• 1
  • 2
2022-10-06, 14:53
Medlem
Barometern har ett reportage
https://www.barometern.se/monsteras/...oner-8436b772/

Låst artikel

Axplock ur artikeln
"På torsdagsförmiddagen kallade Ålems sparbank till pressträff för att meddela att en anställd på banken misstänks för grov förskingring. Varningssignaler i bankens säkerhetssystem ledde till att man startade en intern utredning som enligt banken visade att en anställd ska ha genomfört otillåtna transaktioner från bankkunders konton. Det handlar om ett flertal miljoner."

"Vid den fördjupade utredningen som inleddes under den gångna helgen framkom att det finns ytterligare otillåtna transaktioner längre tillbaka i tiden som också adderats till utredningen och bedömningen är att det totalt rör sig om ett flertal miljoner kronor."

Polisanmäld och kunderna ska ersättas, den misstänkte är avstängd från arbetet sedan i fredags, någon som har en aning om vem det är på banken?
Citera
2022-10-06, 15:37
Medlem
MrRelaxs avatar
Man kan ju se alla anställda på deras hemsida. Den misstänkte borde väl rimligtvis vara borttagen vid det här laget. Är inte så datorkunnig men borde väl finnas gammal data sparad från deras hemsida så får man kolla vem de plockat bort.

Undrar vad som hänt med pengarna? Säkert bortspelade.. Tragiskt oavsett.
Citera
2022-10-06, 15:42
Medlem
Vad jag kan se så hittar jag inte M*kael A*olfsson längre på hemsidan. Sen om det är han eller inte. Det får väl framtiden utvisa.

*=i
*=d

När folk slutar har de blivit avtackade med bild på fb, men inte han. Anar ugglor i mossen
Senast redigerad av wowe 2022-10-06 kl. 15:51.
Citera
2022-10-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowe
Vad jag kan se så hittar jag inte M*kael A*olfsson längre på hemsidan. Sen om det är han eller inte. Det får väl framtiden utvisa.

*=i
*=d

När folk slutar har de blivit avtackade med bild på fb, men inte han. Anar ugglor i mossen

Kul nog står han nämnd i 2021år årsredovisning.
Där uppger han att hans jobblåt är Gimme, gimme gimme :-)
https://internetbank.swedbank.se/Con...PRODE117777920
Citera
2022-10-06, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galambos
Hans nya låt blir.....
Turn back time 😀😀😀
Citera
2022-10-06, 21:17
Medlem
Citat:

Money, money, money

Den hade varit passande också :-)
Citera
2022-10-06, 22:24
Medlem
Undrar varför han gjorde det? Finns det spelmissbruk med i bilden ? Det är nog mycket mer pengar det handlar om än som har kommit fram än skulle jag tro…
Citera
2022-10-07, 08:51
Medlem
tokens avatar
Rubriken måste uppdateras, innehåller syftningsfel. Det är inte anställd som blivit förskingrad som det står nu.
Ändra till: Ålems Sparbank, anställd förskingrade flera miljoner 2022-10-06"

On topic:
Men som alla sådana här fall så handlar det antagligen om att vilja leva över sina tillgångar. Ett tillfälle uppenbarade sig, och man tog chansen. Antingen vill man unna sig lyx i form av fina bilar, kläder och resor, eller så har man något dubbelliv (älskarinna) som man behöver finansiera.
Senast redigerad av token 2022-10-07 kl. 08:55.
Citera
2022-10-07, 09:17
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Hans nya låt blir.....
Turn back time 😀😀😀
Eller "Thieves"!
Citera
2022-10-07, 09:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av token
Rubriken måste uppdateras, innehåller syftningsfel. Det är inte anställd som blivit förskingrad som det står nu.
Ändra till: Ålems Sparbank, anställd förskingrade flera miljoner 2022-10-06"

On topic:
Men som alla sådana här fall så handlar det antagligen om att vilja leva över sina tillgångar. Ett tillfälle uppenbarade sig, och man tog chansen. Antingen vill man unna sig lyx i form av fina bilar, kläder och resor, eller så har man något dubbelliv (älskarinna) som man behöver finansiera.
Spelmissbruk eller en förkärlek för peruvianskt marschpulver är andra lågodsare.
Citera
2022-10-07, 13:05
Medlem
Zorzarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wowe

*=i
*=d

Citat:

Haha fan vad jag älskar Flashback
Citera
2022-10-07, 14:01
Medlem
Hans sambo är ju också i lexbase, vet dock inte för vad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in