Jag har en låst telia-mobil med Halebop abonnemang.
Min telefon var tydligen operatörslåst. När jag frågade hos telia sa det att det
inte fungerar. Men när jag var in på Expert så sa de att eftersom Telia och Halebop samarbetar så fungerar det perfekt. Så jag gjorde det man helst inte ska göra, jag chansade och har idag haft halebop 8 månader =)
Jag är nästan 99% säker att det ska fungera, eftersom det gjorde det för mig. Min mobil hade jag iof haft i 1½ år redan, om det gör någon skillnad tror jag inte på. Jag har alltså inte betalat nånting till Telia för att låsa upp mobilen, inte heller kontaktat dem innan jag bytte till Halebop. Men jag skulle ändå ringa telia och fråga för säkerhets skull =)
För mig har det bara inneburit fördelar med Halebop.. visst kostar det 49:- i månaden, men jag ringer inte för mer än det heller. Jag fyller på min mobil varannan månad med 100:- och klarar gränsen precis.
Med telia fick jag fylla på mobilen varenda vecka med 100:-
Dessutom behöver man inte tänka på att ringa efter 18.00.. öppningsavgiften ligger på 66 öre, sedan kostar det 69 öre per samtal, inget utöver detta till alla med Halebop. Annars 69 öre/min.