Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Idag fick jag en notis på sms om att en faktura som jag helt glömt av har hamnat hos inkasso och skulle ha betalats idag till inkassobolaget. Jag hade ingen aning om detta förrän idag, brevet från inkasso måste ha kommit bort. Hur eller hur, elpriserna har kört mig i botten, beloppet jag ska betala är för dyrt för mig i dagsläget, jag måste invänta nästa lön om 2 veckor. Jag ringde till inkassobolaget och undrade om jag kunde vänta med att betala tills nästa lön kom, fick ett nej. Jag har ingen jag kan låna av heller. Nu är jag rädd för att jag ska hamna hos kronofogden, och det är fan inte värt att få en betalningsanmärkning för en skuld som jag kan betala om 2 veckor. Fifan vad gör man?
Det där är inte lätt att komma undan. Men kan du inte ta ett svindyrt smslån eller liknande, panta något eller sälja något,
Eller ringa runt till allsköns bekanta och avlägsna släktingar
Om inget går har jag ett råd til dej, lid inte tusen kval över det här, alla som gjort det undrar varför dom gjorde det efter två tre år det är ju ingen jättestor grej. Energin kan användas bättre
Att Hålla huvudet kallt är alltid det viktigaste man ska göra varje dag oavsett läget. Då gör man det automatiskt.