att träffa en tjej och få ligga utan även om det sociala utbytet med nya människor.
Citera
2022-10-08, 22:41
Medlem
Etta.Places avatar
Är det korrekt tolkat att du vill träffa tjejer som är betydligt yngre än dig?

Tycks överlag finnas en övertro bland somliga övervintrade ungkarlar om hur intresserade kvinnor överlag är av betydligt äldre män. Vill du ha mycket yngre kvinnor och inte är exceptionellt attraktiv får du förmodligen vara beredd att kompromissa med de där faktorerna du nämner, dvs utseende och/eller personlighet
Citera
2022-10-08, 23:05
Medlem
Juneauxs avatar
Det är nog kört om du inte listat ut det vid det här laget tyvärr.
Citera
2022-10-08, 23:12
Medlem
Nederlanders avatar
Börjar själv få liknande problem.
Nästan exakt som TS skriver.

Ännu funkar tinder men det blir svårare och svårare för varje år...

Gammeltackor vill man ju inte ha något att göra med.

I förlängningen är det inte bara fruntimmer som det blir svårare att haffa utan även att träffa nya vänner allteftersom de man har börjar toffla och bli tråkiga.

Jag är själv beredd att lägga om mitt liv för att få nya kontaktytor där man kan lära känna nytt skönt folk och tjejer. Men hur?

1. En stor social arbetsplats. Ex Ikea.
2. Sociala aktiviteter. Ex Dans.
3. Clout = Inflytande/kändisskap.
4. Öppenhet och mod för att ta kontakt och bjuda in.
5. Något att erbjuda. Ex stor lägenhet/hus där man kan mötas och ha förkrök/middagar ex.
6. Location. Bor man ute på vischan blir det svårt om man inte är raggare eller något.

Det handlar om att ha ett sprudlande och aktivt socialt umgänge.
Något jag tidigare haft då jag jobbade på en stor arbetsplats. Människor kom och fick in i ens liv och det var alltid nya aktiviteter på gång. En ny person var dörren till 10 andra (ink tjejer) som i sin tur, ja ni fattar.
Nu har jag ett ensamarbete där jag tjänar grovt med pengar men träffar inga nya vänner eller tjejer. Är det värt det?

Vad har ni för exempel/förslag på hur man får ett mer socialt liv med sociala kontaktytor?
Citera
2022-10-08, 23:28
Medlem
Julius-Tonkers avatar
Krogen är, har alltid varit och kommer alltid att vara det bästa alternativet för den som söker en partner. Mer eller mindre alla singlar kommer bege sig ut på krogen någon helg i månaden. Första och sista anhalten. Sen gillar det att hitta rätt krog. Chanserna är alltid bäst på stället med störst andel någorlunda jämnåriga. Även om de flesta av dina vänner stadgat sig finns det säkert någon som någon gång i månaden kan tänka sig att haka på ut och då gäller det att ta chansen. Om hans tjej hänger på och är behjälplig med att ragga upp någon åt dig är det jackpot.
Citera
2022-10-09, 09:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Vad har du för hobbys då? Åka på resor? Festivaler? Och vad är det för "typ" som du inte verkar hitta?
Citera
2022-10-09, 13:30
Medlem
Adelaides avatar
Jag skulle ändå säga att krogen är det enklaste sättet. Många säger att man är för gammal för krogen efter en viss ålder men enligt mig är det bullshit, det finns uteställen för folk i alla åldrar. Bor man i en småstad så kanske utbudet är mindre, men i en större stad finns det iaf definitivt.

När jag tänker efter så har jag träffat majoriteten av tjejerna jag dejtat på krogen eller på fest. Där blir allt liksom mer naturligt och det är enklare att både få och ge någon en chans. Tinder och dylikt är ju helt omöjligt, men visst har jag träffat en del damer där också, men mycket färre.

Men med handen på hjärtat TS så kan du glömma 25-åringar. Jag är själv 25 och vet att tjejer i min ålder inte dras till män som är närmare 40. Det kanske snarare är det som är ditt problem, att du söker efter något som du inte kan få? Ledsen att göra dig besviken men du får nog nöja dig med damer som är 40, eller åtminstone över 30.

De flesta unga tjejer som är ihop med äldre män är det för att den mannen är framgångsrik ekonomiskt och karriärmässigt och är snygg för sin ålder. De har alltså väldigt lite att förlora på det. Min magkänsla säger att du inte faller in i den kategorin.
Senast redigerad av Adelaide 2022-10-09 kl. 13:47.
Citera
2022-10-09, 13:35
Medlem
fikasugens avatar
Kanske har du en bra så röst och klarar av att skriva låtar? Titta på Ed Sheeran eller vad han heter, det är väl ingen som tycker han är snygg. Utan sina låtar och kändisskap så skulle han inte få en tjej. Kan ju underlätta om man är lika rik som han.
Citera
2022-10-09, 15:06
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Är det korrekt tolkat att du vill träffa tjejer som är betydligt yngre än dig?

Tycks överlag finnas en övertro bland somliga övervintrade ungkarlar om hur intresserade kvinnor överlag är av betydligt äldre män. Vill du ha mycket yngre kvinnor och inte är exceptionellt attraktiv får du förmodligen vara beredd att kompromissa med de där faktorerna du nämner, dvs utseende och/eller personlighet

Kvinnor gillar äldre män men det är av anledningen att män i deras egna ålder inte fattar hur man tar han om en kvinna bra. Så är man en äldre man så får man vissa att man är en man också så det väger upp för ålders skillnaden. Annars så är det väl mer ett plus om man är runt samma ålder liksom så inte ens partner dör 20 år tidigare än en själv.

Bästa tipset för att träffa någon. Jobba på sig själv, lev livet och ta sig framåt och attrahera en partner på ett naturligt sätt. Det bara händer man behöver inte försöka. Precis som när man träffar en bästa vän det bara händer liksom.
Senast redigerad av ANewWayToSayHooray 2022-10-09 kl. 15:08.
Citera
2022-10-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Kanske har du en bra så röst och klarar av att skriva låtar? Titta på Ed Sheeran eller vad han heter, det är väl ingen som tycker han är snygg. Utan sina låtar och kändisskap så skulle han inte få en tjej. Kan ju underlätta om man är lika rik som han.

Exakt TS! Se bara till att bli en av världens kändaste musikartister med hundratals miljoner på kontot så ska du se att det löser sig
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in