• 1
  • 2
2006-07-07, 21:23
Medlem
Chigarans avatar
Snabb fråga kära FB'are. Om man skulle vilja köpa ungefär 30 kringlor i Södertälje, ungefär vad skulle det kosta och vart är det bäst att köpa dessa kringlor?

Tack på förhand
Citera
2006-07-09, 13:00
Medlem
manners avatar
Det säljs knappt några kringlor i södertälje längre. Har hört att det kallas kringelstan för att det såldes på tågstationen förr i tiden. Om du nu skulle vilja köpa kringlor så tror jag att Torekällberget säljer dom klassiska sockerkringlorna.
Citera
2006-07-09, 13:23
Medlem
Chigarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manner
Det säljs knappt några kringlor i södertälje längre. Har hört att det kallas kringelstan för att det såldes på tågstationen förr i tiden. Om du nu skulle vilja köpa kringlor så tror jag att Torekällberget säljer dom klassiska sockerkringlorna.

Fuck
Isf. så får jag väl ta mig till Torekällberget och kolla där.
Nån som vet om det finns nåt annat ställe i Sthlmsområdet som säljer kringlor av samma typ som de säljer/sålde i Södertälje?
Citera
2006-07-09, 15:01
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chigaran
Fuck
Isf. så får jag väl ta mig till Torekällberget och kolla där.
Nån som vet om det finns nåt annat ställe i Sthlmsområdet som säljer kringlor av samma typ som de säljer/sålde i Södertälje?
SKANSEN!
Citera
2006-07-09, 19:19
Medlem
kommer ihåg att kringlorna du söker såldes i köpcentret kringlan i södertälje iallafall för en sådär 5-10år sedan. finns säkert kvar då dom sålde som smör. ibland tog det slut hur mycket dom än bakade.

goa är dom dom där sockerkringlorna.
Citera
2007-04-19, 21:53
Medlem
sharkbaits avatar
Jag har bott i Södertälje i snart 15 år och har inte sett sockerkringlorna på mycket länge. Antagligen är det endast Torrekällberget som fortfarande säljer dessa kringlor.
Jag tror inte att du kan hitta kringlorna på köpcentret kringlan i södertälje då de inte har något annorlunda sortument än någon annan ICA affär i resten av vårat land/län... whatevah
Citera
2007-04-19, 22:56
Medlem
Elenhins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Jag har bott i Södertälje i snart 15 år och har inte sett sockerkringlorna på mycket länge. Antagligen är det endast Torrekällberget som fortfarande säljer dessa kringlor.
Jag tror inte att du kan hitta kringlorna på köpcentret kringlan i södertälje då de inte har något annorlunda sortument än någon annan ICA affär i resten av vårat land/län... whatevah

Dock möjligt att dom har det precis utanför Ica Kringlan där dom har nån sorts konditori av nåt slag. Har dock inte kollat efter just sockerkringlor.
Citera
2007-04-19, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sharkbait
Torekällbergets kringlor är faktiskt jättetråkiga.
Citera
2007-04-19, 23:20
Medlem
Är Södertälje kända för kringlor på något sätt? Jag har då aldrig hört talas om det i alla fall. För övrigt blev jag grymt sugen på kringlor när jag såg den här tråden. Inte för att smaken är överväldigande på något sätt men känslan att äta dom.
Citera
2007-04-19, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manner

skulle också tippa på det. Vill du däremot ha kebab eller pizza i S-tälje, så beror du inte gå långt. Torekällberget är stadens Skansen, fast jag vet inte om dom säljer kringlor hela året.
Citera
2007-04-19, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson
Är Södertälje kända för kringlor på något sätt? Jag har då aldrig hört talas om det i alla fall. För övrigt blev jag grymt sugen på kringlor när jag såg den här tråden. Inte för att smaken är överväldigande på något sätt men känslan att äta dom.

Danish Cookies eller vad dom heter har såna blandade med andra goda småkakor. Brukade allafall förut finnas på Ica och andra livsmedelsbutiker runt om i hela landet.
Citera
2007-04-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderson

Södertälje kallas / kallades för kringelstaden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in